שתיקה רבת משמעות באו"ם: "איומי ההשמדה מאיראן- נענו בדממת העמים"

בנאום תקיף ובנימה חריפה הציג ראש הממשלה מעל בימת האו''ם, את צביעות המדינות כפי שהיא נחזית בישראל ''תבחנו את התלהבותכם מהסכם הגרעין'' • הגימיק התורן: דקת דומייה שנועדה להמחיש את שתיקת האומות מול התעצמות הטרור בחסות איראן • נתניהו צינן את הסערה סביב הר הבית: ''דוד המלך קנה את המקום 1500 שנים לפני הנצרות והאיסלאם''

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ראש הממשלה בנימין נתניהו בחר היום בנאומו באו"ם להתמקד בנושא שבו עסק גם בנאומיו האחרונים בבנין הזכוכית, בהבעת מורת רוחה של ישראל מהתפשטות מוקדי הטרור האיראני ברחבי העולם, תחת מטריית הסכם הגרעין הרע שחתמו המעצמות עם איראן.

נתניהו תקף בנאומו את שתיקת מנהיגי העולם נוכח האיומים המגיעים מצידה של איראן והזכיר כי כבר לפני 31 שנים, בהיותו ציר ישאל באו"ם, נשא את נאומו הראשון נגד החלטה בחסות איראנית לסלק את ישראל מארגון האומות המאוחדות. "חתמתי את אותו נאום ראשון במילים: "רבותי, הותירו את קנאותכם על סף הדלת". נתניהו המשיך ואמר, "היום, יותר משלושה עשורים לאחר מכן, כראש ממשלת ישראל, לאחר שלושה ימים של האזנה למנהיגי עולם המהללים את הסכם הגרעין עם איראן, אני פותח את נאומי היום במילים: גבירותי ורבותי, הותירו את התלהבותכם על סף הדלת! עסקה זאת אינה מגבירה את סיכויי השלום".

ראש הממשלה ציטט בנאומו קטעים מספרו של המנהיג האיראני חמינאי שהבטיח לקוראיו כי ישראל תחדל מלהתקיים. "מדובר בהרצאה בת 400 עמודים המפרטת את תכניתו להשמיד את מדינת ישראל" אמר. נתניהו סקר את פעולותיה של איראן להעצמת הטרור האזורי בששת החודשים האחרונים, וקרא למדינות לאכוף בקפדנות את קיום העסקה, "ודאו שהפקחים אכן מפקחים. ודאו שמנגנון החזרת הסנקציות אכן מסוגל להחזיר את הסנקציות. וודאו שהפרותיה של איראן אינן מטואטאות תחת השטיח הפרסי" קרא נתניהו בפאתוס, ובנימה צופנת סוד אמר: "דבר אחד אני יכול להבטיח לכם: ישראל תעקוב…מקרוב.

.נתניהו מציג את ספרו של חמינאי. (צילום: אבי אוחיון-לע"מ)

לאחר שתמונת מחנה אושוויץ ואיור הפצצה לכדו היטב את תשומת לב התקשורת העולמית אך לא מנעו את הסכם הגרעין, בחר נתניהו ללוות את דרישתו המסורתית להתייחס ברצינות לאיומי ההשמדה המושמעים השכם והערב כלפי ישראל, בשתיקה ארוכה המסמלת את דומיית חברות הארגון מול דברי הבלע של מנהיגי איראן.

קרא עוד:
[postim]

בנוגע לסוגיות המקומיות ובתגובה לנאומו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, אתמול באו"ם, אמר נתניהו כי ישראל מחויבת לחזון של שתי מדינות לשני עמים תוך הכרה של המדינה הפלסטינית במדינת ישראל. ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא לאבו מאזן מעל בימת האו"ם לבוא ולהיפגש עמו כפי שהציע מספר פעמים בשנים האחרונות, אך לדברי נתניהו, עד כה סירב אבו מאזן להצעותיו.

בהתייחס למתיחות סביב סוגיית הר הבית, אמר ראש הממשלה כי הדיווחים אותם מפיצה הרשות הפלסטינית בעולם כנגד ישראל, בשקר יסודם וכי ישראל לא שינתה ואינה מתכננת לשנות את מה שהיה עד כה בהר הבית.

בנושא היחסים עם ארה"ב אמר נתניהו כי "הברית בין ישראל לארה"ב היא בלתי ניתנת לשבירה" וכי גם אם יש חילוקי דעות זה מקובל אך לא פוגע ביחסים המיוחדים שהיו ויהיו בין שתי המדינות.

(צילום ראשי: אמיר לוי – -פלאש 90)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture