הָשֵׁב תְּשִׁיבֵם • הכירו: אבן הטוען של משטרת ישראל

אין שום יאוש בעולם כלל: הכירו את מחלקת אבדות ומציאות במחוז ירושלים, הפועלת מדי יום להשיב לאזרחים את חפציהם שאבדו בתחומי העיר • החל מתיקי טלית ותפילין, שטריימלך, ועד לאופניים ומכשירי שמיעה. כל האבידות יעשו דרכן אל הבניין העתיק ברחוב יפו 107

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

בוקרו של חול-המועד ירושלמי עטף בצינתו את משכימי קום. חיים ראובן, תושב המרכז, עשה דרכו יחד עם אלפי עולי רגל הנוסעים אל הכותל המערבי לתפילת שחרית ומוסף, כשטליתו בשקיתו ושטריימלו סקופסתו. כעבור שעות ההתעלות, כאשר שב אל העיר, הבחין חיים ראובן כי הוא עדיין עטוף בטליתו ואילו השטריימל החדש אינו נראה באופק.

אילו היה ראובן יודע את מה שתדעו בשורות הבאות, לא היתה מופרת שמחת חגו בשל האבידה היקרה. כי אין זה משנה היכן נשכחה קופסת השטריימל, ברכבת הקלה, בסמטאות העיר העתיקה, בקו 3 המוביל לשער האשפות או ברחבת הכותל ההומה, קופסת השטריימל נאספה אחר כבוד אל 'אבן הטוען'- תחנת האבידות של מחוז ירושלים במשטרת ישראל, שם היא עדיין מחכה לבעליה.

קרא עוד:
[postim]

מחלקת אבדות ומציאות במחוז ירושלים פועלת מדי יום להשיב לאזרחים את חפציהם שאבדו בתחומי העיר. "כמעט מדי יום מגיעים אלינו חפצים שאבדו או נגנבו לתושבי ירושלים ולמבקרים בה", מספרת רס"ב רחל חלימי, ראשת היחידה.

"החפצים מגיעים אלינו משוטרים שמסתובבים בעיר ומוצאים דברים, מחבלנים שנקראים לטפל בחפץ חשוד אשר מתגלה כתיק שנשכח או מאזרחים ישרים שעושים מעשה טוב ומדווחים על חפצים אישיים שמצאו", היא מסבירה. "החפצים מגיעים אלינו ואנחנו בודקים, חוקרים והופכים כל אבן על מנת למצוא את הבעלים החוקיים של כל חפץ וחפץ".

שטריימל - עותקשטריימל ממתין לחבישתו

מחלקתה של רס"ב חלימי מונה שלושה שוטרים, האמונים על השבת האבדות. מדובר במגוון רחב של חפצים: מחשבים, טלפונים ניידים, ארנקים, דרכונים, מפתחות ואפילו כיסא גלגלים ומכשירי שמיעה. השלושה לא מתעסקים רק בחפצים יקרי ערך כספי. מבחינתם, גם תמונה משפחתית ישנה שנמצאה ברכבת הקלה צריכה לשוב לבעליה בהקדם.

"אלבום תמונות לא שווה כלום בשבילי ובשבילך, אבל למי שאיבד אותו הוא יכול להיות עולם ומלואו. גם אם לקחו את כל הכסף וכרטיסי האשראי מארנק שנמצא זרוק, תמונה ישנה שנמצאת שם, מכתב חשוב ואפילו קבלה, יכולים להיות חשובים יותר לבעלים מכל סכום כסף ולכן נפעל להשיב אותו".

אבידות משטרת ישראל 5בית השבת האבידה של משטרת ירושלים

שיטות מציאת בעלי החפצים שונות ומגוונות. כדי להחזיר חבילת כסף שנמצאה עם סימן של בנק הפועלים הגיעו שוטרי היחידה עד למנכ"ל הבנק, לבעליו של אלבום בר מצווה שנמצא בכותל הגיעו דרך חתימת הצלם בכריכתו ואת כלי הנגינה של תייר איטלקי זיהו באמצעות כרטיס ביקור של אחראי חילופי סטודנטים".

"תחושת הסיפוק היא אדירה"

"באחת הפעמים מצאנו תיק עם דברי ערך ובתוכו אלבום עם תמונה של תעודת נישואין ישנה. הצלחנו לזהות את מספרי הזהות וכך להגיע לבנם של השניים. הסתבר שהתיק אבד לאחותו ואותו אלבום הוא מזכרת נדירה מהוריהם שהלכו לעולמם".

בשנה שעברה הגדילו ביחידה לעשות ופתחו עמוד בפייסבוק בשם "אבדות ומציאות במחוז ירושלים". שם, מפרסמת רס"ב חלימי תמונות ופרטים של חלק מהמציאות ומקווה להגיע לבעליהם החוקיים. לפעמים אפילו משקיעים השוטרים מכספם הפרטי ומסבסדים את הפצת האבדה בתפוצה גדולה יותר. העמוד מוכיח שוב ושוב את יעילותו.

"השימוש ברשת החברתית העשיר את ארגז הכלים שלנו להגיע לבעלים", מספרת רס"ב חלימי. "מצאנו מחשב נייד שהמסך שלו היה נעול עם סיסמה אבל ברקע היתה תמונה של בעליו. פרסמנו את התמונה בעמוד הפייסבוק וכעבור שנה, אפילו יותר, זיהה מישהו את חברו בתמונה וזכינו להחזיר לו את המחשב. הוא לא האמין".

אבידות משטרת ישראל 4גם זוגות אופניים רבים ממתינים לבעליהם

רס"ב חלימי מספרת כי לא היתה רוצה לעשות אף תפקיד אחר. "פה אני רואה את עם ישראל במיטבו. אנשים טובים שמוצאים דברים לא שלהם ומוצאים את הזמן להגיע אלינו שנשיב אותם לבעליהם. תחושת הסיפוק היא אדירה, מכל איתור, מכל השבה. מכל חיוך והערכה של אזרחים. אני 30 שנה במשטרה, עברתי כל מיני תפקידים, ומבחינתי אין יחידה כמו היחידה הזו".

חשוב לציין כי הוראת ההלכה היא כי אמנם מותר להעביר חפץ אבוד לידי משטרת ישראל, כנדרש בחוק, מאחר וחזקה שאכן הם שומרים על האבידה כדין ואינם מחזירים אלא בסימנים ברורים (דעת הגרי"ש אלישיב זצ"ל, מובאת ב'השבת אבידה כהלכה' מו). אך שלא כנוהל המשטרתי המתיר את החפץ למוצא לאחר ארבעה חודשים בהם לא נדרשה האבידה, ההלכה מורה כי יש לשמור את האבידה 'עד שיבוא אליהו' ויש לנהוג כהוראת רב בזה.

מחלקת אבדות ומציאות, רחוב יפו 107, ירושלים. טלפון: 02-6312567. מייל: [email protected]

תפיליןמישהו מכיר?

צילומים: דורון אמיר

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אבד לי תיק יקר ערך
מתחננת שאם תמצאו תתקשרו

בסביבות פסח השנה אני אבדתי שרשרת עם תליון של מגן דוד עם השם "שדי". השרשרת היא חביבה לליבי והמחזיר הנאמן יבוא על שכרו. אני אבדתי אותו בשכונה שלי, קרית יובל ירושלים.

היי שלום
השבת אבדה!
בתאריך ה16.10.2019 אבד לי ארנק מלבן ורוד בהיר עם כל הדברים החשובים:ת"ז, אשראי,רישיון וכסף ועוד…
בבקשה מי שמוצא ליצור קשר 0587550552

אבדתי תיק ובו תפילין טלפון כשר משקפיים משקפי קריאה מסגרת ריי בנד בושם ועוד ניירת.

איבדתי תיק בינואר 2020 ובו תפילין משקפיים טלפון כשר עם מטען, בושם, תלוש משכורת ובו השם שלי טלפון 0542152945 או 0542162945. התיק של מארקו פולו כל המוצא תבוא עליו הברכה. נא להתקשר לטל' הרשום.

נאבד תיק תרופות שבפנים תכשיטים היקר מאודד לבעליו
(זהב ויהלומים)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture