ראש הממשלה בצפון: "הכסף האיראני נועד לתמוך בארגוני הטרור"

שר הביטחון משה יעלון שנלווה לסיור אמר כי "נציגים של משמרות המהפכה ממתינים ליישום ההסכם הרע, כדי להביא עוד כסף לחיזבאללה ולארגוני הטרור" • איראן הודיעה היום כי עסקת הרכש של מערכות ה-S-300 תושלם בשבוע הקרוב • נתניהו: "אנו ערוכים לכל תרחיש. מי שינסה לפגוע בנו - אנחנו נפגע בו"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
הפת"ח בצעד דרמטי בעקבות חיסול חוליית המחבלים בשכם • צפו בהפגנת זעם
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה יעלון, ביקרו היום בפיקוד הצפון יחד עם הרמטכ"ל רא"ל גדי אייזנקוט. השלושה שמעו סקירות ממפקד הפיקוד אלוף אביב כוכבי. לפני הגעתם לפיקוד קיימו סיור ותצפית בגבול לבנון. "התרשמתי לחיוב, הן מההיערכות של צה"ל והן מנחישות המפקדים והחיילים. אנו ערוכים לכל תרחיש. מי שינסה לפגוע בנו – אנחנו נפגע בו" אמר נתניהו.

ראש הממשלה התייחס לאיומים האיראנים, וציטט את דברי שליט איראן עלי חמינאי אתמול כי איראן "תנקוט בכל האמצעים כדי לתמוך בכל מי שנלחם בישראל", וכן את דברי שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, שאמר לאחרונה, בפגישה עם מנכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, כי "הסכם הגרעין יצר הזדמנות היסטורית לעמידה מול הישות הציונית".

"מה שאמרנו כל הזמן מתברר כנכון ומדויק. הכסף שיזרום לאיראן בעקבות הסכם הגרעין ישמש אותה לחיזוק ארגוני הטרור שפועלים נגדנו, בשמה ובחסותה, במטרה מוצהרת להשמיד את ישראל" ציין ראש הממשלה, והוסיף כי הוא הגיע לאזור כדי לעמוד מקרוב על ההיערכות של צה"ל מול האיומים הללו, והתרשם לחיוב "אנו ערוכים לכל תרחיש. מי שינסה לפגוע בנו – אנחנו נפגע בו".

קרא עוד:
[postim]

שר הביטחון משה יעלון שיבח את מפקדי וחיילי צה"ל, ואת פיקוד צפון בפרט, "על אבטחת הגבולות ושמירת השקט לאורכם, למרות מה שקורה מעבר לגבול, פעילות מקצועית וטובה שמאפשרת לאלפי מטיילים כעת לטייל ברחבי הצפון".

שר הביטחון הוסיף כי מי שחותר לכך שברמת הגולן לא יהיה שקט אלה האיראנים, "שמנסים להפעיל שלוחים כדי לבצע פיגועים נגדנו. נציגים של משמרות המהפכה שבעצם ממתינים כעת ליישום ההסכם הרע שהולך ונרקם עם המעצמות, כדי להביא עוד כסף לחיזבאללה, להביא עוד כסף לארגוני הטרור האחרים – גם אלה שברמת הגולן וגם בזירה הפלסטינית", וכי צה"ל נערך לכך.

נתניהו ויעלון בצפון 18.8.15. צילום עמוס בן גרשום, לעמ.jpg 2"ברמת הגולן לא שקט". ראשי מערכת הביטחון בסקירה (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)

יעלון התייחס גם למצב ביו"ש ולניסיונות פיגועי הדקירה, ושיבח את חיילי צה"ל ולוחמי מג"ב על תגובותיהם. "אנחנו לא נאפשר לשום גורם טרור לפגוע בחיילים ובאזרחים, כפי שנעשה עד עכשיו" אמר יעלון והוסיף כי ישראל תמשיך לנקוט בצעדים נגד הטרור, בניהם הוא אישר השבוע הריסת בתי מחבלים כצעד התרעתי.

עסקת S-300 תצא לפועל בשבוע הבא

סימנים ראשונים להתפוררות משטר הסנקציות נגד איראן, ניתן לראות בהודעה שפרסם הבוקר שר ההגנה האיראני, חוסיין דהגנןן, לפיה, ייסע בשבוע הבא למוסקבה על מנת לחתום על עיסקת הרכש של מערכת S-300 המיועדת להגנה אווירית על מתקניה הצבאיים של איראן. למרות דברי ההרגעה של פוטין, בישראל חוששים מזליגת המערכת לידי חיזבאללה, צעד שיפר את עליונותה האווירית של ישראל בשמי לבנון וישנה לחלוטין את מאזן הכוחות בצפון.

באפריל 2010 הוקפאה העיסקה לראשונה, בעקבות לחץ שהופעל על ידי ארה"ב וישראל. נשיא רוסיה ולדימיר פוטין עצר את מימוש העסקה למשך חמש שנים, שהסתיימו כחודשיים לפני חתימת ההסכם עם המעצמות. בתחילת החודש נפגש מפקד כוח אל-קודס האיראני, הגנרל קאסם סולימאני, עם נשיא רוסיה, והשניים סיכמו על קידום העברת המערכות לידי איראן. עפ"י מתווה ההסכם שהושג בין איראן למעצמות, יוסר אמברגו הנשק רק בעוד 5 שנים אלא שמערכת טילי ה-S-300 מוגרת כמערכת הגנתית ולפיכך לא קיימת הגבלה על מסירתה לידי משמרות המהפכה.

Slovak_S-300

צילומים: עמוס בן גרשום, לע״מ

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture