יובל דיסקין: "אני שוקל ברצינות הצטרפות לפוליטיקה"

ראש השב"כ לשעבר אומר כי "מצד אחד אני מאוד רוצה להשפיע, ואני חושב שיש לי כלים להשפיע מדינית וביטחונית, ומצד שני יש לי סלידה עמוקה מהמערכת הפוליטית" • על פי ההערכות במערכת הפוליטית, דיסקין ממתין לתוצאות הפריימריז לראשות מפלגת העבודה, שייערכו בשנה הקרובה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין "שוקל בצורה משמעותית כניסה למערכת הפוליטית", כך הוא חושף בראיון ל'וואלה ניוז'. כוונותיו הפוליטיות של דיסקין ידועות כבר מזה תקופה ארוכה, אולם זו הפעם הראשונה שהוא מתייחס לכך פומבית בתקשורת.

"הצינון שלי מפוליטיקה כבר פג במערכת הבחירות הקודמת", אומר ראש השב"כ לשעבר, "היו לי הרבה הצעות שסירבתי להן באופן עקבי". לדבריו, מתקיים אצלו תהליך פרדוקסלי: "מצד אחד אני מאוד רוצה להשפיע, ואני חושב שיש לי כלים להשפיע מדינית וביטחונית, ומצד שני יש לי סלידה עמוקה מהמערכת הפוליטית. אני כרגע בוחן את שני הכוחות האלה וצריך להחליט מה גובר".

הנושא החשוב לדיסקין הוא הסדר השלום עם הפלסטינים: "מה שאני שומע מגורמים פלסטינים שונים שאני עומד איתם בקשר, זה הרמת ידיים בנוגע ל'שתי מדינות לשני עמים' כאפשרות של הסדרת הסכסוך". לדעתו, "רעיון שתי המדינות הולך ונהיה לא ריאלי", והפתרון היחיד יכול לבוא רק במסגרת הסדר אזורי עם מדינות ערב.

קרא עוד:
[postim]

הצעד הראשון במהלך כזה הוא הקפאת הבנייה מחוץ לגושי ההתנחלויות, ובמקביל מציע דיסקין לשפר את הכלכלה הפלסטינית, לטפל בתשתיות, ולחזק את מדינות ערב המתונות באזור – בראשן ממלכת ירדן.

"אנחנו צריכים להיפרד מהפלסטינים ושיחיו במדינה משלהם, כדי שנוכל לקיים כאן בישראל מדינה יהודית דמוקרטית", אומר דיסקין. "אחרת זה הופך למציאות בלתי-אפשרית. לא במונחים של אסון, אבל בלתי-אפשרי. עם הזמן הסיכוי הקטן לפתרון שתי מדינות יהפוך למדינה דו לאומית דה-פקטו".

בפני דיסקין עומדות 5 אפשרויות • סקירה ופשרנות

דיסקין, הנחשב פוטנציאלית לאוטוריטה הביטחונית הבכירה ביותר בגוש המרכז-שמאל, עדיין אינו יודע כיצד בדיוק ייכנס לפוליטיקה. לפני הבחירות האחרונות הוא סירב להצטרף, משום שלטענתו הגוש לא היה מאורגן והסיכוי לניצחון היה נמוך.

.התמודדות ראש בראש? דיסקין עם נתניהו (צילומים: פלאש 90)

על פי ההערכות, סירובו נבע מההבנה שבקונסטלציה הנוכחית הוא לא יוכל לעמוד בראש המפלגה הטוענת לכתר השלטון, כפי שהוא מקווה, וכרגע הוא מחפש את הדרך שתוביל אותו להתמודדות ראש בראש מול נתניהו בבחירות הבאות, כמנהיג גוש המרכז-שמאל.

אחרי כישלונו של יו"ר מפלגת העבודה יצחק הרצוג בקרב על השלטון, למרות הניסיון לאחד את גוש מתנגדי נתניהו תחת מנהיגותו, רבים במחנה החבול רואים בדיסקין את 'המושיע האולטימטיבי' – האיש היחיד שיכול לנצח בבחירות את ראש הממשלה, בשל עברו הביטחוני המרשים.

אם לא יבחר דיסקין להתמודד מול הרצוג על ראשות מפלגת העבודה, בפריימריז הצפויים להיערך בשנה הקרובה, יצטרך לבחור באחת מארבע האפשרויות הנוספות – להצטרף לאחת המפלגות הקיימות כמו המחנה הציוני או יש עתיד; לנסות לאחד את כל הגוש תחת גוף חדש שהוא יעמוד בראשו; להקים מפלגה חדשה לגמרי; או שמא להישאר מחוץ למשחק הפוליטי.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture