ליצמן נגד יו"ר ההסתדרות הרפואית: "לא אסבול קריאה לעבור על החוק"

מערכת היחסים המורכבת בין סגן שר הבריאות ליו"ר הר"י ד"ר אידלמן, ממשיכה לעורר סערות ולספק כותרות סנסציוניות • הנושא הפעם: חוק ההזנה בכפייה לאסירים שובתי רעב • מאחורי הקלעים: עתירתו של אידלמן למנוע את מינויו של מנכ"ל משרד הבריאות החדש

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

המאבק המתמשך בין סגן שר הבריאות יעקב ליצמן ליו"ר ההסתדרות הרפואית בישראל (הר"י) ד"ר ליאוניד אידלמן, עולה שלב עד כדי דברי ביקורת חריפים של סגן השר על ראש הארגון המייצג של רוב הרופאים בישראל.

"זו בושה וחרפה שאדם בתפקיד ציבורי מכובד, בעל השפעה ניכרת על מערכת הבריאות, קורא להפרת החוק", אמר היום ליצמן בפתח ישיבת ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת. "בניגוד לעמדתו של אידלמן, אני חושב שמערכת בריאות צודקת ושוויונית דורשת שמירה על החוק, תוך הקפדה על ערכי מוסר וצדק".

המאבק הפעם ניטש סביב 'חוק ההזנה בכפייה' לאסירים ביטחוניים שובתי רעב המצויים בסכנת חיים. את החוק יזם השר לביטחון הפנים גלעד ארדן והוא אושר אתמול בממשלה לאחר שעבר בכנסת הקודמת בקריאה ראשונה.

קרא עוד:
[postim]

"האסירים הביטחוניים מעוניינים להפוך את שביתת הרעב לפיגוע התאבדות מסוג חדש באמצעותו יאיימו על מדינת ישראל. לא ניתן לאיש לאיים עלינו ולא נאפשר לאסירים למות בבתי הכלא שלנו", הסביר ארדן לאחר אישור החוק בממשלה. החשש בירושלים הוא כי מותו של אסיר פלסטיני משביתת הרעב תצית גל אדיר של מהומות בגדה, משום שנושא האסירים הוא רגיש מאוד בקרב הפלסטינים.

.הפגנה בעזה בעד האסיר שובת הרעב ח'אדר עדנאן (צילומים: פלאש 90)

בהסתדרות הרפואית מביעים התנגדות חריפה למהלך, המנוגד לתפיסתם לאתיקה הרפואית ו'להצהרת מלטה' העוסקת בעניין. יו"ר הר"י ד"ר אידלמן אמר כי "זה מקרה שבו האתיקה הרפואית גוברת על החוק באופן חד משמעי, והמסר שאנחנו מעבירים לרופאים הוא שהזנה בכפיה משמעותה היא עינויים ואסור לרופא לקחת בזה חלק". אידלמן הצהיר כי במידה והחוק יאושר בכנסת, בכוונתו לקרא לרופאים לסרב ולבצע את הליך ההזנה בכפייה.

ליצמן: "אצטרך לחפש דרכים לטפל באדם שעושה דברים נגד החוק"

בתגובה אמר היום ליצמן בדיון שנערך בוועדת הרווחה, העבודה והבריאות של הכנסת, כי "בלי להיכנס אם אני תומך או לא תומך – ואני תומך – שמעתי היום את יו"ר ההסתדרות הרפואית שאומר שאם החוק יעבור הוא ייתן הוראה לרופאים שלא לבצע את החוק".

סגן השר תקף את יו"ר הר"י במילים בוטות. "לא יכול להיות שמישהו אצלנו במשרד הבריאות אומר שאחרי שעובר חוק לא יקיימו את החוק, אני לא אתן שמישהו שמסתובב במשרד הבריאות יעבור על החוק. לכן אני אומר לו שיתנצל ויחזור בו ממה שאמר. אם לא, אני אצטרך לחפש דרכים לטפל באדם שעושה דברים נגד החוק. אני לא יכול לעבור על זה לסדר היום".

.ליצמן במשרד הבריאות עם המנכ"ל החדש משה בר-סימן-טוב (מימין)

מאחורי אידלמן וליצמן שורה של מאבקים ציבוריים ואישיים בשנים האחרונות, מאז תחילת כהונתו הראשונה של זה האחרון כסגן שר הבריאות, לפני יותר מ-6 שנים. הקרב הראשון החל עוד לפני כניסתו של ליצמן לתפקיד, כשאידלמן מיהר לעתור לבג"ץ נגד מינוי סגן שר ודרש כי בראש המשרד החשוב יעמוד שר במשרה מלאה. העתירה נכשלה, כזכור.

זמן לא רב לאחר מכן ניהל אידלמן את מאבק הרופאים נגד משרד האוצר לשיפור תנאי עבודתם, ובין השאר העלה התבטא במילים קשות על סגן השר. בתקופה מאוחרת יותר השלימו השניים וקיימו יחסי עבודה תקינים, אולם 'הדם הרע' בין השניים פרץ עתה שוב כשליצמן הודיע על מינויו של איש האוצר משה בר-סימן-טוב לתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות, ואידלמן מיהר לעתור לבג"ץ בטענה שאין למנות לתפקיד זה אדם שאינו רופא.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture