יעלון למקבילו האמריקני: "חוששים מהעתיד בעקבות החתימה על ההסכם עם איראן"

"המחלוקות הקשות ביותר, ויש כאלו בינינו, לא יקהו את הידידות הגדולה והיחסים העמוקים בין ארה"ב וישראל" • מזכיר ההגנה קרטר עלה לצפון הארץ וקיבל תדרוך על האיומים הנשקפים על ישראל מצפון "ההסכם לא הגביל את יכולתה של ארה"ב לערוב לביטחון ישראל" הדגיש • צפו

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו

שר הביטחון בוגי יעלון ליווה היום את מקבילו האמריקני, מזכיר ההגנה של ארצות הברית אשטון קרטר, המבקר בימים אלו בישראל.

זהו אינו ביקורו הראשון של קרטר בישראל וגם לא המפגש הראשון עם גורמי הביטחון בארץ. קרטר, ששימש כבר בתפקיד סגן מזכיר ההגנה בשנים האחרונות ונחשב כידיד גדול של מדינת ישראל ומי שביטחונה חשוב לו. ביקורו הנוכחי של קרטר, כאשר הוא משמש בתפקיד מזכיר ההגנה, נועד להדגיש באזניים ישראליות כי יכולתה של ארצות הברית להבטיח את ביטחונה של ישראל, לא הוגבלה בעקבות ההסכם עם איראן.

יעלון שיבח את קרטר ואמר כי מעטים האנשים שיודעים כמה גדולה תרומתו לביטחונה של מדינת ישראל, הגם שהיא נעשית ברובה מאחורי הקלעים, "היחסים בין ממסדי הביטחון של ארצות הברית וישראל הם חסרי תקדים בעומקם ובהיקפם. בין הפנטגון לבין משרד הביטחון, בין הצבאות, מערכות המודיעין והתעשיות הביטחוניות".

שר הביטחון חזר על האמירה כי אין למדינת ישראל ידידת אמת גדולה יותר מארצות הברית של אמריקה, המהווה עבורנו גם משענת אסטרטגית, והוסיף כי "גם בעת הזו, בזמן שאנו עומדים כאן, ממשיכות ארצות הברית וישראל בפרויקטים טכנולוגיים משותפים עתירי ידע, באימונים ובשיתופי פעולה".

קרא עוד:
[postim]

הבוקר נפגש יעלון עם מזכיר ההגנה קרטר לשיחה ארוכה על המצב במזרח התיכון ולאחר מכן טסו ביחד לתצפית בצפון. בסיום הסיור אמר שר הביטחון כי "העובדה שערב רב של ארגוני טרור חמושים באידיאולוגיה רצחנית תופס את מקומן של המדינות המתפרקות, מחייבת את ארצות הברית, ישראל ומדינות נוספות – לנהוג בתבונה, באחריות ובשיקול דעת, לזהות הזדמנויות ולהיאבק ביחד בנחישות בסיכונים. "לא לאפשר לכוחות הרשע, הכוללים בין היתר את תמנון הטרור חסר המעצורים מאיראן, את משטר אסד, חיזבאללה, חמאס וארגוני הג'יהאד העולמי, לערער עוד יותר את המזרח התיכון, המעורער ממילא".

.לא לאפשר לתמנון הטרור לערער את המזרח התיכון. יעלון וקרטר בסיור בצפון
 (צילום: מטי שטרן-פלאש 90)

יעלון לא התעלם מהמתיחות הרבה ששוררת בין ירושלים לוושינגטון מאז נחתם ההסכם, אך הדגיש כי "גם המחלוקות העמוקות ביותר, ויש כאלו בינינו, לא יקהו את הידידות הגדולה והיחסים העמוקים. אנו חלוקים עמוקות בסוגיית ההסכם עם איראן, וחוששים מפני העתיד לבוא בעקבות החתימה עליו. על כך אנו דנים בינינו בפתיחות, לצד נושאים רבים חשובים אחרים". שר הביטחון חתם את דבריו ואמר "היחסים שלנו עם ארצות הברית הם אבן מרכזית בחומת הביטחון של ישראל" ברמזו לחבילת הסיוע הצבאי שצפויה להינתן ע"י ארה"ב.

מזכיר ההגנה האמריקני אמר בתום הסיור כי "היה לי חשוב ביותר לנצל את ההזדמנות לעלות לצפון עם שר הביטחון, ולראות במו עיני את הסכנה הנשקפת ואת מוחשיותו של האיום הרקטי מצד חיזבאללה היושב כאן מעבר לגבול, יחד ניאבק באתגרים כאלה ונסייע לישראל מול הסיכונים שעמם היא מתמודדת. חיזבאללה ממומן ע"י איראן ולכן ארה"ב הביעה את נכונותה להמשיך ולסייע לישראל להתמודד עם ההשלכות של הסכם הגרעין. שוחחתי היום עם שר הביטחון יעלון והחלפנו בינינו מידע ומודיעין לגבי התכניות המבצעיות והתרחישים האפשריים לגבי המתרחש בסוריה וגם כלפי דאע"ש שאמנם עדיין אינו נלחם בישראל אך קירבתו לגבולות הינה סיכון גדול לישראל בפעולותיו נגדה ונגד ארה"ב".

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture