התעשייה האווירית יורדת לים: מערכת רובוטית חדשנית לניהול מערך המכולות בנמלים

התעשייה האווירית מרחיבה את פעילות הרובוטיקה האזרחית שלה וחושפת מערכת רובוטית חדשנית לניהול מערך המכולות בנמלי הים • המערכת תאפשר צמצום של 50% בשטחי האחסון בנמלים, והגברה משמעותית של קצב הפריקה והטעינה של מכולות

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

התעשייה האווירית חושפת מערכת רובוטית חדשנית לניהול שטחי אחסנת מכולות בנמלי ים. החברה זכתה לאחרונה בחוזה מטעם תכנית האיחוד האירופי, Horizon2020, ותוביל טכנולוגית קונסורציום הכולל עשר חברות, נמלי מכולות ומוסדות מחקר אקדמיים מובילים בתחומם מרחבי אירופה.

המערכת, הנקראת RCMS (מערכת רובוטית לניהול ואחסון מכולות -Robotic Container Management & Storage System) מיועדת לניהול יעיל ומהפכני בתפיסתו והשלכותיו של שטחי האחסון ותפעול המכולות בנמל, כאשר היא מאפשרת גישה חופשית ומהירה למכולות ופיזורן היעיל בשטחי האחסון. המכולות מועמסות על עגלות רובוטיות הנעות בתוך בניין באמצעות מעליות. מערכת שליטה ובקרה ייחודית ומתקדמת העושה שימוש באלגוריתמים שפותחו בתעשייה האווירית, מספקת פיקוח שוטף אוטומטי ומאפשרת שינויי קונפיגורציה בהתאם לצרכים.

עם הגידול בתנועת המכולות בעולם כאשר הצפי הוא לעלייה שנתית של 4% עד 2030, ניצבים נמלי הים בפני אתגרים הדורשים טיפול בכמות הולכת וגוברת של מכולות בשטחי אחסון מצומצמים, וזאת לצד כוח אדם ומיכון מוגבלים בהיקפם המובילים לקצב עבודה שאינו תואם את דרישות השוק. הכנסת מערכת RCMS לשימוש, תאפשר הגברת היעילות התפעולית וחסכון כספי משמעותי: צמצום של כ- 50% בהיקף שטחי האחסון בנמל, לרבות הקטנת הצורך בייבוש הים בתהליך הקמת או הרחבת הנמל אשר עלותו נאמדת במאות מיליוני דולרים והגברת קצב הפריקה והטעינה של המכולות, בסדר גודל של פי 1.5 מהמצב הקיים היום בעולם.

ההתייעלות נובעת גם מהאפשרות לביטול פעולת ה-shuffling (סידור מחדש) של המכולה, הנוגסת ברווחי הנמל ומעכבת את תהליך הטיפול במכולות.
המערכת הינה "ירוקה" במהותה, ועונה גם על צרכים ומגמות בכל הקשור לאיכות סביבה כגון הפחתת פליטת גזי חממה, קיימות, ואחריות חברתית הכוללת הגברת שקיפות בניהול מטענים, ושיפור הטיפול בשרשרת האספקה.

מערכת ה- RCMS הינה פיתוח נוסף במסגרת משפחת המוצרים הרובוטיים ההולכת וגדלה של התעשייה האווירית, המתמקדת בשנים האחרונות ב"איזרוח" של טכנולוגיות ביטחוניות ויישומן בשווקים האזרחיים. פיתוחים נוספים שהציגה החברה בשנים האחרונות בתחומים הללו, כוללים את ה- TaxiBot, רובוט לגרירת מטוסים, ואת אב הטיפוס למערכת ה- Skytran, מערכת תעבורה עילית מבוססת על טכנולוגיית רחיפה מגנטית.

"הפעילות באירופה מהווה אבן דרך משמעותית בפרויקט הפתרון הרובוטי לניהול שטחי אחסנה של מכולות בפרט, ובפעילות הרובוטיקה האזרחית של החברה בכלל", אומר רן ברייר, מנהל הרובוטיקה האזרחית בתעשייה האווירית. "זוהי מערכת מהפכנית שיכולה לייצר שינוי משמעותי עבור נמלים רבים ואף להשפיע על כלל תפיסות השינוע והאחסנה הנהוגות בעולם. לשימוש במערכת יש גם היבטים בתחום הקיימות והאחריות הסביבתית כמו ניהול אנרגטי יעיל, הפחתת פליטת גזי חממה, הגדלת האחריות בשרשרת האספקה ועוד. אנו פתוחים לשיתופי פעולה עתידיים בפרויקטים בנמלים נוספים ברחבי העולם ובוחנים הזדמנויות נוספות בתחום."

הדמיה: התעשייה האווירית

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture