אייכלר דרש וההצעה התקבלה: "הקץ למונופול הדעות והסתה במסווה של 'שידור ציבורי'"

"ישנם לפחות מיליון איש המרגישים שאינם מיוצגים כראוי ברשות. אין אפילו מנין חרדים, בקרב אלף וחמש מאות עיתונאי הרשות", אמר אייכלר בדיון בכנסת. "אנו מפרנסים מכספינו את הכתבים והשדרנים המסיתים את ההמון נגדנו. יש לאסור השמעת דעות ופגיעות בציבור שונה, באמתלה של דעות מקצועיות וניטראליות כביכול"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בדיון שהתקיים היום בוועדת רשות השידור בכנסת, דרש ח"כ ישראל אייכלר כי חוק השידור הציבורי חייב להחיל חובת גילוי נאות והגינות על עובדי רשות השידור. "אין עיתונאי שהוא חסר דעה פוליטית, לכן כל עובד חייב להתחייב לכללי אתיקה על פי עקרונות 'תדריך נקדי', שמופר מדי יום ביומו", אמר.

בהסתייגות שהגיש לחוק מתוך תדריך נקדי, נאמר: "יש להימנע מחד צדדיות, ממשפט קדום, מהבעת דעה אישית, מ'חלוקת ציונים' והדבקת תגים, מהעלמת עובדות, או מהטעמתן באורח סלקטיבי שלא לפי הערכיות החדשותית שלהן". זה סעיף אחד מתוך רבים, שנקבע בהוראות האתיקה שמחייבים כל עובד הרשות. רובם ככולם מפירים אותו בריש גלי. ההסתייגות זאת תעלה למליאה לדיון בקריאה השנייה.

יחד עם זאת, הוועדה הסכימה פה אחד לדרוש מן המועצה החדשה שתקום לקבוע כללי אתיקה מחייבים, בהסתמך על 'תדריך נקדי'. הצעה זו עברה פה אחד בקרב חברי הוועדה.

קרא עוד:
[postim]

עוד דרש ח"כ אייכלר, כי על השדרנים והכתבים לגלות הגינות ואיזון דעות, לכל ענין שבשידור. וכן גילוי נאות מה היא דעתם האישית בכל ענין. לדוגמא, כתב או שדרן המתנגד או תומך ב'מתוה הגז' של הממשלה, שיודיע בריש גלי את דעתו לפני שיביא נימוקים ומרואיינים התומכים או מתנגדים לדעתו. כך יוכל הציבור לשפוט אם הוא הגון או תועמלן.

ח"כ אייכלר ציטט מתוך תדריך נקדי קטעים רלוונטיים: "יש מראיינים ששואלים את התשובה. לא נותר לו למרואיין אלא להפטיר אכן, כן, חיובי, אמת… לעיתים יש תחושה שהמראיין כלל אינו מעוניין בתשובה. הוא משסע את תשובות המרואיין, כמי שאצה לו הדרך והוא משתוקק להשמיע את קולו שלו. חופש הביטוי אינו נוסחת קסם הפורצת כל שער".

."לא נשלם להם כדי להסית נגד ילדינו" (צילומים: יונתן זינדל - פלאש 90)

לדבריו, "כאשר מקימים תאגיד חדש, יש לדעת שיש חמישים ציבורים בקרב משלמי המיסים, שאינם מסכימים בשום דבר וענין. לכן יש לכלול כללי אתיקה ברורים, שיבינו העובדים שלא מדובר בתחנה פרטית ועיתון פרטי, שכל אחד יכול לכתוב ולשדר מה שהוא רוצה. אין ועדה שיכולה לקבוע מהו 'שידור ציבורי', מי הוא הציבור? ישנם לפחות מיליון איש המרגישים שאינם מיוצגים כראוי ברשות. אין אפילו מנין חרדים, בקרב אלף וחמש מאות עיתונאי הרשות. אנו מפרנסים מכספינו את הכתבים והשדרנים המסיתים את ההמון נגדנו. יש לאסור השמעת דעות ופגיעות בציבור שונה, באמתלה של דעות מקצועיות וניטראליות כביכול.

"אינני מוכן ששדרן שאומר 'המתנחלים שורפים ילדים' ימשיך לשדר בכספי משלם המיסים. כך גם המסיתים נגד הציבור החרדי, חייבים לדעת שאנו לא מוכנים לשלם את משכורתם של מנצלי כספי מיסים שלנו, כדי להסית נגד ילדינו… לא יתכן שבשם המקצועיות יאמר ויקדם דעה פוליטית כזאת או אחרת", הבהיר.

בקשר לזעקת אלף וחמש מאות העובדים העומדים לפיטורים אמר כי יש צורך להפריד בין מהות החוק, שיקבע מהו שידור ציבורי, לבין הצורך לדאוג לפרנסת מאות העובדים המפוטרים, שצריך לעשות הכול כדי להגיע להסכמה אתם ועם נציגי העובדים, שלא ימצאו עצמם ללא עבודה או פתרון הולם.

הכנסת אמורה להעביר את חוק הרשות הציבורית החדשה בימים הקרובים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture