שיאים של ניכור: בעל מסעדה נקנס באלפי ש"ח בשל… שמירת השבת(!)

בעלי מתחם 'שרונה מרקט' בתל אביב לא מרוצים מכך שעופר לייפרמן, זכיין של רשת המסעדות 'הנרי'ס', בחר שלא לפתוח את העסק שלו בשבת, והחליטו לקנוס אותו מדי חודש ב-3,500 ₪ • בעלי רשת המסעדות: "ביקשתי שוב ושוב פטור מחובת ההפעלה בשבת, אולם נתקלתי בקיר אטום"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

הסיפור הבא הצליח לזעזע ולקומם לא רק את שומרי המצוות שנתקלו בו, אלא אף את התקשורת החילונית: עופר לייפרמן, אדם דתי המחזיק בזיכיון להפעלת מסעדה של רשת ארצית במתחם 'שרונה' בתל אביב, מקבל מדי חודש קנס בסך 3,500 שקלים מבעלי המתחם, בשל אי פתיחת העסק בשבת.

רמי בר-לב, בעלי רשת 'הנרי'ס', לה שייכת המסעדה, מספר כי אמנם בחוזה שנחתם בין הרשת למפעילי המתחם, סוכם כי המסעדה תהיה פתוחה בשבת, אך הזכיין לייפרמן פנה אליו וביקש לפטור אותו מחובה זו, בשל היותו שומר מצוות.

בר-לב, למרות שאינו שומר שבת בעצמו וחלק מעסקיו אף פתוחים בשבת, תומך בלייפרמן ומסביר כי במתחם שרונה ישנם עסקים שהוחרגו מראש מהחובה לפתוח בשבת. "אחרי שזה נודע לי, אמרתי 'למה לא החרגתם גם אותי? אמרתי לכם שאני עשוי להיות כשר', אבל הם מסרבים ואומרים שוב ושוב: 'זה לא החזון של המקום'. אני לא רוצה להיות גיבור, לא של הדתיים ולא של החילוניים, זה ממש לא הכיוון שלי, אבל המצב הזה נראה לי פסיכי. מה כבר ביקשתי?!".

קרא עוד:
[postim]

הסיפור הגיע לכותרות לאחר שאישה שביקרה במסעדה שמעה מהזכיין את פרטיו, הזדעזעה ופרסמה את רשמיה ברשת החברתית: "במהלך הטיול בשרונה מרקט, נתקלנו לפתע בחנות של הנרי'ס – אחת מהבודדות במקום שתעודת כשרות מעטרת אותה. מופתעת מאוד, אני מרימה את קולי בעודי חולפת על פני החנות ואומרת לבעל המקום המשרת את הלקוחות: 'צדיק בסדום!'…

2_waתומך בזכיין הדתי. רמי בר-לב (מימין), בעלי הרשת

"בעל המקום מחייך, אומר תודה אבל ממלמל משהו על קנס שאני לא ממש מבינה… אני מתקרבת ונוצרת שיחה בינו וביני, כשאר במהלכה אני מבינה שמכיוון שהוא כשר ולא פותח בשבת את המקום, מדי חודש הוא חוטף קנס של 3,500 ₪. חיכיתי שהוא יפרוץ בצחוק, אבל זה לא קרה. במקום זה, בגרון חנוק הוא אמר שהוא שוקל לסגור את המקום בחודש הבא. אני נותרתי עם פה פעור", כך מספרת מעיין כהן-אדיב, שפרסמה את השערורייה.

"האם צריך להעניש אדם כיוון שבחר לנוח ביום המנוחה של העם שלו, של הדת שלו?! לפגוע לו בפרנסה ולהילחם מלחמת התשה של ממש מולו?! רק מכיוון שבחר לכבד את השבת?! ברצינות!", כתבה בפוסט שזכה לתהודה עצומה.

בעקבות פרסום הדברים, זכה לייפרמן לתמיכה וחיזוק גם ממקומות מפתיעים. "המציאות שבה גורם מסחרי מנצל את כוחו, ומכריח אדם להפעיל עסק בשבת בניגוד לתפיסת עולמו ואמונתו – היא שערורייתית", אומר לא אחר מאשר מיקי גיצין, חבר מועצת עיריית תל אביב מטעם 'ישראל חופשית' – תנועה שמאלנית רדיקלית ואנטי דתית, החותרת להפרדת הדת מהמדינה ולהשלטת החילוניות הליברלית על כל תחומי החיים.

שר הכלכלה אריה דרעי אמר במהלך מפגש עם כתבים בכנסת, כי "מדינת ישראל  צריכה להחליט האם היא רוצה שכמדינה יהודית יעבדו בה שבעה ימים בשבוע". לדבריו, במשרד הכלכלה שוקלים ברצינות את יוזמת החופש ביום ראשון, שקידם בעבר השר סילבן שלום, כך ששבוע העבודה יתקצר לחמישה ימים בלבד.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture