יעלון נגד נאום אבו מאזן: "את אוסלו הם הפרו כבר ביום הראשון ליישומו"

שר הביטחון יעלון גינה את דברי אבו מאזן בדבר הפרת הסכמי אוסלו על ידי ישראל "נאום של אי לקיחת אחריות, נאום שקרי, מעוות היסטורית" • "אם לא היה טרור לא היינו חוזרים לפעול בג'נין" אמר יעלון והצהיר: "נמשיך לפעול נגד אויבינו הן בסוריה והן בעזה"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
הפת"ח בצעד דרמטי בעקבות חיסול חוליית המחבלים בשכם • צפו בהפגנת זעם
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית

שר הביטחון בוגי יעלון אירח היום בסוכת שר הביטחון, נציגים רשמיים של גופים העוסקים בשיתוף פעולה חברתי עם מערכת הביטחון. באירוע השתתפו גם ראש אכ"א, אלוף חגי טופולנסקי, וראש האגף הביטחוני-חברתי במשרד הביטחון, עמיקם סבירסקי.

במהלך האירוע אמר שר הביטחון יעלון: "כשאני מסתכל על אירועי הימים האחרונים והדברים שעסקתי בהם בימים האחרונים, אז בצפון קורים הרבה דברים. נוכחות רוסית חדשה שבאה להגן על משטרו של אסד, מלחמה עקובה מדם שנמשכת שם, עם אולי כבר 300 אלף הרוגים, 10-11 מיליון פליטים, זליגה של ירי ארטילרי בחג לפני מספר ימים, בטעות או לא בטעות, והתגובה המיידית שלנו, שמשקפת מדיניות מאוד ברורה: איננו מתערבים במה שקורה בצד השני, אבל כאשר מאיימים על האינטרסים שלנו או חוצים את הקווים האדומים שהגדרנו, אנחנו פועלים, וזה מה שקרה בחג".

"לעשייה הזו אחראים בין היתר החיילים שעסקו בעבודת המודיעין כדי לגבש את התמונה, לאתר את התותחים של הצבא הסורי שירו בכוונה או לא בכוונה לשטחנו, אלה חיילים צעירים, במקרה הזה מחיל התותחנים שירו בחימוש מדויק והשמידו את תותחי הצבא הסורי שירו לעבר שטחנו.

"הצעירים הללו כבר לוקחים אחריות, וזה נכון היה גם ברצועת עזה, בירי שאיים על העיר אשדוד. הצעירים הללו, שהפעילו את סוללת 'כיפת ברזל' כדי לאפשר את חיי השגרה, אבל לאפשר לנו גם באמצעות חיל האוויר עם כל המערכים שלו, לא רק הטייסים, להגיב באותו לילה, משום שהחמאס אחראי, ולהשמיד 4 מטרות שלו כדי שהשפה תהיה ברורה. פרובוקציות כנגדנו אינן מקובלות, וכל פרובוקציה כזו, בין אם היא נעשית על ידי ארגון כזה או אחר, מסיבות כאלה ואחרות, אנחנו מגיבים בהתאם.

שר הביטחון אמר: "אני מדגיש את לקיחת האחריות של הצעירים, משום שאתמול שמענו נאום באו"ם של אי לקיחת אחריות, נאום שקרי, מעוות היסטורית, שזורק את האחריות מהרשות הפלסטינאית או מאש"ף מהם והלאה. הם לא אחראים לסרבנותם להצעת החלוקה ב-47', להצעת קמפ-דיוויד של ברק ב-2000, או קלינטון בסוף 2000, להתחמקות מהצעת אולמרט אחרי אנאפוליס, להתחמקות מהנכונות שלנו לשבת לשולחן. תמיד תירוצים, תנאים מוקדמים וכן הלאה. והם לא אחראים לזה שיש הסתה שמתחילה מחינוך של ילד קטן לזה שחיפה ועכו ויפו זה שלהם, ואין הכרה מתחילת הסכסוך ועד היום הזה בזכותנו לקיומו של בית לאומי-יהודי.

קרא עוד:
[postim]

יעלון תיאר את מנגנון ההסתה הפלסטיני ואמר כי הוא "מטפטף כארס במערכת החינוך, והופך לאירוע שקרי בהר הבית כאילו אנחנו משנים את הסטטוס-קוו למשהו שמזין התפרעויות ואלימות והם לא אחראים לשום דבר, אנחנו אחראים, אנחנו אשמים.

"הרשות הפלסטינאית של היום ביהודה ושומרון, שמאיימת לא לקיים את אוסלו – את אוסלו הם הפרו כבר ביום הראשון ליישומו והתכחשו לאחריות. הם מאשימים אותנו בזה שאנחנו נאלצים בסופו של דבר גם לפעול בג'נין. אם לא היה טרור לא היינו חוזרים לפעול בג'נין, פיגועי הטרור הקשים הביאו אותנו לחזור לפעול בג'נין.

"הרשות הפלסטינאית ביהודה ושומרון, שמתחמקת מאחריות, בסוף תלויה בנו. אילולא הפעילות הביטחונית שלנו ביהודה ושומרון הם לא היו שורדים, כמו שהם לא שרדו בעזה, ואילולא התמיכה הכלכלית או ההישענות שלהם על הכלכלה החזקה שלנו בעבודה בישראל, בעבודה בהתיישבות, באזורי תעשייה, בפרויקטים משותפים, הם לא היו שורדים גם כלכלית. אז במקום לקחת אחריות, לקחת את גורלם בידם, הם מאשימים אותנו ונוח לעשות את זה בבמות כמו באו"ם, שם לעיתים יש קהל אוהד שלא מכיר את ההיסטוריה ולא מכיר את העובדות, ואולי הוא גם מכיר ונוח לו להתעלם מהן.

"העובדה שאנחנו אחרי 67 שנות עצמאות מתמודדים קודם כל עם זה ולא עם צבאות ערב גדולים שמנסים לפלוש הנה ולפגוע ביכולתנו לקיים בית לאומי-יהודי, והעובדה שהם לא הצליחו לכופף את ראשנו, לא בטרור של מתאבדים ולא ברקטות ובטילים, ובסופו של דבר כשזה קורה הם משלמים מחיר כבד כמו החמאס ב'צוק איתן', והעובדה שהם הולכים כרגע אל הבמות הללו כדי לנסות לעשות לנו דה-לגיטימציה – כנראה שהם אינם יכולים לנו".

(אילוסטרציה ראשי: גדעון מרקוביץ – פלאש 90)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture