נתניהו למאבטחיו: "רוצה לנסוע ברכבת יחד עם עמך ישראל"

את הדברים אמר ראש הממשלה במהלך נסיעתו עם ראשי הרשויות בדרום ועם שר התחבורה, בקו החדש בין אשקלון לבאר שבע • "זה אבסורד שבמדינה הקטנה שלנו צריך לנסוע שעות בכבישים, להתגלגל בצמתים ולהיתקע בפקקים" אמר נתניהו והבטיח להמשיך להקצות משאבים למהפכת התחבורה

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

ראש הממשלה בנימין נתניהו חנך הבוקר את קו הרכבת אשקלון – באר שבע. באירוע השתתפו שר התחבורה ישראל כץ, יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל חוסאם בשארה, מנכ"ל רכבת ישראל בועז צפריר וראשי ערים ומועצות הדרום.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר במהלך נסיעתו כי "מאז ימי הטורקים לא הייתה פריסה כזאת של רכבות בארץ, אבל בהיקף הרבה יותר גדול, קווים מודרניים, רכבות מודרניות שמחלקות את כל חלקי הארץ. במקביל, אנחנו עושים מה שלא נעשה מאז ימי הבריטים, אנחנו מרשתים את הארץ בכבישים מהירים. בדרך הנה ראיתי את הפיתוח הזה שאתה ישראל מוביל אותו, במדיניות המשותפת שלנו בהקצאת משאבים גדולים מאוד. אנחנו משנים את המדינה, מחברים את הצפון והדרום למרכז, הופכים את הארץ ליחידה אחת. זה יוצר אפשרויות חברתיות וכלכליות אחרות לגמרי.

קרא עוד:
[postim]

על רקע תקופת החגים הקריבה, והמאופיינת בעומסי תנועה כבדים, אמר ראש הממשלה: "זה אבסורד שבמדינה הקטנה שלנו צריך לנסוע שעות בכבישים, להתגלגל בצמתים, פקקי תנועה – את זה אנחנו מחסלים ופשוט יוצרים נתיבים בנגב, בגליל ובמרכז – משנים את הכל. יש פה עתיד גדול מאוד למדינת ישראל, לנגב, לערים שהיו פעם עיירות פיתוח והן כבר מפותחות ומתפתחות במהירות עצומה.

בסיום דבריו אל הנכבדים שהצטרפו לנסיעת הבכורה בקו, אמר נתניהו: "יש לי טרוניה – אני רוצה לנסוע עם הנוסעים, זאת אומרת, אני מאוד נהנה מהמפגש עם חבריי, עם שר התחבורה ועם הנהלת הרכבת שעמלה קשות כאן, ועם ראשי הערים שנושאים בנטל ובזכות לפתח את היישובים ואת האזור, אבל אני עומד על כך, ואני מפנה את זה לאנשי האבטחה – תנו לי לעלות לרכבת עם נוסעים. אני רוצה לראות את הנוסעים, אני רוצה לשמוע אותם, ואני רוצה לנסוע יחד איתם – אני חושב שזה יכול לעבור בשלום, ובמיוחד זה יעבור בשמחה.

.בקרוב בנסיעה אזרחית? (צילום: חיים צח-לע"מ)

זה יום שמחה אדיר וברכות לכל העוסקים במלאכה, אנחנו בעיצומה ונחנוך את הקו הבא. בכל מקרה, תודה רבה לכם, אני מאוד נרגש. זה חזון שאנחנו מדברים עליו שנים רבות, ואני זוכר אותו מהיותי צעיר, מידרדר משתרך בפקקים, אמרתי 'יום אחד אולי יעלה בידי לשנות את זה' – היום הזה הגיע. יום נהדר, תודה לכם".

קו רכבת ישראל בין אשקלון לבאר שבע ייחל לפעול מאמצע חודש ספטמבר 2015. הקו עתיד לקצר את הנסיעה למרכז הארץ ולדרומה ובכך לקרב את הפריפריה למרכז ולחבר את שדרות, נתיבות ואופקים לבאר שבע ולרשת המסילות הארצית. עלות הפרויקט כ- 2.2 מיליארד ש"ח והוא כולל מסילה כפולה באורך של כ- 60 ק"מ, תחנות רכבת חדשות בשדרות ונתיבות שכבר פעילות ותחנת אופקים שתיפתח לקראת סוף השנה.

בנוסף נכללים בפרויקט גשרי כביש, גשרי רכבת, הפרדות מפלסיות ומעברים חקלאיים. התחנות החדשות נגישות לנכים, בעלי אזורי המתנה מרווחים ומגרשי חניה צמודים. תחנת שדרות כוללת אמצעי מיגון הולמים. זמן הנסיעה בקו החדש יהיה כ- 45 דקות וצפי הנוסעים ההתחלתי בקו הוא כ- 157,000 בשנה.

.(צילום: חיים צח-לע"מ)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture