יו"ר הכנסת לנשיא הבונדסטאג: "על גרמניה להתייצב בחזית מול ה-BDS"

יו"ר הבונדסטאג הגיע לארץ לרגל ישיבת הכנסת המציינת 50 שנים ליחסים בין המדינות, וסיפר כי כך בכוונת גרמניה לארגן בשנה הבאה בברלין וועידה בין-פרלמנטרית משותפת למאבק באנטישמיות • יו"ר הכנסת אדלשטיין אמר כי כל ביקור של נציג בכיר מן הממשל הגרמני בישראל הוא רגיש למדי "עלינו לזכור היטב את העבר הזה על מנת להתמודד איתו"

כתבות נוספות בנושא:

ביטול הצעד של טראמפ: ישראל הסירה את התנגדותה לחזרת ארה"ב לאונסק"ו
אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
ביקור חשאי: מנכ"ל משרד החוץ נפגש בטורקיה עם יועצו הבכיר של ארדואן
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית

מליאת הכנסת קיימה ישיבה המיוחדת במעמד נשיא המדינה ובהשתתפות כ-850 אורחים לציון 50 שנה לכינון היחסים הדיפלומטיים בין ישראל וגרמניה. הישיבה המיוחדת נערכה בהשתתפות נשיא הבונדסטאג נורברט לאמרט

יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין דיבר על היחסים המורכבים בין שתי המדינות לאור הזיכרון ההיסטורי: "גרמניה היא ידידת אמת של ישראל. עמידתכם לצידנו ולצד העם היהודי – משמעותית מאין כמוה תמיד, ובוודאי בעת הזו, בעידן של מאבק קשה וחובק עולם באנטישמיות ובצורתה החדשה: האנטי-ישראליות".

נשיא הבונדסטאג, נורברט לאמרט, נאם בפני מליאת הכנסת ופתח את דבריו בשפה העברית ואמר: "תודה רבה על ההזמנה ועל קבלת הפנים הידידותית, זה כבוד רב עבורי לדבר לפניכם כאן בכנסת בשפת האם שלי".

לאחר מכן עבר הנשיא לאמרט לגרמנית והודה ליו"ר הכנסת על קבלת הפנים לה זכה והוסיף: "אני מודע לכך, שכלל וכלל אין זה דבר מובן מאליו: הענקת כבוד צבאי לנשיא פרלמנט זר, וזאת דווקא עבור אזרח גרמני, ועוד במיוחד בכנסת, ועוד לצלילי ההמנון הגרמני". לאמרט הזכיר את ביקורו הרשמי הראשון בשנת 2007 וציין כי הוא היווה את אחת החוויות המרשימות ביותר בחייו הפוליטיים.

קרא עוד:
[postim]

לאמרט התייחס ליחסים המיוחדים בין שתי המדינות הזיכרון ההיסטורי ואמר: "האינטנסיביות של יחסי הידידות בין שתי מדינותינו מגלמת נס היסטורי. נס זה התחולל בעיקר תודות ליכולת ההכרעה של שני מנהיגים ותיקים ובעלי ניסיון, קונרד אדנאואר ודוד בן גוריון, תודות לצמד גורלי זה בהיסטוריה של שתי המדינות. זמן קצר לאחר הקמת מדינת ישראל מתוך אפר השואה ולאחר כינון הרפובליקה הפדרלית מתוך חורבות המשטר הנאצי היו לשניהם החזון והנחישות להכריע בעד התחלה חדשה."

ראש הממשלה יצחק רבין בביקור רשמי בגרמניה"ידידות שמגלמת נס היסטורי". ראש הממשלה יצחק רבין בביקור רשמי בגרמניה

אדלשטיין ציין בדבריו כי כל ביקור של נציג בכיר מן הממשל הגרמני בישראל הוא רגיש למדי עבור חלק מהאזרחים. "לא מעט מניצולי השואה עדיין חיים בינינו, רבים מאִתנו הם דור שני, שלישי וּרביעי ליהדות אירופה שעלתה בלהבות תחת מגפי המשטר הנאצי באירופה הכבושה. לנו אין כמובן רשות לסלוח בשם איש מששת המיליונים שנספו במיתות שונות ומשונות, ולא בשם איש מן הניצולים!

"דווקא על רקע זה" הדגיש יו"ר הכנסת "עלינו להוסיף ולתרום למאמץ לבניית יחסי האמון בין המדינות ולהוכיח כי ניתן לבנות יחסים אחרים לחלוטין. לא להתכחש, לא להתעלם, לא לשכוח ולא לטאטא דבר! אדרבה: לזכור היטב את העבר הזה על מנת להתמודד איתו, כדי לוודא שלעולם לא יקרה כדבר הזה, לא לעם היהודי ולא לבני אנוש באשר הם.

"הקריאות לחרם- תלושות מן המציאות ויש בהן מן הצביעות"

אדלשטיין התייחס לקריאות בזירה האירופאית הקוראות להחרמת ישראל ואמר כי אלו קריאות תלושות מן המציאות שיש בהן מן הצביעות, שכן הן מופנות דווקא אל המדינה המותקפת ביותר בעולם – שעושה את המאמץ העליון ביותר לשמור בכל עת על מוסריותה. פעילות זו מונעת משנאה, מדעה קדומה ולא אחת מאנטישמיות ואנטי-ישראליות עיוורת. היא עיוורת למתרחש במדינות רבות באזורנו, לרבות בסוריה -ממש כאן בגבולנו, ולמעשי טבח וגירוש המוניים, אכזריים ויום יומיים – של גורמים קיצוניים כמו דעא"ש, אל-קעידה ואחרים, המאיימים על יציבות העולם המערבי כולו.

יו"ר הכנסת אמר לעמיתו הגמני כי "דווקא על גרמניה להתייצב בחזית המאבק מול ה- "BDS" וגופים אחרים המבקשים לפעול בדרך המכוערת והפסולה של החרמה,וכך גם מול אלו המבקשים להשמיד את ישראל".

נשיא הבונדסטאג נורברט לאמרט במליאת הכנסת 2נשיא הבונדסטאג נורברט לאמרט מתקבל ברחבת הכנסת במסדר כבוד

יו"ר הבונדסטאג התייחס לאנטישמיות באירופה ואמר: "אנו מכירים תודה במיוחד על כך, שלאחר העבר הטראומתי בעקבות הדיקטטורה הנאצית והשואה יכולים יהודים לבסס שוב את חייהם בגרמניה. זוהי הצהרת האמון הנאה ביותר שניתנה לדמוקרטיה הגרמנית השנייה. על כן מבישה עוד יותר העובדה שישנן עדיין התפרצויות אנטישמיות בכל רחבי אירופה ועלינו להיאבק בהן בנחרצות. משום כך בכוונתנו לארגן בשנה הבאה בברלין וועידה בין-פרלמנטרית משותפת למאבק באנטישמיות (ICCA), וזאת מכיוון שידוע לנו כי בשום מקום אחר בעולם לא היו לאנטישמיות השלכות איומות יותר מאשר בגרמניה. אני חוזר שוב על מה שאמרתי במליאת הבונדסטג הגרמני פעמים רבות: אין להרכין ראש כנגד האנטישמיות וכלל לא חשוב היכן היא מתפרצת. בגרמניה האנטישמיות הינה דבר בלתי נסבל."

לאמרט סיים את דבריו בעברית: "אנו גאים בשותפות", וזכה למחיאות כפיים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture