דיווח: היועמ"ש יודיע על סגירת תיק החקירה נגד הרמטכ"ל לשעבר אשכנזי

ארבע שנים וחצי לאחר סיום תפקידו ושנתיים לאחר ההחלטה על פתיחה בחקירה נגדו – מגיע עינוי הדין המתמשך לסיומו בקול דממה דקה • הרמטכ"ל לשעבר רמז לא אחת כי פניו אל החיים הפוליטיים ומה שמעכב בעדו היא התמשכות הבדיקות והחקירות בעניינו

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, צפוי להודיע בקרוב על החלטתו לסגור את תיק החקירה הפלילית נגד הרמטכ"ל לשעבר, רב-אלוף (במיל') גבי אשכנזי, ב'פרשת הרפז'. כך דווח הערב בחדשות 2.

משמעות ההחלטה היא הסרת הכתם הציבורי ועננת החשדות מעל ראשו של אשכנזי, שנחשב כרמטכ"ל מוצלח וזכה לאהדה ציבורית גורפת, מפני שהציבור ראה בו כמי ששיקם את צה"ל לאחר הכשלים העצומים שנתגלו במלחמת לבנון השנייה. הרמטכ"ל לשעבר רמז לא אחת כי פניו אל החיים הפוליטיים ומה שמעכב בעדו היא התמשכות הבדיקות והחקירות בעניינו.

אשכנזי נחשב כמחזיק בדעות פוליטיות מן המרכז ושמאלה. שמו הוזכר בשנים האחרונות כמועמד אפשרי להוביל את הגוש המצומק להנהגת המדינה – כיו"ר מפלגת העבודה או בראשות פלטפורמה פוליטית חדשה. הקולות התומכים בו התגברו במיוחד לאחר הפסדו של יצחק הרצוג בבחירות האחרונות וההבנה כי גוש השמאל זקוק לאוטוריטה ביטחונית בראשו כדי להביס את הימין, כפי שהיו שני ראשי הממשלה האחרונים מטעמו – הרמטכ"לים לשעבר יצחק רבין ואהוד ברק.

קרא עוד:
[postim]

במקביל, מנהל בתקופה האחרונה ח"כ יאיר לפיד, חיזור מתמשך אחר אשכנזי. לפיד, המתיימר להתמודד על ראשות הממשלה ולהפוך את 'יש עתיד' למפלגת שלטון בבחירות הקרובות, זקוק גם הוא לאישיות עם רקורד ביטחוני מרשים, כדי לקבל את אמון הציבור ביכולתו לנווט את המדינה בין האתגרים האזוריים הרבים והסוערים.

Downloads3השמאל מחפש גנרל. רה"מ והרמטכ"לים לשעבר רבין וברק (פלאש 90)

"שָׂרַיִךְ סוֹרְרִים": הפרשה שחשפה את ראשי מערכת הביטחון במלוא עליבותם

'פרשת הרפז' מגלמת בתוכה את סך כל היריבויות, התככים והקונספירציות שהשתלטו ב-4 שנות כהונותיהם החופפות של ברק ואשכנזי זה לצד זה, על שתי הלשכות הביטחוניות החשובות במדינה. תקופת סוף כהונתו של אשכנזי לוותה באקורדים צורמים במיוחד, בשל המריבה המתוקשרת והמתמשכת שהגיעה לשיאה באותה העת.

תחילתה של הפרשה במסמך שהופץ לקראת סוף כהונת אשכנזי, ובו לכאורה מתכננים נאמני ברק במטה הכללי להוביל קמפיין מתוחכם ו'מלוכלך' למינויו של האלוף דאז יואב גלנט (כיום שר הבינוי), ליורשו של אשכנזי.

המסמך עורר סערה גדולה, משום שחשף לראשונה לעין כל את עליבותה של צמרת המערכת הביטחונית, העוסקת בתככים ובמזימות אינסופיות בשעה שהיא אמורה להקדיש את כל משאביה לביטחון המדינה. לאחר מספר ימים התברר כי המסמך זויף, ונכתב דווקא על ידי קצין לשעבר בשם בועז הרפז – איש תככים ותיק ואחד מנאמניו הקרובים ביותר של הרמטכ"ל אשכנזי.

.מחולל הסערה, סא"ל (במיל') בועז הרפז (יוסי זליגר - פלאש 90)

מטרתו של המסמך, שנועד להכפיש את מחנה ברק וגלנט, נכשלה, ופרסומו הוביל לתוצאה ההפוכה – ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר הביטחון ברק, החליטו בעצה אחת למנות את גלנט לתפקיד הרמטכ"ל. המינוי לבסוף בוטל בשל פרשת הקרקעות בעמיקם, בה נחשד גלנט בהשתלטות על אדמות ציבוריות שלא כחוק לשם הרחבת אחוזתו הפרטית, ולתפקיד הרמטכ"ל ה-20 של צה"ל מונה בני גנץ.

גרירת רגליים ועינוי דין מתמשך ללא כל סיבה הנראית לעין

שמו של אשכנזי שורבב ל'פרשת הרפז', כשמחנה ברק האשים אותו בהפצת המסמך למרות ידיעתו כי הוא מזויף, בשל רצונו להכפיש את יריבו גלנט ולמנוע את מינויו לרמטכ"ל הבא. בסופו של דבר נוקה אשכנזי מחשד זה, אולם הסתבך בספיחי הפרשה לאחר שנטען נגדו כי מסר מידע רגיש ביותר לעיתונאים בכירים וכי השתהה "שיהוי ארוך ומוגזם" במסירת המסמך המכפיש לרשויות החוק.

Ashkenazi and Barakדע את האויב... ברק ואשכנזי (צילום: דובר צה"ל)

כשנה ורבע לאחר פרישתו של אשכנזי מצה"ל, ביקש מבקר המדינה דאז, השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, מהיועץ המשפטי לממשלה, לפתוח בחקירה פלילית בעניין נגד אשכנזי וראש לשכתו לשעבר, אל"מ ארז וינר, בחשד למרמה והפרת אמונים. הפרקליט הצבאי הראשי, אלוף דני עפרוני – מאנשי ברק – הצטרף אף הוא לדרישה.

שנה ורבע נוספות חלפו והיועמ"ש הורה על פתיחה בחקירה פלילית נגד אשכנזי. לפני כחודשיים נחקרו הרמטכ"ל לשעבר ורעייתו תחת אזהרה וכעת, כאמור, מתפרסם לראשונה כי וינשטיין הגיע סוף-כל-סוף להחלטה, ויורה בקרוב על סגירת תיק החקירה וחתימת חלקו של אשכנזי בפרשה.

(צילום התמונה הראשית: פלאש 90)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture