פיגוע דריסה בשומרון; שלושה חיילים נפצעו, המחבל נוטרל

בצומת שילה סמוך לרמאללה דרס מחבל שלושה יהודים, שניים נפצעו קשה • כוח צבאי ששהה במקום פתח בירי לעבר הרכב והביא להתהפכות רכבו של המחבל • ליברמן: "האחריות מונחת לפתחם של רה״מ ושר הבטחון שאינם פועלים בצורה נחושה נגד הטרור ולא מרתיעים אותו, אלא להיפך"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

פיגוע דריסה התרחש בשעות הצהריים היום (חמישי) סמוך לצומת סינג'יל שבאזור יהודה ושומרון. באירוע נפצעו שלושה חיילים, ביניהם שניים באורח קשה ופצוע נוסף באורח קל. החיילים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים. המחבל הפוגע נורה ע"י כוח צה"ל ששהה במקום והתהפך עם רכבו.

מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תא"ל ליאור כרמלי, ומפקד החטיבה המרחבית בנימין, אל"ם ישראל שומר, הגיעו לנקודת האירוע ותחקרו את פרטיו. "ממצאי התחקיר הראשוני שנערך בשטח עולה כי הכוח הצבאי שהוצב במקום בתגבור צירים הגיב כראוי ובמהירות לנטרול המחבל", אמר תא"ל כרמלי.

האירוע הקשה החל סמוך לשעה 15:00 אחה"צ כאשר אל קבוצת חיילים ששהתה סמוך לכפר סינג'יל על כביש 60, בגבול בנימין שומרון, פרצה מכונית בעלת לוחית רישוי ישראלית ופגעה בחלק מהחיילים. חובשים ופראדמיקים של מד"א בסיוע כח רפואה של צה"ל העניקו במקום טיפול רפואי ל-3 פצועים, בהם שניים קשה עם פגיעות ראש וחזה, ואחד קל.

מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תאל ליאור כרמלי, ומפקד החטיבה המרחבית בנימין, אלם ישראל שומרמפקד אוגדת יהודה ושומרון ומפקד החטיבה המרחבית בנימין, מתחקרים 
בזירת האירוע (צילום: דו"צ)

המחבל הפצוע נותר לכוד במשך שעה ארוכה בתוך הרכב ההפוך לאחר שנוטרל ונפצע. הכוחות ערכו בדיקות על הרכב מחשש למלכוד ושללו הימצאות חגורת נפץ על גופו של המחבל.

אחד הפצועים, צעיר כבן 20, פונה לבית החולים הדסה עין-כרם במצב קשה עם פגיעת ראש כשהוא מורדם ומונשם. פצוע קשה נוסף טופל זמן רב בשטח ופונה בניידת טיפול נמרץ של מד"א.

קרא עוד:
[postim]

ראש הממשלה בנימין נתניהו שיבח את פעילות כוחות הביטחון והביע תרעומת על צביעותן של מדינות העולם שעמדו בתור לגנות את ישראל כאשר נהרג התינוק הפלסטיני בכפר דומא אך נאלמות דום כאשר מדובר בפצועים ישראלים הנפגעים בפעולות הטרור היומיומיות של הפלסטינים. "תמוה בעיניי שאותם אלה שמיהרו לגנות טרור נגד פלסטינים, שותקים בשעה שהטרור מופנה נגד יהודים".

.פינוי הפצוע במסוק צבאי לביה"ח הדסה עי"כ. (צילום: יונתן זינדל-פלאש 90)

בתחילת השבוע נפצעה ענבר אזרק מבקבוק תבערה שהושלך לעבר רכבה, גם אז התבטא נתניהו כי הוא מצפה שהקהילה הבינלאומית תצטרף לגינוי הישראלי נגד אותו טרור שמכוון נגד יהודים "אני עדיין מחכה" אמר ראש הממשלה. חבר הקבינט נפתלי בנט נואש מלהמתין להוגנות בינלאומית וכבר השלים עם המצב, היום אמר בנט כי "בשונה מאצלנו, בצד הפלסטיני אין מי שמגנה את הטרור הרצחני המופנה כלפי יהודים".

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, אמר כי כח צה״ל הגיב נכון בכך שירה במחבל הדורס בצומת שילה. "גם האחריות לפיגוע הזה מונחת לפתחם של רה״מ ושר הבטחון שאינם פועלים בצורה נחושה נגד הטרור ולא מרתיעים אותו, אלא להיפך" אמר ליברמן.

בעקבות הפיגוע בו נפצעה האזרחית הישראלית ענבר אזרק מבקבוק תבערה, דרש שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, ממועצת הבטחון לגנות לאלתר את הפיגוע ואת ההסתה הפלסטינית שמובילה לטרור. "השתיקה הרועמת של האו"ם מהדהדת מקיר לקיר. בעוד שישראל רואה בחומרה כל אירוע טרור ומגנה כל פיגוע באשר הוא, כמה מפתיע לראות שלאחר שאזרחית ישראלית נפצעה, ההנהגה הפלסטינית והקהילה הבין-לאומית שומרות על דממת אלחוט" אמר השגריר.

צילום: יונתן זינדל – פלאש 90

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture