נתניהו: "על ממשלת צרפת להתנער פומבית מהאמירה האומללה של אורנג' "

הודעת החברה הבינלאומית כי בקרוב לא תוכל יותר פרטנר להשתמש במותג 'אורנג'', גררה גל תגובות חריף בקרב ההנהגה הישראלית • יו"ר האופוזיציה מגבה "החרם, כפי שראינו בדברי מנכ"ל אורנג׳ הוא טרור מסוג חדש" • עובדי פרטנר הציבו דגלי ישראל בכל פינה בבניני החברה ומייחלים כי הציבור יבדיל בינם לבין אורנג'

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

מדינת ישראל סוערת ביממה האחרונה עם החלת חרם עסקי ע"י חברת פראנס טלקום, בעלת השליטה במותג 'orange', והודעתה כי היא מעוניינת לסיים את הקשר העסקי עם חברת פרטנר בישראל.

הסערה החלה אתמול עם פרסום התבטאותו של מנכ”ל החברה סטפן רישאר, השוהה בקהיר, על רצונו לסיים את ההתקשרות עם ישראל בשל האינטרסים העסקיים של אורנג’ בעולם הערבי. היום הודיעה חברת אורנג’ העולמית, המוחזקת בידי פראנס טלקום הצרפתית, כי תסיים את קשריה עם חברת ‘פרטנר תקשורת’, זכיינית המותג בישראל מזה 17 שנה.

חיים סבן, מבעלי חברת פרטנר, אומר כי המותג אורנג' נמצא בזכיינות בידיו למשך העשור הקרוב וכי הוא שוקל לתבוע את החברה העולמית במיליונים בשל הנזק הרב שנגרם לפעילות החברה בישראל כתוצאה מהתבטאויותיה. מניית 'פרטנר ישראל' צנחה היום בכ-2% ולקוחות רבים מאיימים שיעזבו את החברה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התערב במשבר ודרש מממשלת צרפת המחזיקה בכשישית ממניות החברה, להתנער מהאמירה האנטישמית של החברה הממוקמת ברובע החמישה-עשר של פריז. "המחזה האבסורדי, שבו הדמוקרטיה שומרת זכויות האדם, מדינת ישראל, מתגוננת מפני מטחי טילים ומנהרות טרור ואז סופגת גינויים אוטומטיים וניסיונות חרם – המחזה האבסורדי הזה לא יסולח" הכריז נתניהו.

קרא עוד:
[postim]

ראש הממשלה קרא לממשלת צרפת להתנער פומבית מהאמירה האומללה ומהפעולה האומללה של חברת אורנג'. במקביל הודיע כי הוא קורא למדינות הידידות לישראל לומר בקול רם, ברור וצלול – שהם מתנגדים לכל סוג של חרם על מדינת היהודים מבלי להתנות התנגדות זאת בדבר.

במקביל למאבקם כנגד החברה האם, פועלת חברת פרטנר לבדל עצמה משיוך כלכלי לחברת אורנג' העולמית, מחשש לנטישה המונית של לקוחות ישראלים זועמים. ועד עובדי פרטנר גינה את דבריו של מנכ"ל אורנג' העולמית וציין, כי חברת פרטנר הינה חברה ישראלית וכי החרמת החברה תביא רק לפגיעה בפרנסתם של העובדים ובני משפחותיהם.

ביוזמתה של קרן אופק, יו"ר ועדת עובדי פרטנר ישראל, התאספו הבוקר עובדי פרטנר במטה החברה להפגנת לאומיות ולמחאה כנגד הנהלת אורנג' העולמית. העובדים תלו דגל ישראל ענק מעל הסמל הכתום וקישטו את הבניין בדגלוני כחול-לבן. 3,500 עובדי החברה בישראל, חוששים מגל פיטורים רחב העלול להתממש באם יתנתקו לקוחות רבים מפרטנר.

אורנג' 2"חברת פרטנר הינה חברה ישראלית". עובדי החברה באמצעי המחשה

שר הכלכלה אריה דרעי, אמר היום כי הוא מגנה מכל וכל את דברי מנכ”ל אורנג’ העולמית. “בדרך של חרמות לא יצליחו לכפות על ישראל שום דבר והדרך היא רק בהידברות ומו”מ. אני מתכוון לפנות למנכ”ל פרטנר ולראשי החברה ולהציע להם כל סיוע כדי להתמודד עם כוונות החרם של אורנג’ העולמית”.

גם שר הכלכלה לשעבר נפתלי בנט הצטרף לקולות הקוראים שלא להחרים את פרטנר בישראל. "הם הקרבן, לא התוקף" אמר יו"ר הבית היהודי. בנט הוסיף כי "הגיע הזמן שממשלת ישראל תעלה להתקפה מול מחרימיה. אני פועל בעניין. בפעולה חכמה, אפשר להחרים את המחרימים. להפסיק את המצב בו אפשר להכות בישראל בלי לשלם מחיר".

יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ איתן כבל אמר כי כל מי שעוזב את פרטנר ישראל עכשיו, בגלל אמירתו של מנכ"ל אורנג' העולמית, הופך לכלי שרת, שלא בטובתו ולא בידיעתו, בידי שונאי ישראל. "העובדים האלה הם שלנו, ולא נאפשר לתת לשום גורם זר לאיים על מקום עבודתם". כבל הצהיר על כוונתו לכנס את ועדת הכלכלה של הכנסת, על מנת לצאת בקריאה ברורה למען עמידה לצד העובדים והחברה, ודרש מממשלת ישראל לגבש חזית בינלאומית רחבה שתמנע את מלחמת החרמות.

אורנג' 3

בתמונה הראשית: ראש הממשלה נתניהו עם נשיא צרפת פרנסואה הולנד. (צילום: עדי ישראלי-פלאש 90)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture