הותר לפרסום: אזרח שבדי נעצר בנתב"ג ומואשם בריגול לטובת חיזבאללה

האיש, בן 55 ובעל משפחה, תושב העיר מאלמו וממוצא לבנוני, התבקש לגייס לארגון אזרחים ערבים ישראלים, בדגש על כאלה בעלי קשרים עם גורמי ביטחון • בנוסף, הדריכו אותו מפעיליו לאסוף מידע על נקודות בישראל בהן יש ריכוזי צבא, אמצעי לחימה, טנקים ובסיסים צבאיים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הבוקר הותר לפרסום כי לפני כשבועיים וחצי (21.7) עצרו שירות הביטחון הכללי והמשטרה אזרח שבדי ממוצא לבנוני, הנחשד בניסיון לריגול לטובת ארגון הטרור חיזבאללה. שלטונות שבדיה עודכנו בדבר מעצרו.

האיש, חסן חליל חיזראן (55), נעצר בנמל התעופה בן-גוריון, בעת כניסתו לישראל, לאחר שבבדיקה הביטחונית השגרתית עלה לגביו מידע מודיעיני לפיו הוא חשוד בקשר לחיזבאללה.

חיזראן נחקר על ידי חוקרי השב״כ והיחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל) ביחידת להב 433, והודה כי גויס לחיזבאללה והסכים לשתף פעולה עם אנשי הארגון.

על פי גרסתו, בשנת 2009 נסע עם אשתו וילדיו לביקור משפחתי בלבנון מולדתו. במהלך ביקורו, פנו אליו גורמים בחיזבאללה וסיפרו לו כי הארגון שואף לגייס פלסטינים המתגוררים באירופה ובעלי אזרחות זרה, על מנת שאלו יוכלו לנצל את הנגישות שלהם לישראל ולספק לחיזבאללה מודיעין.

קרא עוד:
[postim]

בשנים 2011 ו-2013 הגיע חיזראן לביקורים נוספים בלבנון, אשר נוצלו גם הן לטובת פגישות עם נציגי חיזבאללה. חיזראן התבקש לגייס לארגון אזרחים ערבים ישראלים, בדגש על כאלה בעלי קשרים ליהודים, או בעלי נגישות לאנשי צבא, לאנשי מערכת הביטחון או לגורמים ממשלתיים.

An Israeli mobile artillery piece fires towards southern Lebanon near the Israeli Lebanon borderחיזבאללה מחפש מודיעין. מלחמת לבנון השנייה (אוליביה פיטוסי - פלאש 90)

בנוסף, הדריכו אותו מפעיליו לאסוף מידע על נקודות בישראל בהן יש ריכוזי צבא, אמצעי לחימה, טנקים ובסיסים צבאיים. בתמורה לשיתוף הפעולה שלו ולצורך מימון פעילותו, קיבל המרגל הטרי מאנשי הארגון סכומים המסתכמים באלפי דולרים.

אגודה של פעילי חיזבאללה במרכזה של שבדיה

מלבד תיאור הליך גיוסו ופעילותו, חיזראן אף מסר לשב"כ מידע רב אודות אגודה המנוהלת על ידי פעילי חיזבאללה בעיר מגוריו מאלמו שבשבדיה, הידועה כמעוז אסלאמיסטי קיצוני.

חברי האגודה, הנקראת בשם 'הבית הלבנוני', הם שיעים העוסקים בפעילות חברתית ותרבותית, מציינים ימים החשובים לחיזבאללה, צופים בנאומי מזכ"ל הארגון, חסן נסראללה ועוד.

5051fcef376caaa82מעוז הקיצוניות באירופה. מהומות אסלאמיות במאלמו, שבדיה

השב"כ: חיזבאללה מתעניין בהליכי הבידוק בנתב"ג כדי לנצל פרצות

כנגד חיזראן הוגש הבוקר כתב אישום על ידי פרקליטות מחוז מרכז, לבית המשפט המחוזי (מרכז) המרגל השבדי-לבנוני מואשם במסירת ידיעה לסוכן זר, מגע עם סוכן חוץ ואיסור פעולה ברכוש טרור.

בשב"כ אומרים כי הפעלתו של חיזראן מוכיחה את האטרקטיביות שרואה חיזבאללה בהפעלת אזרחים זרים, בעלי נגישות ללבנון ולישראל, וזאת מתוך הנחה שיכולים לפעול ולנוע בישראל בחופשיות. המשימות שקיבל, מוכיחות את ההתעניינות החוזרת של חיזבאללה באזרחים ישראלים היכולים לפעול ביתר חופשיות ומבלי לעורר חשד בתוך ישראל, בדגש על אלה שהינם בעלי נגישות למידע מסווג.

גם ההתעניינות של חיזבאללה בתהליך הכניסה והבידוק בנתב"ג ממחישה את הרצון של חיזבאללה לזהות את הפרצות בתהליך, אשר יאפשרו להכניס לישראל אנשים מטעמם באין מפריע ומבלי שיוחשדו, אומרים בשירות הביטחון הכללי.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture