פירות קיץ: השנה ייהנו גם ילדי החינוך החרדי מסבסוד קייטנות

האפליה בוטלה: ילדי החינוך החרדי ייהנו בשנה זו מסבסוד קייטנות הקיץ ככל ילדי ישראל • סגן שר החינוך מאיר פרוש: "מדובר בתיקון של עוול וקיפוח שיצרה הממשלה החולפת" • בערים החרדיות הסבסוד יהיה גבוה מאוד, בשל דירוגן הסוציו-אקונומי הנמוך

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

ילדי החינוך החרדי ייהנו השנה מסבסוד קייטנות קיץ לכיתות א' וב', ויתוקצבו כפי שמתוקצבים בתי הספר הממלכתיים, כך נודע היום לאחר תקופה ארוכה של חוסר וודאות בנושא.

כזכור, הממשלה החולפת הכניסה עזים רבים בתקציב ובמשרדי הממשלה הרבים, בכדי להצר את צעדיהם של הציבור החרדי, דבר שבא לידי ביטוי גם בסעיפי תקציב החינוך, כאשר אחד מהעזים הינה בדמות כך, ששר החינוך הקודם הפעיל קייטנות קיץ לילדי בתי הספר הממלכתי ובאופן שערורייתי נישל את ילדי הציבור החרדי.

בעקבות כך, במהלך המשא ומתן הקואליציוני עם סיעת הליכוד, הכניסו חברי יהדות התורה סעיף לפיו יוחל שוויון בנושא זה, כך שגם ילדי הציבור החרדי ייהנו מסבסוד של קייטנות הקיץ.

מטעם ח"כ מאיר פרוש נמסר כי במהלך השבועות האחרונים פעל סגן שר החינוך ח"כ הרב פרוש יחד עם יו"ר ועדת הכספים הרב גפני, ויו"ר ועדת החינוך הרב מרגי, תוך שיתוף פעולה עם כל הגורמים הרלוונטיים במשרד החינוך, משרד האוצר, ובמיוחד עם שר החינוך שנרתם רבות לעניין, בכדי לתקן את העוול והאפליה, ואכן כאמור הודיעו באוצר על כך שיופעלו קייטנות הקיץ גם עבור ילדי הציבור החרדי, ויתוקצבו במאת האחוזים.

מטעם ח"כ משה גפני נמסר כי מאז הקמת הממשלה התנהלו דיונים מקיפים ואינטנסיביים בנושא בין יו"ר ועדת הכספים הרב משה גפני לבין נציגי הממשלה והיועמ"ש, כאשר עלו בעיות משפטיות ותקציביות כאלו ואחרות. ח"כ הרב גפני הודיע כי יעמוד על כך שההסכם הקואליציוני ימומש והילדים החרדים (כיתות א' וב') יזכו לקייטנות כמו שאר ילדי ישראל, ואכן הבוקר משרד החינוך פרסם את ה"קול קורא" שמאשר כי אכן לא תהיה פגיעה בילדים החרדים בנושא הקייטנות. ח"כ הרב גפני מברך את סגן שר החינוך מאיר פרוש על עזרתו ומעורבותו בנושא.

קרא עוד:
[postim]

סגן שר החינוך פרוש אומר, "אני מודה לשר החינוך נפתלי בנט ולשר האוצר משה כחלון, ולמנכ"לית משרד החינוך גב' מ. כהן, על הירתמותם לנושא, כך שילדי הציבור החרדי גם ייהנו ממאה אחוז סבסוד בקייטנות הקיץ כפי שהתקיים עד עתה בבתי הספר הממלכתיים, מדובר על תיקון של עוול וקיפוח שיצרה הממשלה החולפת".

קייטנות הקיץ של משרד החינוך, מופעלות על ידי הרשויות המקומיות, כשצוות מורים או מדריכים בעלי ניסיון בחינוך יעבירו את התכנים לתלמידים.

סדר היום בקייטנות יכלול חוגים וסדנאות, ופעילויות העשרה מגוונות נוספות, כאשר הפעילות תתקיים בימים א'-ה', בין השעות 8:30-13:00, ומספר התלמידים הממוצע יעמוד על 28 תלמידים בחינוך הרגיל.

מחירי הקייטנה מסובסדים ולפיכך נמוכים משמעותית ממחירי הקייטנות הפרטיות, שכר הלימוד נקבע לפי מצב סוציו-אקונומי, כאשר ישנן רשויות במגזר החרדי שהקייטנות מסובסדות באופן מלא על ידי משרד החינוך (בני ברק, ירושלים, ביתר, אלעד, בית שמש, אופקים, נתיבות, רכסים, קריית יערים, עמנואל ועוד).

אילוסטרציה: מרים אלסטר-פלאש 90

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture