משרד הביטחון וחברת "אלביט מערכות" השלימו את פריסת טייסת הכיבוי "אלעד". מטוס הכיבוי האחרון נחת השבוע (ב') בישראל וכעת מונה הטייסת 14 מטוסים, שישה מתוכם חדשים אשר נרכשו בחודשים האחרונים.
מטוסי הכיבוי שנרכשו, מתוצרת חברת Air Tractor, מסוגלים לטוס כשלוש שעות ללא תדלוק ולשאת כ-3,000 ליטר מים. את המטוסים רכשה ומפעילה "אלביט מערכות" ומינהל הרכש (מנה"ר) במשרד הביטחון רוכש מהחברה שעות טיסה.
בנוסף לרכש המטוסים החדשים, הכפילה טייסת הכיבוי את פריסתה המבצעית ומהיום פועלת משמונה מנחתים הפרוסים ברחבי הארץ. בטייסת משרתים טייסים קבועים וייעודים המתמחים בכיבוי שריפות. כמו כן, שעות הטיסה הוכפלו והכוננויות תוגברו.
קרא עוד:
[postim]
"טייסת הכיבוי האווירי, שהוקמה בעקבות אסון השריפה בכרמל, מפתיעה אותנו בכל יום מחדש ביכולותיה המבצעיות", סיפר סמנכ"ל וראש מנה"ר במשרד הביטחון, שמואל צוקר.
הוא ציין כי "רק בחודש האחרון הצליחה הטייסת להשתלט על שריפת ענק בעמק הירדן, כאשר לא פחות מעשרה מטוסים פעלו במקביל לעצירת האש. הבעת האמון בטייסת הכיבוי והשדרוג המשמעותי ביכולותיה, הינם גם הבעת אמון ביכולותיה של מערכת הביטחון לבצע פרויקטים לאומיים לטובת הכלכלה והחברה".
סמנכ"ל "אלביט מערכות" ומנכ"ל חטיבת כלי טיס בחברה, יורם שמואלי, הוסיף: "אנו גאים להיות שותפים, יחד עם מנהל הרכש במשרד הביטחון, חיל האוויר וכים ניר במאמץ הלאומי לעצירת האש. מערכת הביטחון היא לקוח חשוב ומרכזי שלנו ונמשיך לפתח פתרונות חדשניים ולעשות כל מאמץ על מנת לעמוד במשימות החשובות והמורכבות העומדות בפנינו".
המטוס האחרון שנקלט בטייסת. (צילום: שלמה שהם)
טייסת כיבוי האש "אלעד" הוקמה בעקבות אסון הכרמל שהתרחש בדצמבר 2010. ממשלת ישראל החליטה בינואר 2011 להקים מערך כיבוי אווירי לטובת המדינה ובמסגרת לוחות זמנים קצרים ביותר.
המשימה הוטלה על חיל האוויר כגוף המקצועי המנחה, שאליו גם תהיה כפופה הטייסת האזרחית, ועל מינהל הרכש במשרד הביטחון כגוף המבצע. במכרז שפרסם משרד הביטחון זכתה "אלביט מערכות" בשיתוף עם חברת "כימניר".
טייסת הכיבוי הוקמה בזמן שיא של ארבעה חודשים בלבד. הוחלט לקרוא לה על שמו של אלעד ריבן ז"ל, צופה האש אשר נספה בשריפה בכרמל. בזמן הקמתה מנתה הטייסת שמונה מטוסים, אשר עד היום השתתפו בהצלחה בכיבוי של יותר מ-500 שריפות, 4,600 גיחות ו-2,500 שעות טיסה.