שר הפנים סילבן שלום אמר את הדברים במהלך ישיבה שקיימה ועדת הפנים של הכנסת על מכלול תחומי הפעילות של משרדו • מקלב: "מה שקורה בלשכות מנהל האוכלוסין הוא שאתה יודע מתי אתה נכנס, אבל אין לך מושג מתי תצא..."

משרד הפנים יבחן את הדרכים לשיפור שירותי מנהל האוכלוסין ויביא לפריסה רחבה יותר של שירותים בסניפים ובעמדות ממוחשבות שיוצבו מחוץ לסניפים. כך הודיע היום שר הפנים, סילבן שלום – במענה לדבריו של ח"כ אורי מקלב – במהלך דיון שקיימה היום ועדת הפנים של הכנסת בתחומי פעילותו של השר.

במהלך הדיון הציג ח"כ מקלב את הקשיים השונים שעולים בפני מי שמגיעים לקבל שירות במשרד הפנים. "מה שקורה בלשכות מנהל האוכלוסין הוא שאתה יודע מתי אתה נכנס, אבל אין לך מושג מתי תצא. כדי שאנשים לא יאבדו יום עבודה יש לשפר את השירות בצורה משמעותית, להרחיב את עמדות השירות ושעות השירות", אמר.

ח"כ מקלב התייחס גם לשירות הניתן בעמדות המידע הדיגיטליות בהן ניתנים שירותים של משרדי ממשלה שונים וציין כי "משרד הפנים אינו מספיק זמין לציבור". הוא ביקש להתקין עמדות שירות מידע שיעניקו את שירותי משרד הפנים, בדומה לעמדות השירות שהוצבו בסניפים של רשתות שיווק ובדומה לעמדות שהציב משרד התחבורה במשרדי הרישוי. כן העלה את הקשיים בשירות הניתן בלשכות מנהל האוכלוסין ובוועדות הערר בנוגע להעסקת עובדים זרים בסיעוד.

קרא עוד:
[postim]

באשר לדמי האגרות הנגבים עבור השירותים השונים של משרד הפנים דוגמת הנפקת דרכונים, ביקש ח"כ אורי מקלב משר הפנים להפחית את העלויות. "אלו שירותים שהציבור צריך לקבל ונדרש להם ולא הגיוני שהם יהיו כרוכים בהוצאות רבות מידי", הוסיף. כן הזכיר את דמי הכניסה בחופי ים שונים, גם בכנרת, וציין כי כל אדם זכאי לחוף רחצה ללא תשלום.

במענה לדברי ח"כ הרב אורי מקלב השיב שר הפנים, סילבן שלום, כאמור ואמר כי יבחן את הדרכים לשיפור השירות ולייעל את השירותים – לשביעות רצונו של הציבור.

(צילום: פלאש 90)