פיגוע הדריסה: הקצין הפצוע דרך את הנשק וירה במחבל

"זיהיתי רכב שמתקרב אליי במהירות מאוד גבוהה. ממש לפני שהוא הגיע אליי הוא ביצע פנייה חדה ופגע בי ובשני חיילים שלי", שחזר סגן דניאל אלבז ממיטתו בבית החולים. אלבז ירה במחבל מיד ובכך מנע נפגעים נוספים, בחסדי שמים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הותר לפרסום כי שלושת הפצועים בפיגוע הדריסה שהתרחש אחר הצהריים ליד סינג'יל שבשומרון, הם חיילים בשירות סדיר. שניים מהם מאושפזים במצב קשה ומצבו של השלישי מוגדר קל.

הפרמדיקים שטיפלו בפצועים סיפרו כי "כשהגענו למקום, ראינו רכב הפוך על הגג ובסמוך אליו היו בשולי הכביש ועל הכביש שלושה צעירים כבני 20. סביבם היו הרבה אנשים וכוח רפואי של צה"ל שהתחיל לטפל בהם. שניים מהפצועים היו מחוסרי הכרה וסבלו מפגיעת ראש ופגיעה רב מערכתית והפצוע השלישי היה בהכרה מלאה וסבל מפגיעות בגפיים.

"התפצלנו וביחד עם צוותים רפואיים שלנו ושל צה"ל שהיו במקום הענקנו לפצועים טיפול רפואי מציל חיים שכלל מתן נוזלים, הרדמה, הנשמה וטיפול תרופתי. לאחר שייצבנו את מצבם בשטח, פינינו את אחד הפצועים בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים הדסה עין כרם ואת הפצוע השני פינינו בניידת טיפול נמרץ של מד"א לחבירה עם מסוק שנחת בסמוך. הפצוע השלישי שהיה בהכרה מלאה וסבל מפגיעות בגפיים, לאחר שטופל בשטח הוא פונה לבית חולים בלינסון כשמצבו מוגדר קל".

בצה"ל מגבים: "הכוח הצבאי הגיב כראוי ובמהירות לנטרול המחבל"

כלי הרכב שפגע בחיילים נשא לוחית רישוי ישראלית. מדובר במכונית גנובה או שלוחית הרישוי הפלסטינית הוחלפה בידי המחבל כדי להפחית מערנותם של החיילים. מתחקיר ראשוני עולה כי הנהג הדורס זיהה את קבוצת החיילים כאשר נסע בנתיב הנגדי ואז החליט לפגוע בהם. הוא המשיך בדרכו כמה מאות מטרים, ואז ביצע פניית פרסה, חזר לכיוון החיילים ודרס אותם.

קרא עוד:
[postim]

מי שירה במחבל ונטרל אותו הוא סגן דניאל אלבז, מפקד מחלקה בבית הספר למקצועות החי"ר, אשר נפצע באורח קל באירוע. "זיהיתי רכב שמתקרב אליי במהירות מאוד גבוהה. ממש לפני שהוא הגיע אליי הוא ביצע פנייה חדה ופגע בי ובשני חיילים שלי", שחזר סגן אלבז ממיטתו בבית החולים. "הבנתי שמדובר בפעילות חבלנית עוינת. אני מזהה את המחבל, יורה ומנטרל את האירוע".

בצה"ל מגבים את הלוחם ומשבחים את הפעולה המהירה שמנעה בחסדי שמים נפגעים נוספים. המפקד הטרי של אוגדת יהודה ושומרון, תא"ל ליאור כרמלי, ומפקד החטיבה המרחבית בנימין, אל"מ ישראל שומר, הגיעו לנקודת האירוע ותחקרו את פרטיו. "מממצאי התחקיר הראשוני שנערך בשטח עולה כי הכוח הצבאי שהוצב במקום בתגבור צירים הגיב כראוי ובמהירות לנטרול המחבל", אמר תא"ל כרמלי.

גם נשיא המדינה, ראובן ריבלין, העניק גיבוי חד-משמעי לקצין. "אני גאה בחיילינו שהגיבו באופן מידי ופגעו במחבל בפיגוע הקשה בציר 60. אין ולא תהיה לנו שום סבלנות לטרור", אמר הנשיא והוסיף: "אני מחזק את ידי ראש הממשלה וכל ראשי מערכת הביטחון במאבק הבלתי מתפשר על זכותנו לקיים חיים של שגרה בכל מקום בארץ ישראל. יחד עם כל העם בישראל אני מייחל ומתפלל לבריאותם ושלומם של הפצועים".

עימותים בין כוחות הביטחון לפלסטינים בכפרו של המחבל

על פי כלי תקשורת פלסטינים, המחבל הוא ראיד מוחמד בדואן, בן 45, תושב הכפר בדו שמדרום לרמאללה. בשעה האחרונה נכנסו כוחות גדולים של צה"ל אל הכפר כדי לחקור את משפחתו של המחבל ולערוך חיפוש בביתו ובמקום פרצו עימותים גדולים בין התושבים הפלסטינים לבין החיילים, המשתמשים באמצעים לפיזור הפגנות.

(צילום התמונה הראשית: פלאש 90)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture