רמדאן כרים: בישראל מברכים על חודש הרציחות האיסלאמיסטי

ראש הממשלה נתניהו וקיצוני נטורי קרתא מתאחדים בברכתם ל"אדוננו המוסלמים" לרגל חודש האלימות, הברוטאליות ושנאת האחר, רמדאן • ההקלות לערביי השטחים כבר הביאו להרוג ופצועים בימיו הראשונים של החודש, האם היחס ישתנה?

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

חודש הרמדאן המצוין בימים אלו ע"י המוסלמים בכל העולם מתיימר לייצג חודש של התבוננות פנימית, התקרבות לקל, צניעות ואיפוק, כפרה על עוונות, עשיית מעשי חסד והזדהות עם בעלי המצוקות, אך דומה, שמשנה לשנה, הופך החודש הזה לקטלני, מדמם וכואב.

את אירועי חודש הרמדאן, שחל גם בשנה שעברה בצמידות לחודש תמוז, אין צורך להזכיר בפרוטרוט. עבור 67 משפחות חיילי צה"ל שלא שבו מהלחימה ברצועת עזה או עבור ארבעת המשפחות ששכלו נפש תמימה בקרב הרקטי, חודש זה ייזכר לנצח כחודש בו תנועה איסלאמית דתית רצחה את קרובם בשם האיסלאם. גם משפחת וואלעס אשר אביהם נהרג מפגיעת מוסלמי על טרקטור אינה מכירה בחלק ה"התבוננות הפנימית" בו מתעטפים המטיפים במסגדים.

מולם, ראש הממשלה נתניהו ושרי ממשלתו לא שמעו על כך דבר. בהודעת ברכה מצולמת אומר נתניהו אל "אזרחי ישראל המוסלמים: אני שמח לברך אתכם לרגל תחילת חודש הרמדאן – רמדאן כרים. אני מאחל לכם את כל הטוב שבעולם". אחד מאזרחי ישראל המוסלמים השיב לברכתו של ראש הממשלה בירי רצחני על דני גונן הי"ד וחברו שנפצע עמו בפיגוע בעין דולב.

השר לבטחון פנים, גלעד ארדן, ביקש לברך את כל בני העדה המוסלמית לקראת חודש הרמדאן שחל מהשבוע, אשר כלשונו "יימשך חודש תמים, של צום ותפילות במהלך היום, והתכנסויות משפחתיות במשך הלילה". הוא רק שכח לציין כי ה"התכנסות הלילית" כוללת השלכת בקבוק תבערה לעבר אוטובוס אגד בנווה יעקב שבירושלים.

גם משטרת ירושלים בכללה, נערכה בכוחות גדולים של שוטרים ולוחמי מג"ב לקראת תפילת יום השישי הראשון של חודש הרמדאן בהר הבית, שבה השתתפו עשרות אלפי מתפללים. בהתאם להנחיית שר הביטחון, התירה ישראל לעשרות אוטובוסים להביא פלסטינים אל הר הבית מבלי שיעברו בידוק בטחוני קפדני. הנחת העבודה של ורמי הביטחון אמרה כי אם יחושו הערבים בשחרור ובחופש, המצב בשטח יירגע. מפכ"ל המשטרה רנ"צ יוחנן דנינו קיווה כי "השקט שנשמר ביום שישי יצביע על מגמה של שקט, רוגע וחופש פולחן לכל המתפללים בכל המקומות הקדושים", גם הוא קיבל את תשובתו בידי מוסלמי צמא דם שדקר הבוקר לוחם מג"ב בשער שכם.

משטרה בהר הביתשוטרי מג"ב על משמרת בעיר העתיקה. (אילוסטרציה: דובר המשטרה)

ראש הממשלה בפנייתו הכנועה לערביי ישראל ציין כי "גם השנה אנחנו יודעים שלא כל העולם טוב – העולם המוסלמי מציין את חודש הרמדאן כשהמזרח התיכון בוער כתוצאה ממלחמת אזרחים ומלחמות דת בין סונים לשיעים". נתניהו נמנע מניסוח בוטה, אך מתחת למילים היפות מסתתר הדיווח על חודש הרמדאן בשנה שעברה, עפ"י הנתונים שסוכמו בידי ד"ר יוחאי סלע, ברמדאן 2014 נהרגו ברחבי העולם המוסלמי למעלה מ-15,500 איש ע"י המיליציות הצבאיות והכנופיות החמושות שטבחו זה בזה, בניגריה, בסומליה, באפגניסטן, בפקיסטן, בתימן, בלוב, במצרים, בסוריה ובעיראק. בממלכתיות יתר הבטיח ראה"מ ל"אזרחינו המוסלמים", כי "ישראל תמשיך להיות אי של ביטחון ואי של יציבות בים הסוער סביבנו, בו גורמי האסלאם הקיצוני רוצחים אלה את אלה ואת בני הדתות האחרות. ישראל היא המדינה היחידה באזור שמכבדת את חופש הדת והפולחן לבני כל הדתות, ואתם הרי יודעים זאת טוב מכולם." אכן, אין ספק כי רבים מהם יודעים זאת היטב, וההסלמה הצפויה ל"ע, נוכח ההתרפסות הישראלית, תעיד על כך.

קרא עוד:
[postim]

נתוני גורמי המודיעין הבינלאומיים מוכיחים בבירור כי בכל שנה, בחודש הרמדאן, מספר הנפגעים במדינות האיסלאמיות מכפיל עצמו בחדות. הד"ר יוחאי סלע, עורך 'מגזין המזרח התיכון' הציג את התופעה האכזרית כבר לפני 5 שנים. סלע מציין כי על-פי המסורת המוסלמית, בחודש הרמדאן "המוסלמים עוסקים בהתבוננות פנימית, בהתקרבות לאל, וכן עליהם לנהוג באיפוק ובצניעות, ולעסוק בכפרה על עוונות ובעשיית מעשי חסד". למרבה הצער, הטרור האסלאמי והאלימות האסלאמית לא פסקו לרגע בכל אחת ואחת מפינותיו של העולם-המוסלמי גם בחודש הרמדאן. סמלי הוא הדבר שבמהלך חג הרמדאן שחל אז בחודש אלול, יצאו כמה פעילי טרור מוסלמים מיד לאחר שבירת הצום כדי לרצוח 4 ישראלים שנסעו לביתם באזור הר חברון. התקשורת הישראלית התעקשה לתאר את הרצח כ"פיגוע שנועד להביך את הרשות הפלסטינית", אך ד"ר סלע טוען בתוקף כי הרצח של ארבעת הישראלים מאפיין לחלוטין את מה שהתחולל בעוצמות גדולות בכל רחבי העולם-המוסלמי לאורך כל חג הרמדאן שהחל בא' אלול תש"ע (11 באוגוסט 2010) ונהרגו בו אלפי אנשים.

.רכבם של בני הזוג איימס שנרצחו בכ"א אלול תש"ע, לאחר סעודת שבירת 
צום הרמדאן. (צילום: קובי גדעון-פלאש 90)

בתשע"ב שברו המוסלמים את שיאי עצמם, כאשר במהלך הרמדאן נהרגו יותר מ-7,100 בני-אדם במאות פיגועי טרור אסלאמיים ובאלימות אסלאמית קשה ורצחנית, רובם היו מוסלמים שנפגעו מידי אחיהם לדת דווקא בחודש הקדוש ביותר לאסלאם. הפראות הרצחנית שהתבטאה לאורך כל חג הרמדאן של 2012 מהווה קו אופייני של אלימות רוחבית קשה ואכזרית הקיימת בכל המרחב האסלאמי. אלימות זו חודרת בעוצמה גדולה גם למערב אירופה בעזרת גלי מהגרים ממדינות מוסלמיות – המבססים להם טריטוריות המתפקדות מחוץ למסגרת החוק של המדינה האירופאית. גורמי אופוזיציה בסוריה דיווחו כי דווקא במהלך חג הרמדאן של 2012, הצבא הסורי הגביר את התקפותיו על האזרחים המתמרדים נגד המשטר העלווי תוך כדי שימוש בהפגזות יומיומיות קשות והתקפות אוויריות שגרמו לאלפי הרוגים נוספים.

גם בארץ ישראל המוקפת באויביה המוסלמים ניכרים השפעותיו של חודש הצומות האיסלאמי בעליה חדה בנסיונות הפיגועים. לקיצוני 'נטורי קרתא' זו נראית דווקא סיבה לשגר אליהם בשם 'הקהילות היהודיות בפאלסטין', ברכה לבבית בנוסח 'ראמאדאן קארים!'…

photo_2015-06-21_18-09-04

אילוסטרציה ראשי: סלימאן ח'אדר – פלאש 90

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

במחילת כבוד כותבי הכתבה הנכבדים!

לא זכיתי לירד לסוף דעתכם להבין על מה יצא הקצף על דברי נתניהו לאזרחים הפלסטינים.

כנראה ששכחתם שעדיין אנו בגלות, וצריכים אנו לכבד את אומות העולם אף רשעי הרשעים שבהם, בכדי שכולי האי ואולי יניחו לנו במקצת לנפשותינו.

בורות.
בצירוף במה להשמעת הקול – הרי שמדובר בסכנה לכולנו.
בגלל אנשים שכמותך, חלום השוויון, ההדדיות והשיתוף מתרחק מאיתנו.
חבל שחופש הביטוי מאפשר לכולם את הזכות, גם כשהיא פוגענית, מתריסה ומתסיסה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture