יו"ר הכנסת ריבלין על התקשורת: "כלב נובח הוא כלב מתגמל"

בכנס שעסק ביחסים בין הכנסת לתקשורת, אמר יו"ר הכנסת ריבלין: "כוחם של הלוביסטים גדול בדיוק במקומות שהתקשורת הפסיקה לסקר אותם, בחדרי הוועדות ובסעיפי הצעות החוק" • עוד מהיו"ר: "הניסיון לצייר את הח"כים כחכמי חלם, אינו הגון"

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

בכנס שעסק ביחסים שבין הכנסת לתקשורת שנערך היום (א'), התייחס יו"ר הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, למה שהוא כינה כמגמה תקשורתית לרדד את תדמיתם של חברי הכנסת ושל מקצוע הפרלמנטריזם.

קרא עוד:

[postim]

"הניסיון לצייר את הח"כים כחכמי חלם – אינו הגון"

בתחילת דבריו התייחס יו"ר הכנסת לתחקיר שהתפרסם בערוץ 2 על עבודת הלוביסטים בכנסת. "התחקיר יצר רושם כאילו המחוקקים אינם אלא מריונטות, כלי משחק בידי מפעיליהם הלוביסטים, ושכלי החקיקה הופכים בהיעדר פיקוח לכר פורה לקידום אינטרסים מסחריים על פני טובת הציבור".

ריבלין הוסיף: "ההתעקשות לצייר את חברי הכנסת כחבורה של חכמי חלם, כ "120 בטלנים" או גלמים, כפי שהגדיל מישהו מעיתון מכובד לעשות, הניסיון הזה איננו הגון, איננו נאמן למציאות וגם אינו משרת את תפקידה של התקשורת, השמירה על הדמוקרטיה".

הכלב של היו"ר – סטפן המנוח

"בדמוקרטיה של העם, מה שהולך הם מסרים קליטים וקצרים ומה שצהוב יוצר עניין, ועבור התקשורת מה שהולך בעם שווה הרבה כסף. אך, בהקשר הזה אני רוצה לשאול, האם כלב השמירה של הדמוקרטיה נועד רק להגן על גבולות הגזרה של הדמוקרטיה או גם על איכות הדמוקרטיה? האם כלב השמירה הזה לא צריך להגן על הדמוקרטיה גם מפני הפופוליזם?"

בעניין זה הוסיף ריבלין: "היה לי כלב, סטפן המנוח, ואני יודע מניסיון אישי שכלב נובח הוא גם כלב מתגמל, וכאשר הכלב הזה, שהוא גם מעצב תודעה ציבורית בוחר לנבוח ללא הרף, על כוסות מים ועל מטהרי אוויר, הרי שהוא דן את כולנו לחיים של גימיקים ותעלולים ואת החברה הישראלית לדיון ציבורי שטוח ורדוד.

ריבלין אמר עוד כי לחברה הישראלית דרושה תקשורת שמתגמלת דיון דמוקרטי ענייני ואיכותי: "דרושה תקשורת שטורחת לסקר את דיוני וועדות הכנסת ודיוני המליאה. דרושה תקשורת שמזהה ומתגמלת אריות, ולא מוחאת כף לאחרון השועלים".

"כוחם הגדול של הלוביסטים – במקומות שהתקשורת הפקירה"

עוד אמר ריבלין כי התקשורת מפקירה את הכנסת לבעלי עניין, למשל ללוביסטים: "במציאות שבה העיתונות לא חושבת שהכנסת צריכה סיקור עומק, ממילא היא נשארת כזירת פעולה מופקרת, למשל ללוביסטים שכוחם הגדול טמון בדיוק במקומות שהתקשורת הפסיקה לסקר אותם. בחדרי הוועדות, בפרטי הצעות החוק, בסעיפים ובתתי סעיפים".

עוד בעניין הלוביסטים הוסיף ריבלין: "דווקא הם, לעומת התקשורת, מבינים שחברי הכנסת אינם טיפשים ושהכנסת כלל לא חלשה כמו שהיא נדמית. שהיא יכולה בהינף כפתור, לחוקק חוקים, שישנו את חיינו, שיטיבו עם חברה עסקית אחת וידונו למוות חברה אחרת. המפסידים העיקריים הם הציבור הישראלי והדמוקרטיה הישראלית".

"הכנסת אינה רשאית לנקום"

ריבלין אמר כי חברות הלובינג בסיוע המכון לדמוקרטיה עמלות היום על טיוטת קוד אתי לעבודת הלוביסטים: "אני רואה בכך תהליך חיובי, וגם הסכמתי לבחון את הטיוטה, ואת שילובה בתקנון הכנסת".

בסוף דבריו התייחס ריבלין ל"חילופי המהלומות" בין הכנסת לתקשורת בשנה האחרונה ואמר: "השנה התיקון לחוק לשון הרע עבר בכנסת בקריאה ראשונה. יהיה זה תמים מצדנו לחשוב, שאין קשר בין מעמדה הירוד של הכנסת לבין הצעות החוק הללו.

"הכנסת, מתוקף תפקידה ומעמדה אינה רשאית לנקום. התקשורת, מתוקף האתיקה המקצועית שלה, לא רשאית להשיב מלחמה. האינטרס המובהק של כל השחקנים בזירה, התקשורת, הכנסת והציבור הוא כנסת חזקה ולא כנסת חלשה, ולא לכבודה של הכנסת, אלא לכבודה של הדמוקרטיה" סיים ריבלין.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture