ח"כ ערבי הוזהר כי יושעה מהכנסת באם יעלה על המשט לעזה

בדיון בוועדת האתיקה של הכנסת שבו השתתפו חברי כנסת רבים, טענו חברי הכנסת מהרשימה המשותפת כי לא ייתכן שתוגש נגד חבר כנסת קובלנה לפני שביצע את המעשה, בעוד חברי כנסת מהקואליציה טענו כי מדובר בפעולה הפוגעת במדינת ישראל • ח"כ חנין זועבי הוצאה מהדיון לאחר ויכוח עם ח"כ מיקי זוהר

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

ועדת הכנסת קיימה הבוקר דיון בהצעת יושב-ראש ועדת הכנסת, ח"כ דוד ביטן מהליכוד שביקש להגיש קובלנה כנגד ח"כ באסל גטאס שהצהיר כי ישתתף במשט לעזה שיתקיים בימים הקרובים. בדיון השתתפו ח"כים רבים שביקשו להתייחס למהלך של ח"כ גטאס.

יו"ר הוועדה, דוד ביטן: "חופש הביטוי הוא היסוד עליו מושתת פעילות הבית הזה. לצערי, יש מי שמנצל זאת כדי לחתור ולערער תחת אושיות המדינה, לנסות ולהביך אותה פעם אחר פעם לעיני כל העולם ולהכניס אותה למשברים בינלאומיים תוך ניצול העובדה שהוא נהנה מהסמכויות והחסינות של חבר כנסת. ברור לכל כי מטרתו האמיתי של המשט הוא ניסיון לבצע פיגוע מדיני ולייצר מתקפה בינלאומית. לאור תקדים הקובלנה לוועדת האתיקה שהוגשה כנגד חברת הכנסת חנין זועבי ב-2011, אני מבקש מוועדת האתיקה לדון בהרחקתו של ח"כ גאטס מפעילות בכנסת ולהטיל עליו סנקציות נוספות הקבועות בחוק".

בתום הדיון העלה ח"כ ביטן את ההצעה הבאה להצבעה: ועדת האתיקה תדון בהמלצת ועדת הכנסת ותשעה את ח"כ גטאס כך שברגע שיעלה למשט יהפוך לח"כ מושעה. כמו כן, הוועדה מצהירה כי היא תשקול להפעיל את הסנקציות שהיא רשאית כוועדת כנסת בכל הקשור לשלילת זכויות אם יעלה על המשט. בהצעה תמכו 10 חברי כנסת ו-2 חברי כנסת התנגדו.

קרא עוד:
[postim]

ח"כ אחמד טיבי מהרשימה המשותפת אמר כי "מעולם לא היה תקדים שבו ועדה מגישה קובלנה כנגד חבר כנסת. אני מבקש מחברי להיות רגועים, לנהל דיון שקט ולא מתלהם, כי רמת ההתלהמות היא גבוהה. חבר כנסת עם דעה פוליטית שונה מחברי הכנסת מהקואליציה והוא משתתף במשט ימי שהכותרת שלו היא פוליטית נגד המצור… חוץ מזה כל פעם שאנחנו ואומרים משהו שמעצבן אתכם אתם אומרים לנו ללכת לעזה, אז ח"כ באסל הלך לעזה… זו ישיבה מיותרת. יכול להיות שהמשט הזה יהיה פוליטי ולא בטוח שתהיה אלימות. מבקש מהכנסת להתאפק ולחזור מההחלטה להגיש קובלנה".

ח"כ ינון מגל מהבית היהודי תמה: "כל יום נכנסות מאות משאיות עם סחורות לעזה. אם אתם אומרים שזה משט הומניטרי, בואו תעבירו למדינה את הציוד ונכניס אותו פנימה. אם אתם כל כך קשובים לאחיכם איפה המשט שלכם לסוריה? אתם עולים על משט שהולך לעזה שמשם יורים טילים על ישראל. אלו פעולות נגד הדמוקרטיה. אתם לא משחקים משחק הוגן. אתם אומרים שהדיון הזה לא הוגן אבל אתם לא משחקים משחק הוגן".

ח"כ חנין זועבי שהשתתפה בעבר במשט ה'מרמרה' לעזה, אמר כי "הנושא של המשט הוא לא המשט אלא עזה. מעבר הסחורה בין עזה לסביבה הוא 15% ממה שהועבר לפני. בתודעה הישראלית הסבל של התושבים בעזה לא קיים. לכן יש צורך להעיר את דעת הקהל העולמית למצור על עזה".

אילוסטרציה: עבד רחים ח'טיב – פלאש 90

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture