רשלנות ממונפת: "מנופים פגומים מעל בתי ספר וגני ילדים"

דו"ח נפגעי תאונות בנייה: 31 הרוגים בשנת 2014 • יו"ר ועדת העבודה , הרווחה והבריאות, ח"כ אלאלוף: "כאוס מוחלט בתחום הבטיחות בענף הבניין" • מעתה, משרד הכלכלה יגיש לוועדה כל חצי שנה דיווח מסודר בנושאי תאונות עבודה באתרי הבנייה

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

נתונים קשים על תאונות עבודה קטלניות בענף הבניין הוצגו היום בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת. ראש מינהל הבטיחות במשרד הכלכלה, ורדה אדוארדס, מסרה סקירה לשנת 2014, לפיה בשנה זאת היו 62 תאונות קטלניות במקומות עבודה, מהן 31 בענף הבנייה.

עוד עולה מדו"ח מיוחד שערך משרד הכלכלה לקראת הדיון בוועדה, כי 43% מכלל התאונות הקטלניות במשק (27 הרוגים) נגרמו מנפילה מגובה, ו-29% (18 הרוגים) נגרמו מנפילת עצם או מכה מעצם נע. בשנת 2014 בלבד שולמו גמלאות לנפגעי עבודה בסך כ-4.4 מיליארד ש"ח. שיעור ההרוגים ל-100 אלף מועסקים בין השנים 2010-2014 עומד על 11.53 בענף הבניה, 4.49 בענף התעשייה, 2.09 בענף המסחר.

אדוארדס הוסיפה כי לגבי ענף הבניין, המצב לא קטסטרופלי ביחס למדינות המערב, אך הוא לא טוב ואנחנו חייבים לשפר. "ביצענו 7,000 ביקורות באתרי בנייה בשנה שעברה והפסקנו 440 עבודות בנייה כתוצאה מליקויים שהתגלו, אך הפיקוח אינו מספיק ויש לנו רק 70 מפקחים בכל הארץ לכל התחומים".

יוזם הדיון, ח"כ אילן גילאון אמר כי העלייה של 67% בתאונות בנייה בארבע השנים האחרונות, הינה בלתי סבירה. "מי אחראי לרשלנות הזאת וכיצד מטפלים בה? נדמה שאין מלך בישראל" שאל-קבע.

קרא עוד:
[postim]

דני איזנמן מאיגוד המנופאים, סיפר כי תשעה מנופים קרסו בשנה האחרונה ברחבי הארץ, בנס ללא נפגעים. מנופים פגומים נמצאים ממש היום מעל בתי ספר וגני ילדים. יש מנוף מסוכן כרגע ברחוב חיים לבנון בתל אביב. מפעיל מנוף שסירב לעבוד עליו הוחלף במפעיל אחר". ממונה הבטיחות באיגוד המנופאים, עבד קאסם, הוסיף: "מנופאים שצריכים לעבור הכשרה קונים אותה ב-4,500 שקלים ולא לומדים כלל. זה ממש פלילי. היום כל אחד יכול להרכיב מנוף ענק בעצמו. לזה בכלל לא צריך רישיון".

המשנה למנכ"ל התאחדות בוני הארץ, איציק גורביץ, קבל על חוסר ההתייחסות הראויה לתחום "אין ניתוח של תאונות העבודה ולא מפרסמים לקחים שהופקו", אמר. מנגד, מנכ"ל המוסד לבטיחות ולגיהות, ישראל שרייבמן, סיפר כי קרוב ל-20 אלף מתוך 160 אלף עובדי בניה מקבלים הדרכות באתר הבניה בשפתם. "אנחנו המדינה היחידה בעולם שנוהגת כך" ציין בגאווה.

יו"ר הוועדה, ח"כ אלי אלאלוף, סיכם את הדיון ואמר: "מתקבלת תמונה קשה של כאוס מוחלט בתחום הבטיחות בענף הבניין. על משרד הכלכלה לבחון במהירות שינויי חקיקה ועדכון תקנות ישנות. יש לבדוק את נושא ההכשרה המקצועית הנדרשת ולבחון את תפקוד המשטרה בחקירת התאונות". לבקשת ח"כ גילאון, הודיע היו"ר אלאלוף כי משרד הכלכלה יגיש לוועדה כל חצי שנה מעתה דיווח מסודר בנושאים אלה.

אילוסטרציה: מרים אלסטר – פלאש 90

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture