הטרור בירושלים: ייבחנו שינוי בהוראות הפתיחה באש והחמרה בעונשים

השר לביטחון הפנים הציע וחולל סערה: שופטים המקלים בעונשיהם של מיידי האבנים, לא יקודמו • "זורקי אבנים הם רוצחים לכל דבר והם לא יכולים להשתחרר בערבות או עם עבודות לתועלת הציבור" • נשיאת ביהמ"ש העליון: ההצעה מתאימה למדינות שלא היינו רוצים להידמות אליהן

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס אמש עם צאת החג דיון בנושא המצב הביטחוני בירושלים וסביבותיה.

בפתח הדיון אמר רה"מ: "אנו נילחם בכל האמצעים הנדרשים נגד מידי האבנים, זורקי בקבוקי התבערה ומטעני צינור ומי שיורה זיקוקים כדי לפגוע באזרחים ושוטרים. בערב החג הוכח שוב שזריקות אבנים יכולות להרוג. פעולות כאלה יתקלו בתגובה חריפה מאוד של ענישה ומניעה. נוביל שינוי מערכתי ונקבע סטנדרט חדש של הרתעה ומניעה".

בדיון הוחלט להחמיר את הצעדים במספר תחומים: בחינת שינוי הוראות פתיחה באש, קביעת עונשי מינימום לעברות אלה והטלת קנסות גבוהים על קטינים והוריהם שמבצעים עבירות אלה. ראש הממשלה הדגיש בדיון שישראל מחויבית לשמירת הסטטוס קוו בהר הבית וישראל לא תיתן למתפרעים למנוע ביקורי יהודים בהר. ראש הממשלה קבע דיון המשך לשבוע הבא כדי לקדם את כל הצעדים עליהם הוחלט הערב.

בדיון השתתפו שר הביטחון, השר לביטחון פנים, שרת המשפטים, השר לענייני ירושלים, שר התחבורה, ראש עיריית ירושלים, מ"מ המפכ"ל, ראש השב"כ, היועמ"ש לממשלה, ראש המל"ל, ראש אמ"ץ, מנכ"ל משרד החוץ, עו"ד מולכו, וגורמים נוספים.

קרא עוד:
[postim]

לפני ראש השנה הציע השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, כי שופטים שיקלו בעונשיהם של מיידי האבנים, קידומם בסולם מערכת המשפט יואט. ההצעה חוללה סערה ואף זכתה לביקורת חריפה מנשיאת בית המשפט העליון, השופטת מרים נאור.

"אנו רואים את ההצעה בחומרה רבה", אמרה נאור בהודעתה החריגה. "הדברים נוגדים את עיקרון העצמאות האישית של השופט, שהוא מרכיב מרכזי בכל משטר דמוקרטי. הם נוגדים את העיקרון הקבוע בחוק-יסוד: השפיטה, לפיו אין מרות על מי שבידו סמכות שפיטה זולת מרותו של הדין. אם גזר דין זה או אחר נראה לרשות המבצעת קל מדי, הדרך הראויה היא לערער עליו.

"הדברים המיוחסים לשר ארדן מתאימים למדינות שלא היינו רוצים להידמות אליהן, ולא למדינתנו כמדינה יהודית ודמוקרטית", אמרה נאור.

.(צולם בידי נכרי - פלאש 90)

ארדן הגיב לביקורת ואמר כי "כשר לביטחון הפנים לא אתן לתופעה הרצחנית הזו להימשך. זורקי אבנים הם רוצחים לכל דבר והם לא יכולים להשתחרר בערבות או עם עבודות לתועלת הציבור. כך לא נשיג הרתעה.

"הסיכוי שמי מהם יישב שנים ארוכות בכלא הוא אפסי. זהו מצב בלתי נסבל ואם כדי לשנותו אצטרך כעת להתמודד עם ביקורת משמאל, אני מוכן לשלם את המחיר.

ארדן הוסיף ואמר כי "אני מרשה לעצמי לקבוע שלתת לגוף הבוחר שמורכב (ולא במקרה) גם מנציגי ציבור (חברי כנסת ושרים), את מלוא המידע על שופטים שמועמדים לקידום, כולל דוגמאות לפסקי דין שלהם, זו יוזמה שמעמיקה את רצינות ההליך ואף תורמת לו.

"חשוב מאוד שנציגי הוועדה יידעו מי מקל ומי מחמיר בטרם יצביעו על השופטים הבודדים שיקודמו מתוך עשרות המועמדים השונים. אני מניח שאם הייתי מציע להציג איזה שופט מקל או מחמיר עם עבריינים פליליים קשים, לא הייתי זוכה לביקורת כפי שנשמעה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture