הוועדה לפניות ציבור בראשות ח"כ הרב ישראל אייכלר התכנסה היום בעקבות פניות רבות שהגיעו אליה על עיכובים, בלבולים, ושיבושים רבים שנגרמים כתוצאה משימוש בכרטיס הרב קו.
בין היתר הפונים הלינו על כך שהם תמיד נמצאים בחרדה מכיוון שהם לא יודעים מה היא יתרת הכרטיס, על כך שילדים מורדים מהאוטובוס מכיוון שהם מגלים שהכרטיס ריק רק על האוטובוס עצמו ואין להם מזומן, על מחסור במכשירי הטענה, על כך שאין אחידות בין החברות השונות לגבי מכשירי התיקוף, ובמיוחד על כך שאין כתובת שניתן לפנות אליה בעניין התקלות הרבות.
יו"ר הוועדה ח"כ הרב ישראל אייכלר, תמה ואמר כי אין עוד דבר כזה במדינה שכרטיס שמחייב 8 מיליון אזרחים הוא איננו חוקי מפני שהחוק עוד לא אישר את הכרטיס הזה, שבהומור נקרא "כרטיס חכם". מה שקורה היום זה שאנשים עולים על האוטובוס ואז מתחיל משא ומתן. במקום שהנהג יתרכז בכביש הוא צריך להתווכח עם הנוסעים".
נקודה נוספת אליה התייחס יו"ר הוועדה, היא ה"המצאה" של כרטיס אישי. "אני לא מבין למה אדם שקונה כרטיס לא יכול לתת אותו לאשתו, לילדיו או למישהו אחר" תמה אייכלר. "יש פה עניין צרכני, קניתי בכסף את הכרטיס, למה שמישהו יגיד לי אם אני אסע בו או אשתי ילדיי או חבר?" הוועדה דרשה לבטל את המושג 'כרטיס אישי'. כמו כן הוועדה דרשה לחדד נהלים כך שאזרח ותיק יוכל לקבל הנחה לנסיעה בודדת, מה שלא קורה היום.
"אם הכרטיס לא חוקי", אמר אייכלר "אני רוצה לחזור לכרטיסייה הישנה כאופציה. מי שרוצה, יסבול מהכרטיס. אי אפשר לאלץ עם שלם לסבול ממשהו שהוא לא מותר בחוק."
קרא עוד:
[postim]
אריה זדה, מנהל אגף תקציבי סובסידות ופיתוח במשרד התחבורה, התייחס לחוסר התאום בין מרכזי השירות ובישר לנוכחים כי שהחל ממאי 2015 מרכזי השירות החלו לעבוד בצורה מסונכרנת, "הפכנו את מאגר הנתונים למאגר אחד שקוף שכל נוסע יכול לפנות אליו. אם פעם כדי לשחזר כרטיס היית צריך לכתת רגליים בין עשרה מפעילים, היום כל אחד מהמפעילים יודע לסנכרן בין מה שקורה בכל השאר".
בנוסף, הודיע זדה כי לאחר החגים ניתן יהיה להטעין את כרטיסי הרב קו של כל מפעיל, באינטרנט דרך המחשב האישי, באמצעות מכשיר חכם שיחולק לציבור ככל הנראה בחינם. עוד עדכן זדה כי בקרוב יצא מכרז על הפעלת תשלום דרך הסלולאר.
"מתי יהיה רב קו שעובד בלי תקלות?"
כמו כן הודיע זדה כי משרד התחבורה תגבר את מרכזי השירות בירושלים תל אביב וחיפה, והוסיף עמדות נוספות בקניונים ובמקומות נגישים שיהיו פתוחים לציבור מתשע בבוקר עד תשע בערב.
ח"כ רועי פולקמן אמר כי הבעיה היא שבמקום שזה ייצור אווירה הולכת ומשתכללת שבה אנשים רוצים לעבור לתחבורה ציבורית, זה רק הולך ונהיה מסובך יותר. יש חבלי קליטה אבל אנחנו כבר חמש שנים בחבלי קליטה. אני אשמח לקבל לוחות זמנים, מתי יהיה רב קו שעובד חלק בלי תקלות? שאל פולקמן. "אם צריך נעזור בחקיקה, אבל ברמה המקצועית יש פה עניינים טכנולוגים שאפשר לפתור".
אילוסטרציה: הדס פרוש – פלאש 90
ישראל עדיף שתישב בשקט, עם ההתנהגות הקטנונית שלך והפגנת "אגו" לא נמוך
הפסדת את השפעתך,
אתה יכול לנאום ולדבר מפה ועד להודעה חדשה, הכל באבקעס