תביעה ייצוגית נגד עיריית נתניה: "העיר אינה נגישה לנכים"

בכל העיר יש רק תחנת אוטובוס אחת נגישה; שביל הגישה לבית המשפט נבנה בניגוד לתקנות ואינו מאפשר מעבר עגלת נכים; חניות הנכים במרכז העיר חסומות; ופקחי העירייה רושמים דו"חות לרכבי נכים בניגוד לתקנות • העותרים מבקשים לחייב את העירייה לתקן את הליקויים ולשלם פיצוי של 37,500,000 שקלים לנכי העיר ולאלה שמגיעים אליה מבחוץ

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

"נתניה איננה נגישה לאנשים עם מוגבלויות, כל הפעולות שכן נעשות על ידי העירייה,ככל שנעשות, הנן מעט מידי, מאוחר מידי וללא עמידה בחוקים ובתקנות", כך קובעים חמישה אזרחים נכים המרותקים לכיסא גלגלים שהגישו לבית המשפט המחוזי מרכז תביעה נגד עיריית נתניה.

החמישה, באמצעות עורך הדין טל לביא מת"א, מבקשים מביהמ"ש להכיר בתביעה כתביעה ייצוגית ודורשים פיצוי לכלל נכי נתניה ואלא הפוקדים את העיר בסכום של 37.5 מיליון שקלים ובנוסף לחייב את העירייה לתקן את הליקויים.

בכתב התביעה מוצגים שישה נושאים שיש בהם הפרת חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות, הפרת חוק חניית נכים, הפרת חוק הוראת הנגישות ופגיעה בכבוד האדם וחירותו. החמישה – יהודה דורון מבת חן, יוחאי דוק, חיה קינן, ששון עוזר ומאיר זוארץ מנתניה, מביאים דוגמאות לכך שהעיר ובעיקר מרכז העיר, אינם נגישים לנכים.

קרא עוד:
[postim]

בנוגע לחניית נכים מצוין כי במרכז העיר גם החנייות המסומנות לנכים אינן מאפשרות חנייה לרכב נכים המשרת נכה מרותק לכיסא גלגלים, שכן אין די מקום לפתיחת המעלית שממנה עולה ויורד הנכה מהרכב. חלק מהחניות סומנו ליד עצים, לצד אחרות הוצבו עמודים ויש גם כאלה שסומנו באלכסון למדרכה לצד כלי רכב אחרים וברווח שקיים אין אפשרות להפעיל את המעלית.

גם בית המשפט בנתניה אינו נגיש לנכים. חניית הנכים ליד בית המשפט חסומה בעמוד ובפח אשפה, וגם אם הנכה כבר הצליח למצוא חנייה אחרת, השביל המוביל לבית המשפט בנוי בשיפוע מסוכן ובניגוד לתקן ואינו מאפשר לנכים המרותקים לכסא גלגלים להשתמש בו. במקרה הזה טוענים הטובעים יש אולי לבוא בטענה להנהלת בתי המשפט, אך אין להתעלם מהעובדה שעיריית נתניה היא זו שהעניקה את ההיתר לבניין והיא זו שאמורה לאכוף את החוק.

גם נכים המבקשים להשתמש בתחבורה הציבורית בנתניה נתקלים בקשיים רבים. מבדיקה שעשה עורך הדין טל לביא יחד עם התובעים התברר כי בכל העיר נתניה ישנה רק תחנת אוטובוס אחת, אשר נגישה לנכים.

netanya-municipility

התובעים מלינים גם נגד העובדה שעיריית נתניה מעניקה רישיונות לבעלי בתי הקפה במרכז העיר להציב שולחנות וכסאות על המדרכות בצורה כזו שאינה מאפשרת לנכים לעבור על המדרכות עם כסא גלגלים.

סעיף נוסף בכתב התביעה מתייחס לחוף הים בנתניה, העירייה בנתה בחוף הים מעלית לשימוש הציבור, אבל אחרי חניכת המעלית שינתה את היתרי החנייה במגרש החנייה הקרוב לחוף. במקור הכניסה עם רכב עד לחוף היתה אמורה להיות רק לנכים ולרכבי הצלה, כיום רק חלק מהחנייה מוקצה לנכים ולמעשה הנכים נאלצים להחנות רחוק מהחוף ולהגיע אליו באמצעות המעלית.

לא רק שעיריית נתניה אינה פותרת את בעיית חחנייה של הנכים, פקחי העירייה ממהרים לרשום דוחו"ת חנייה לרכבי נכים אשר נאלצים להחנות במרחק משפת המדרכה או באלכסון. הפקחים מתעלמים מהחוק הקובע כי נכים יכולים להחנות את רכבם במקומות אסורים לרכב רגיל ובתנאי שאינם מפריעים לתנועה.

(צילום התמונה הראשית: קובי גדעון – פלאש 90)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הכתבה צודקת מאודהפקחים עושים כאות נפשם , ואפילו הגעתי לבית המשפט ושלמתי קנס בתור נכה בלא התחשבות שזה נכה ולא הפריע לתנועה ולמעבר הולכי רגל

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture