נתניהו: "ישראל אינה מחויבת לעסקה עם איראן. נגן על עצמנו"

בהצהרה מיוחדת לתקשורת תקף נתניהו את ההסכם וכינה אותו "טעות היסטורית מהדהדת!" • "ישראל אינה מחויבת לעסקה הזאת עם איראן" הדגיש ראש הממשלה והוסיף כי ישראל תמשיך להגן על עצמה בכל מצב • שר הביטחון יעלון: "העולם החופשי העניק היום לגיטימציה לדרך הטרור"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

בעקבות חתימת הסכם הגרעין בין המעצמות לאיראן, כונס הקבינט המדיני בטחוני לדיון תגובה. קודם לכן מסר ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהרה כללית שכוונה בעיקרה לתקשורת העולמית, ואמר כי "היום, העולם הוא מקום מסוכן פי כמה מכפי שהוא היה אתמול".

ראש הממשלה קבל על המעצמות המובילות בעולם "הן הימרו על עתידנו המשותף בעסקה עם נותנת החסות העיקרית של טרור גלובלי בעולם. "הן הימרו על כך שבתוך עשור, משטר הטרור באיראן ישתנה, תוך שהן מסירות את כל תמריץ אפשרי לשינוי מסוג זה. למעשה, העסקה מעניקה לאיראן את מלוא התמריצים שלא להשתנות".

יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג, אמר לראש הממשלה נתניהו כי למרות המחלוקות, יעשה הכל למען ביטחון ישראל. "זה הסכם רע לביטחון ישראל בעתיד ורע לביטחון ישראל מחר בבוקר" אמר הרצוג.

קרא עוד:
[postim]

מנקודת מבטו של נתניהו, בעשור הקרוב, העסקה תתגמל את משטר הטרור בטהראן במאות מיליארדי דולרים. כסף מזומן זה ישמש למימון פעילות הטרור של איראן ברחבי העולם, תוקפנותה באזור ומאמציה הבלתי פוסקים להשמיד את ישראל. "למרבה התדהמה" אמר ראה"מ, "עסקה זאת אינה דורשת מאיראן להפסיק את התנהגותה התוקפנית בשום צורה שהיא. ורק ביום שישי האחרון, התוקפנות הזאת הייתה גלויה לעין כל. בשעה שהנושאים והנותנים עסקו בסגירת העסקה בווינה, הנשיא המתון כביכול של איראן בחר להשתתף בעצרת בטהראן שבה המון משולהב שרף דגלים אמריקניים וישראליים וקרא "מוות לאמריקה, מוות לישראל!" זה לא קרה לפני ארבע שנים. זה קרה לפני ארבעה ימים" אמר נתניהו.

"ב-22 במרץ הצהיר מנהיגה העליון של איראן, האייתולה חמינאי, שהעסקה לא תגביל את תוקפנותה של איראן בשום צורה שהיא. הוא אמר: "המשא ומתן עם ארה"ב הוא על הסוגיה הגרעינית ותו לא", ולפני שלושה ימים הוא הבהיר זאת שוב. "ארה"ב", הוא אמר, "היא התגלמות השחצנות בעולם, והמאבק נגדה יימשך באין מפריע גם אחרי שעסקת הגרעין תושלם".

נתניהו ציטט מדברי חסן נסראללה, "המנהיג של ארגון הבת הטרוריסטי של איראן, החיזבאללה, בנושא הסרת הסנקציות, שהיא מרכיב מרכזי בעסקה. הוא אמר: "איראן עשירה וחזקה תוכל לעמוד לצד בני בריתה וידידיה באזור יותר מאי פעם". נתניהו אמר כי התבטאות זו מוכיחה את טענתו כי התמיכה של איראן בטרור ובחתרנות רק תגבר בעקבות העסקה.

"גם בצפון קוריאה הבטיחו שפיקוח ואימות ימנעו נשק גרעיני"

ראש הממשלה השווה בין ההסכם עם איראן להסכם עם צפון קוריאה "המעצמות חוזרות על אותן הטעויות שנעשו עם צפון קוריאה. גם שם הובטח לנו שפיקוח ואימות ימנעו ממשטר חשוך מלפתח נשק גרעיני, וכולנו יודעים איך זה נגמר.".

השורה התחתונה של העסקה הגרועה הזאת היא בדיוק מה שאמר הנשיא רוחאני היום: "הקהילה הבינלאומית מסירה את הסנקציות ואיראן שומרת על תכניתה הגרעינית". בכך שאינה מפרקת את תכנית הגרעין של איראן, העסקה הזאת תעניק בתוך עשור למשטר טרור עשיר פי כמה ונעדר כל שינוי או חרטה, את היכולת לייצר פצצות גרעין רבות, למעשה ארסנל גרעיני שלם ואת האמצעים לשגר אותו. איזו טעות היסטורית מהדהדת! סיכם נתניהו.

ישראל אינה מחויבת לעסקה הזאת עם איראן, וישראל אינה מחויבת לעסקה הזאת עם איראן כיוון שאיראן ממשיכה לחתור להשמדתנו. נמשיך להגן על עצמנו תמיד".

יעלון: החמצה היסטורית ומסוכנת באופן חסר תקדים

שר הביטחון בוגי יעלון הגיב אף הוא לחתימה על ההסכם עם איראן, ואמר כי זהו "ניצחון דרך השקר וההונאה של מי שהגיעה בעמדת נחיתות למשא ומתן, ויצאה ממנו כשידה על העליונה. העולם החופשי העניק היום לגיטימציה לדרך הטרור, במקום להיאבק בה בכל דרך. ההסכם הזה הוא טרגדיה לכל מי שחותר לשמירה על הסדר העולמי ולכל מי שחרד מהפיכתה של איראן למדינה בעלת נשק גרעיני.

״המשטר בטהראן הוא יצואן הטרור הגדול והקטלני ביותר בעולם, מעורב לרעה בכל סכסוך במזרח התיכון ולא מהסס לפעול, בין אם באופן ישיר ובין אם באמצעות שליחים, נגד מדינות ערב המתונות, נגד מדינת ישראל ונגד אינטרסים של המערב באזור.

"המשטר הזה מפעיל טרור, מממן טרור, מחמש טרור ומפיץ טרור בכל העולם, וההסכם שנחתם עימו רק יסייע לו להמשיך במלאכת הדמים שלו. עם יישום ההסכם והסרה של סנקציות מעל איראן, יוזרמו סכומי עתק לקופתה ויאפשרו לה להמשיך בדרך הטרור שלה, וביתר שאת. המחשבה שתמנון טרור רב זרועות שכזה נכנס בדלת הראשית של משפחת העמים, היא פשוט בלתי נתפשת.

״ההסכם הזה יאפשר לאיראן להתבסס במרחב הסף הגרעיני. ברצותה – תוכל לפרוץ ולייצר פצצות גרעין, ואף לא גורם אחד יוכל לעצור אותה. בהיותו של המשטר האיראני חסר מעצורים ממילא, תגבר עתה יכולתו לאיים על האזור ועל העולם כולו, לא רק באמצעות טרור אלא גם דרך המשך פיתוח טילים ארוכי טווח שעלולים להגיע למקומות רבים ורחוקים ברחבי תבל.

״ההסכם הזה, שככל שהתקדמו לעברו התבררו עומק הוויתורים שבו כלפי איראן והנסיגה מקווים אדומים שהמעצמות הציבו, הוא החמצה היסטורית ומסוכנת באופן חסר תקדים, שתהדהד עוד שנים ארוכות. האם העולם הוא היום מקום בטוח יותר? כמובן שלא.

״מדינת ישראל תוסיף לפעול באחריות ובשיקול דעת כדי להגן על ביטחונם של אזרחיה. אנו מחויבים למנוע מאיראן להתחמש בנשק גרעיני, ובמידת הצורך נדע להגן על עצמנו בכוחות עצמנו״.

אילוסטרציה: הדס פרוש – פלאש 90

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture