השחיתות בנמל אשדוד: יו"ר ועד העובדים לשעבר אלון חסן יועמד לדין

בחשד לשורה ארוכה של עבירות: לקיחת שוחד, בקשת שוחד, מרמה והפרת אמונים של עובד ציבור ובתאגיד, סחיטה באיומים, קשירת קשר לביצוע פשע, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים של עובד ציבור, הלבנת הון, עבירות מס ועוד • יחד עם חסן יועמדו לדין 5 חשודים נוספים הקשורים לשחיתות בנמל אשדוד

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הודיעה לבאי כוחם של שישה חשודים בפרשת נמל אשדוד, כי היא שוקלת להעמידם לדין בעבירות שונות, כל אחד לפי חלקו, וזאת בכפוף לשימוע שייערך להם. ההחלטה התקבלה על דעת פרקליט המדינה, שי ניצן.

כתב החשדות, מתאר את התנהלותם ומעשיהם הפליליים, על פי החשד, של אלון חסן, יו"ר ועד העובדים בנמל דאז, ושל מנכ"ל הנמל דאז, שוקי סגיס, בצוותא עם יתר החשודים, ומפרט חשד להפקת טובות הנאה אסורות לאלון חסן ולמקורביו, בהיקף של מיליוני שקלים, מפעילות תפעולית שהתנהלה בתחומי נמל אשדוד במהלך השנים 2013-2010, בין היתר על ידי ניצול מעמדו של חסן להשגת התקשרויות כספיות פסולות לחברת דנה לוגיסטיקה, שבעליה היו קשורים אליו קשר הדוק.

על פי כתב החשדות, בתקופה האמורה אפשרו שוקי סגיס ואלון חסן לחברת דנה לוגיסטיקה, שהינה חברה פרטית, המורכבת מבני משפחתו של אלון חסן וממקורביו האישיים והעסקיים, לפעול בתוך נמל אשדוד על מנת לקדם את תועלתו הכספית והאישית של אלון חסן ומקורביו.

קרא עוד:
[postim]

אלון חסן ושוקי סגיס פעלו, לכאורה, בניגוד עניינים חריף לתפקידם הציבורי, ובדרכי מרמה, כדי שחברת דנה לוגיסטיקה תקבל חוזים ועבודות מלקוחות מובילים בנמל. על פי החשד, כל החשודים ניצלו את תלותם הכלכלית של אותם לקוחות בנמל ובוועד העובדים, והציגו בכזב את חברת דנה כגורם ששכירת שירותיו הכרחית לפתרון בעיותיהם של לקוחות הנמל מול הנמל וועד העובדים שלו.

התקשרויות אלה, שהלקוחות נאלצו להתקשר בהן עם חברת דנה לוגיסטיקה, הזרימו לקופתה של חברת דנה עשרות מיליוני שקלים, שהועברו בחלקם לאלון חסן באמצעות עסקיו הפרטיים, ואף שימשו חלק מהחשודים לעסקאות בינלאומיות של סחר בדלק גנוב והלבנת הון.

בפרקליטות המדינה מציינים כי כתב החשדות אינו מייחס למנכ"ל שוקי סגיס קבלת כספים לכיסו.

החשד: חסן דאג שהחברה שבבעלותו תזכה באספקת מוצרים לנמל

עוד על פי כתב החשדות, אלון חסן, לצד עבודתו בתפקיד יו"ר נמל אשדוד, החזיק גם בעסקים פרטיים, לרבות חברת הופס העוסקת בייצור חומרי ניקוי. נוכח מודעתו של חסן למניעה המשפטית באשר ליכולתן של חברות שבבעלותו לספק מוצרים ושירותים ישירות לנמל, התקשר חסן עם חברה אחרת, המוחזקת בבעלות קרובת משפחתו וחברו, ופעל בעצמו ובאמצעות עובדי נמל אחרים מטעמו, לעתים תוך הפעלת לחץ ובמרמה, כדי להבטיח שהצעות המחיר שהוגשו על ידי חברה זו הן שיזכו במכרזי הנמל. בדרך זו הצליח חסן לוודא שהחברה שהוא בעליה תספק לנמל – תחת מסווה ובמרמה – את חומרי הניקוי באופן קבוע, בהיקף שהגיע לכמיליון שקלים במהלך השנים 2013-2010, וזאת תוך ביצוע עבירות מרמה והלבנת הון.

על פי החשד, פעל אלון חסן בניגוד עניינים חריף, תוך פגיעה באינטרסים של חברת הנמל, בטוהר המידות ובאמון הציבור בחברת הנמל ועובדיה וכן פגע גם בשוויון הזדמנויות ובטוהר הליך הצעות המחיר בנמל כלפי ספקים וביכולת הנמל להשיג התקשרויות כדאיות יותר. על פי החשד, המנכ"ל דאז, שוקי סגיס, ידע על הבעייתיות בהקשר זה, ואף על פי כן נמנע באופן שיטתי מלעצור התקשרות פסולה זו.

עוד כלולות בכתב החשדות פרשות נוספות. בטרם יוחלט אם להגיש כתב אישום, הוזמנו כאמור באי כוחם של החשודים להשמיע את טענותיהם בהליך שימוע שיתקיים בפרקליטות מחוז דרום., ככל שיחפצו בכך.

(צילום: פלאש 90)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture