ראש ממשלת איטליה בכנסת: "גורלכם הוא גורלנו וביטחונכם הוא ביטחוננו"

מתיאו רנצי ביקר היום בכנסת ונשא מעל דוכן המליאה נאום פרו-ישראלי נלהב, בו הכריז כי איטליה היא שותפה נאמנה של ישראל במלחמה בטרור ובחתירה לשלום • "מי שחושב להחרים את ישראל, איננו מבין שהוא מחרים את עצמו ובוגד בעתיד שלו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

אני מבין את חששותיכם בנוגע להסכם עם איראן, אך אנחנו סבורים שההסכם הזה יכול להיות פשרה שתועיל להפחית את אי היציבות באזור. נבדוק יום יום את יישומו", כך הצהיר היום ראש ממשלת איטליה, מתיאו רנצי, בנאום שנשא מעל דוכן מליאת הכנסת.

חברי הכנסת קיבלו בהתלהבות ובתשואות את ראש הממשלה האיטלקי, הנחשב לאחד מידידיה הנאמנים ביותר של ישראל באירופה. איטליה וישראל מנהלות מערכת קשרים עמוקה ורחבה, בתחומי הכלכלה, הביטחון ומדיניות החוץ, ואף עורכות אימונים צבאיים משותפים.

"אנחנו יכולים להתווכח ואולי לא להסכים על הפשרה בעניין איראן, אבל לעולם לא תוכל להיות פשרה בנוגע לעתידה של מדינת ישראל. הביטחון שלכם הוא הביטחון שלנו. ידידיי חברי הכנסת, אנחנו חולקים שורשים וערכים משותפים, ומשהו גדול עוד יותר: אותו גורל. שלום לירושלים הוא שלום לעולם כולו. גורלכם הוא גורלנו וביטחונכם הוא ביטחוננו. יחד נבנה עולם צודק יותר", אמר רנצי לקול תשואות המחוקקים.

קרא עוד:
[postim]

"מי שחושב להחרים את ישראל איננו מבין שהוא מחרים את עצמו ובוגד בעתיד שלו", הוסיף ראש ממשלת איטליה. "תדע הכנסת כי איטליה תתייצב תמיד בחזית למען שיתוף הפעולה, לעולם לא למען חרם. זה טיפשי ועקר".

.רנצי בבית הנשיא ראובן ריבלין (מארק ניימן - לע"מ)

"אתם נקודת משען בעולם ונעמוד לצדכם"

רנצי התייחס גם למלחמה הגלובלית בטרור הבינלאומי: "היבט הביטחון אינו חומק מעיניי. העולם כיום מאופיין כולו באי יציבות טריטוריאלית, אשר עד לפני מספר שנים הייתה מנת חלקם של חלק מהאזורים בלבד".

לדבריו, "זהו מאבק נגד הברבריות, נגד מיעוט של אלימים קיצוניים לבין הרוב הגדול שמאמין בדיאלוג. אין לנו ספק באיזה צד אנחנו. לא נפסיק להילחם יחד אתכם ולהיות בצד הצודק, לצדכם ולצד ארה"ב והאו"ם, כולל רוסיה, ויחד עם מדינות ערב – כמו מצרים – שבראשן מדינאים דגולים שיכולים לקדם אותנו ליציבות ולשלום.

"בפיגוע נגד הקונסוליה האיטלקית בקהיר, הטרוריסטים חשבו להפחיד אותנו, אך זה גרם לנו לעמוד עוד יותר לצד השלטון במצרים", הצהיר רנצי.

.נתניהו ורנצי יוצאים אל מסיבת העיתונאים במעון רה"מ, אמש (POOL)

"רק לפני שנה הייתם תחת מתקפה, והאוכלוסייה נאלצה לרוץ ולחפש מחסה. ההרס והמוות הותירו חותם עמוק. מעט קודם לכן, שלושה נערים ישראלים נחטפו ונרצחו באכזריות. הם גם הילדים שלנו: נפתלי, אייל וגלעד. הוריהם הם מופת לעולם כולו. לאחר מכן נרצח גם הנער החף מפשע מוחמד אבו ח'דיר. השלום שאנחנו מבקשים עבור ירושלים יהיה אפשרי רק כאשר יהיו שתי מדינות לשני עמים, והדבר יקרה רק אם יובטח ביטחונם המלא של כולם.

"קיומה של מדינת ישראל איננו מחווה של הקהילה הבינלאומית לאחר השואה; מדינת ישראל קיימת למרות השואה ותמשיך להתקיים, בתמיכת ידידותיה באירופה ובעולם. אין לכם סתם זכות להתקיים, אלא חובה להתקיים, וחובה לחיות למען ילדיכם וגם למען ילדיי שלי. אתם נקודת משען בעולם ונעמוד לצדכם. בנוסף, איטליה תעשה הכול כדי לאפשר שהשטחים הפלסטיניים יצאו ממצוקתם. יש להשיב לאיתנה את פלסטין".

נתניהו: "מדינת היהודים עומדת למשפט מכור שתוצאותיו ידועות מראש"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בנאומו בכנסת לכבוד ראש ממשלת איטליה, מתאו רנצי, כי "ישראל מואשמת על לא עוול בכפה. איננו חפים מטעויות, אך כשמציירים אותנו כמקור הרוע בעולם, זהו שקר גס שמעלה לנו זיכרונות ברורים מהעבר. היחס של האנטישמים החדשים הוא המשך ישיר לעלילות הדם והאנטישמיות במהלך הדורות. היהודים עמדו תמיד במשפט בלתי צודק בהיסטוריה. מדינת היהודים עומדת למשפט מכור שתוצאותיו ידועות מראש בחלק ממדינות העמים. כיום יש לנו כוח להתנגד למבקשי רעתנו, להזים את השקרים שטופלים עלינו ולכונן בריתות עם מדינות נאורות כמו שלך, נגד השקר ובעד האמת".

בהתייחסו להסכם עם איראן, אמר ראש הממשלה: "זהו הסכם רע שצריך להתנגד לו, ומדינות רבות באזורנו מסכימות עמנו". עוד אמר נתניהו: "איראן, חיזבאללה ודעאש מחבלים בסיכוי להשיג הסדר שלום עם שכנינו הפלסטינים. פינינו שטחים ועליהם השתלט הטרור הקיצוני. לא נחזור על טעויות אלה שוב. אנחנו רוצים בשלום עם שכנינו, אבל זה חייב להיות שלום אמיתי ומוצק, שיהיו בו סידורי ביטחון ופירוז בשטח. מדינות באירופה ממשיכות למתוח ביקורות נוקבות על ישראל. הן תוכלנה לקדם שלום אמת רק כשתכרנה בעקרונות הכרה הדדית וביטחון לישראל.

בנימה אישית אמר נתניהו לרנצי: "אני מבקש לשבח אותך על שאתה מתייצב בצורה איתנה ונחרצת אל מול האנטישמיות. אתה ידיד אמת של ישראל. בעד האמת ושלום אמת ונגד חרמות. כולנו מעריכים את המנהיגות והתנופה שהבאת לאיטליה. תמיד ראינו באיטליה בת ברית חשובה ומרכזית באזור הים התיכון".

את נאומו סיים נתניהו בקריאה "די!" (באיטלקית). "די לחרמות ולתרבות השקר. ויוה איטליה, ויוה ישראל".

הרצוג: "על העולם להציב רף הרתעה מוכח וברור למול איראן"

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג, נאם אף הוא בדיון המיוחד ואמר לראש ממשלת איטליה, "אתה כבר מבין שאתה ניצב בבית נבחרים סוער במיוחד". הרצוג ביקש להדגיש בפניו: "כאופוזיציה גדולה אנו חלוקים על הממשלה ועל העומד בראשה. אנו נאבקים בתחומים רבים המהווים כר נרחב לזירה הפוליטית בדמוקרטיה תוססת, מאתגרת ומאותגרת. אבל חשוב לציין כי ההתפתחויות הדרמטיות באזור כאשר גורמים פאנטיים, קיצוניים מאיימים להשמיד ולהרוג אזרחים תמימים, בין בשיסוף גרונם ובין בטרור מתמשך על חייהם מאחדים אותנו, כולנו בהבנת האיום הגלום בהם. כן, יהודים, מוסלמים, נוצרים ודרוזים, חברי הבית הזה מבינים היטב את מהות איום הטרור עלינו ועל שכנינו.

הרצוג

הרצוג הזכיר אף הוא את הפיגוע מחריד שבוצע על ידי ארגון המדינה האיסלמית רק לפני פחות משבועיים, "קירות הקונסוליה האיטלקית במרכז קהיר רעדו, האירוע הקשה הזה היה חוליה נוספת בשרשרת זוועות שהתרחשו בשנה האחרונה נגד העולם החופשי". והוא שב וחידד את העובדה שהטרור הקיצוני לא מבדיל בין דם לדם, והוא לא יהסס כדי לפגוע בכל מי שחושב, חולם או מתפלל אחרת ממנו, בין אם הוא יהודי, נוצרי או מוסלמי. מול האויב המשותף הזה, עלינו לעמוד יחד ולהילחם בכל הכוחות. זהו מאבק בינלאומי ואנחנו רואים בך ובהנהגתך שותפים נאמנים במאבק הזה.

"אני שב ומדגיש שגם כיושב ראש אופוזיציה, אגייס את כל הכלים העומדים ברשותי כדי להתריע את ידידנו הקרובים ביותר מהסכנות שעודן ניצבות בפנינו. כך עשיתי עד כה – וכך אוסיף לעשות גם בעתיד. אשר על כן אני חוזר וקובע כי הסכם הגרעין שנחתם בוינה אליו התייחס כבר ראש הממשלה, הוא הסכם רע, שישפיע באופן משמעותי על ביטחונינו ועל ביטחון האזור במיוחד בכל הקשור להעצמת הטרור האיראני על שלוחותיו. כעת, על ידידינו בעולם להציב רף הרתעה מוכח וברור למול איראן שתשתחרר מכבלי הסנקציות, לסייע לנו כאן לבנות קואליציה איזורית רחבה ולקבל גיבוי בינלאומי חזק למען ביטחונינו וביטחון האזור כולו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture