ח"כ מקלב: "משרד הבריאות צריך להבין שעלות האשפוז כוללת חניה"

משרד הבריאות: חניה אינה חלק מהשירות הבריאותי ואין לנו סמכות לטפל בזה • ביקורת קשה נתחה בוועדת הכלכלה על בית החולים איכילוב ומנהלו, פרופ' גבי ברבש, שבחר להתעלם מהזמנת הוועדה ולא לשלוח נציג לדיון. "מי שלא מכבד את הוועדה לא נכבד אותו", קבע היו"ר ח"כ כבל

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

הציבור מרגיש שמה שנעשה בחניוני בתי החולים הוא קטסטרופה ואני נחוש לשנות את המצב עוד במשמרת שלי", כך אמר היום יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל, בדיון שעסק במחירים הגבוהים של החניה בחניוני בתי החולים.

היו"ר כבל פתח את הדיון ואמר כי מחירי החניה הגבוהים בבתי החולים זה נושא שמוכר מזה שנים, אך עד עתה הטיפול בו התנהל בעצלתיים. "הסתפקנו בהנחיות של משרד הבריאות, אולם הפעם אני נחוש שלא לאפשר למצב הקיים להימשך", אמר.

סוגיית מחירי החניה בבתי החולים פוגשת את ציבור הלקוחות בשעתם הקשה, בתקופה בה הם סועדים את קרוב משפחתם החולה. אלו המבקרים בבתי החולים על בסיס יומיומי נדרשים להוצאה תקציבית גבוהה ומיותרת בעיניהם.

"עושים עלינו קופה"

טווח המחירים בבתי החולים בארץ עומד על 15-70 שקלים ליום, ומתגבש לכדי הוצאה משמעותית במיוחד לאנשים שנדרשים להגיע לבית החולים יום אחר יום. ח"כ שפיר אמרה כי "התחושה היא שלא ברור מי עומד מאחורי המחשבה המעוותת שמנסה לגבות כמה שיותר כסף ממי שמגיע לבתי החולים, רק כדי למקסם רווחים", אמרה ח"כ שפיר. ח"כ מיכל רוזין תיארה אף היא: "כולנו חווינו איך זה להיות קהל שבוי לצד קרוב משפחה מאושפז, המחייב אותנו לשהות בבית החולים, לחנות בו ולרכוש בו מוצרים בסיסיים כמו שתייה ואוכל והתחושה היא שעושים עלינו קופה". היא הוסיפה כי בכוונתה להגיש, יחד עם ח"כ שפיר, הצעת חוק שהכינה יחד עם המועצה לצרכנות לפיה שר הכלכלה יפקח על מוצרים ושירותים במתחמי שירות חיוני בהם הציבור הופך לקהל שבוי.

ח"כ אורי מקלב אמר כי מדובר בוויכוח עקרוני בשאלה האם חניה זה שירות שצריך לתת לחולים או שזה מחולל הכנסה. "יש בתי חולים שרואים בזה מחולל הכנסה, אך אם זה שירות אז משרד הבריאות צריך להבין שעלות האשפוז צריכה לכלול את עלות החניה ולפקח על זה", אמר.

קרא עוד:
[postim]

מנהל תחום משק במשרד הבריאות, ניל פרלמן, אמר כי המחיר הגבוה ביותר שגובים בבתי החולים עומד על 20 שקלים ליום חניה. באשר לחניון איכילוב, שם נגבה סכום גבוה בהרבה, ציין פרלמן, כי בית החולים לא מחזיק בחניון אלא גורם פרטי, אך הוסיף כי בחוזר של משרד הבריאות נכתב כי על איכילוב להשתדל להגיע להסדר עם בעל החניון. נציגת הלשכה המשפטית במשרד הבריאות, אביטל וינר אומן, הציגה את עמדת המשרד הנוקטת כי חניה איננה חלק מהשירות הבריאותי ולכן למשרד הבריאות אין סמכות לטפל בנושא.

המנהל האדמיניסטרטיבי של בית החולים הדסה עין כרם, אהוד שאולוף, אמר כי בעין כרם ישנם 4,258 מקומות חניה וכ-9,000 רכבים שנכנסים לבית החולים מדי יום ומתוכן רק 1,400 רכבים משלמים על חניה. הוא הוסיף כי בשל מצוקת החניה נאלץ בית החולים לבנות חניון נוסף באמצעות יזם פרטי. "המדינה לא נתנה לנו כסף, היזם השקיע 50 מיליון ועל זה צריך לשלם", אמר. עם זאת הוא ציין כי המחיר בחניון הפרטי המקורה עומד על עד 40 שקלים ליום שהתשלום הממוצע לרכב הוא 27 שקלים ליום.

ח"כ כבל סיכם את הדיון ואמר כי הגיע הזמן שיונח בפני הוועדה מסמך שיפרט את כל הנתונים הרלוונטיים בעניין החניה בכל בתי החולים, הממשלתיים והלא ממשלתיים. הוא הודיע כי הוועדה תפנה בצורה מסודרת למשרד הבריאות ותדרוש מידע אודות מספר מקומות החניה, מספר הרכבים הנכנסים ביום, כל תעריפי החניה שבית החולים גובה וכל ההנחות שהוא מעניק ואף מידע על אופן פרסום המידע לציבור. ח"כ כבל ביקש ממשרד הבריאות "מענה פשוט וברור בתוך שבועיים מקבלת המכתב", והבהיר: "אני נחוש לשנות את המצב ולא ארשה שבמשמרת שלי לא יעשה דבר".

בתמונה הראשית: הכניסה לביה"ח שערי צדק. (צילום: אורי לנז – פלאש 90)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture