בישראל זועמים על מסקנות האו"ם: "דו"ח עם דם על הידיים"

ראש הממשלה הגיב לדוח האו"ם: "האם מצופה ממדינה שאזרחיה מותקפים באלפי טילים, לשבת בחיבוק ידיים?!" • גם יו"ר האופוזיציה המבקר בלונדון, מגבה: "אני לא צריך אף דוח בינלאומי ואף וועדה כדי לדעת שצה"ל הוא צבא מוסרי" • סגנית שר החוץ, חוטובלי, התבטאה כי "הדוח אינו עומד בסטנדרטים בסיסיים של מחקר אובייקטיבי"

כתבות נוספות בנושא:

ביטול הצעד של טראמפ: ישראל הסירה את התנגדותה לחזרת ארה"ב לאונסק"ו
אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
ביקור חשאי: מנכ"ל משרד החוץ נפגש בטורקיה עם יועצו הבכיר של ארדואן
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית

ועדת החקירה שהקימה מועצת האו”ם לזכויות האדם הגישה היום את ממצאיה אודות מבצע 'צוק איתן', והביעה ביקורת חריפה ביותר הן על מדינת ישראל והן על ארגוני הטרור ברצועה, תוך שהיא מודיעה על תמיכתה בחקירה של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג בכל הנוגע למצב ב”שטחים הפלסטינים הכבושים”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מיהר להגיב במהלך דיון בכנסת וטען כי "הדוח על מבצע 'צוק איתן' שפרסמה הוועדה של האו"ם הוא דוח מוטה" נתניהו אמר כי המועצה לזכויות האדם מינתה בתחילה לעמוד בראש הוועדה הזאת אדם שנתפס מסית ומדיח נגד מדינת ישראל ושגם קיבל כסף מהפלסטינים. "היא התחילה לחקור את האירועים באזור מהיום שלמחרת חטיפת שלושת נערינו שנרצחו, יום אחרי, ולא בכדי, ועל בסיס הנתונים הללו צריך להתייחס גם לממצאיה, למסקנותיה ולהמלצותיה" אמר ראש הממשלה.

ישראל הרשמית הכינה תרופה למכה בדמות דוח מפורט של אנשי מקצוע ומשפט צבאי אשר פירטו את פעולות צה"ל במהלך המבצע בהתאם לדין הבינלאומי. התגוננות נוספת הגיעה מכיוונם של גנרלים בכירים מארה"ב ומאירופה שטענו והגיעו למסקנה שישראל פעלה בהגנה עצמית מתוך כל סטנדרט של החוק הבינלאומי 'והרבה מעבר לכך'. נתניהו ציטט את אחד הגנרלים הבכירים שאמר "אין מדינה שנוהגת כמו מדינת ישראל, ולפנים משורת הדין כדי לשמור על החוק הבינלאומי".

קרא עוד:
[postim]

נתניהו שיגר את תמיהתו לעבר חברי הוועדה "האם מצופה ממדינה שאזרחיה מותקפים באלפי טילים, לשבת בחיבוק ידיים?! אנחנו לא נשב ולא ישבנו בחיבוק ידיים. אנחנו נמשיך לפעול בעוצמה ובנחישות נגד כל מי שינסה לפגוע בנו ובאזרחינו, ונעשה זאת בהתאם לדין הבינלאומי" דברי ראש הממשלה.

במרכז האופוזיציה מגבים, בשמאל מקנטרים

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג הגיב אף הוא בתקיפות, אל מול מסקנות וועדת החקירה של האו"ם: "צה"ל הוא צבא מוסרי ואני לא צריך אף דוח בינלאומי ואף וועדה כדי לדעת את זה" אמר הרצוג.

הרצוג הוסיף כי "בזמן שאצל חמאס הרג חפים מפשע הוא המטרה העיקרית, אני יכול להגיד מניסיוני בישיבות קבינט רבות, ששאלת הפגיעה בבלתי מעורבים וחפים מפשע עולה תמיד על השולחן והיא שיקול כבד משקל בהכרעות המבצעיות של ישראל.

ראשת מרצ זהבה גלאון, אמרה כי "ממצאי האו"ם צריכים להדליק נורה אדומה על ההתנהלות בצוק איתן". לדבריה, מדינת ישראל שגתה בהחרמת הוועדה, ובהימנעותה מלהופיע בה, פספסה ישראל את ההזדמנות להשתמש בוועדה כזירה להשפיע בה על דעת הקהל העולמית.

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי בתגובתה הרשמית כאחראית על יחסי החוץ של ישראל, אמרה, כי הדו"ח של מועצת זכויות האדם באו"ם שנחשף היום, הוא כרוניקה של סיפור ידוע מראש וכי כל מטרתו של הדו"ח הינו השחרת פניה של מדינת ישראל וצה"ל, מתוך ניסיון לערער את זכותה של ישראל להגן על שלום אזרחיה.

חוטובלי אמרה כי הדו"ח משקף באופן ברור ושיטתי את האובססיה של המועצה לזכויות אדם של האו"ם נגד ישראל ואינו עומד בסטנדרטים בסיסיים של מחקר אובייקטיבי. "מדינת ישראל וצה"ל יודעים לחקור בצורה היסודית ביותר את כל אירועי הלחימה בהם מדינת ישראל מעורבת וכך גם נמשיך לנהוג בכל הקשור לאירועי צוק איתן. אף ארגון או וועדה לא יטיפו לצבא המוסרי בעולם" אמרה סגנית שר החוץ.

."שיא חדש בשפל שאליו הגיע ארגון האו"ם". שר הביטחון בוגי יעלון עם 
מזכ"ל האו"ם באן-קי-מון (צילום: אריאל חרמוני-משהב"ט)

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, הוריד את מסיכת הממלכתיות ואמר כי "אנחנו עדים לשיא חדש בשפל שאליו הגיע ארגון האו"ם". בנט אמר בתגובתו כי האו"ם ייסד מונח חדש: דו"ח עם דם על הידיים. לדבריו החריפים, "זהו דו"ח עם דם על הידיים כי הוא מתיר רצח יהודים. זהו דו"ח עם דם על הידיים מכיוון שהוא מנסה להפוך דם יהודי למוצר הזול ביותר בעולם המודרני. זהו דו"ח עם דם על הידיים מכיוון שהוא כובל את ידי החיילים שלנו מלהגן על תושבי הדרום והמדינה כולה. זהו דו"ח עם דם על הידיים מכיוון שהוא מדלג על רצח הנערים כאילו לא התרחש ואינו ראוי לחקירה".

השר בנט ציין את התמיהה השוררת בירושלים, מדוע החליט האו"ם שהחקירה תתחיל מתאריך מה-13 ביוני, אחרי שהנערים נחטפו ונרצחו? לדבריו, "כשהשאלות טבולות בצביעות ומתעלמים מדם יהודים כאילו הוא דיו בלתי נראית – התשובות אינן משנות. כי מי שמחליט מה לחקור – מחליט גם מהם תוצאות החקירה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture