אחרי 50 שוטרים פצועים: במשטרה רואים בחיוב נשיאת נשק על ידי אזרחים

מ"מ המפכ"ל, ניצב בנצי סאו, אמר לתקשורת כי "המשך אירועי הטרור במתווה של מפגע בודד, מהווים אתגר מורכב, המחייב מאמץ מודיעיני מיוחד ומשולב של כל זרועות הבטחון ופריסה מבצעית ע"מ לצמצם את יכולת גרימת הנזק של המפגע"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
הפת"ח בצעד דרמטי בעקבות חיסול חוליית המחבלים בשכם • צפו בהפגנת זעם
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית

מ"מ מפכ"ל המשטרה נשא אמש דברים במסיבת עיתונאים שכונסה לרגל גל הטרור שפקד השבוע את כל ערי ישראל, ואמר כי המשימה המרכזית של משטרת ישראל, היא חיזוק הביטחון האישי של תושבי מדינת ישראל, השבת הסדר והביטחון האישי וביסוס המשילות במקומות שנדרש בירושלים רבתי ובכל מדינת ישראל.

"אלפי השוטרים הפרוסים במתווה מבצעי מוכיחים בכל האירועים בשבועות האחרונים כי פעולתם בזירות ארוע הינה תחת הפקודה הברורה של חתירה למגע ובביצוע של המוטל עליהם", אמר מ"מ המפכ"ל, ניצב בנצי סאו, "תגובתם המהירה מנעה המשך פגיעה נוספת ומתמשכת של המחבלים להמשיך ולפגוע באזרחים חפים מפשע".

סאו הדגיש כי מדינת ישראל עומדת בימים אלו מול אתגר ייחודי שבו המפגע הבודד פועל ללא הכנה מראש וללא שיתוף על כוונותיו הספציפיות עם מאן דהוא. "מדובר במחבלים הפועלים על פי החלטה מקומית וברוב המקרים רגעית שבה משתמשים בכלי נשק זמין ובמקרה של ת"א, מברג, שניתן בקלות להשגה". ההערכות המודיעיניות ברקב גורמי הביטחון הן כי בדרך כלל פועלים המחבלים בעקבות האווירה שנוצרה, הסתה ברשתות חברתיות, אמצעי תקשורת ודומיהם.

קרא עוד:
[postim]

מ"מ המפכ"ל אמר כי המשך אירועי הטרור במתווה של מפגע בודד, מהווים אתגר מורכב, המחייב מאמץ מודיעיני מיוחד ומשולב של כל זרועות הבטחון ופריסה מבצעית ע"מ לצמצם את יכולת גרימת הנזק של המפגע. הוא ציין כי המשטרה ערוכה בכוחות מתוגברים להתמודד עם כל תרחיש אפשרי ובמספר מוקדים במקביל. "תגבור הכוחות יימשך ככל שיידרש וללא הגבלת זמן. הכוחות הונחו לפעול בנחישות כנגד מסיתים ופורעים מבלי לפסוח על איש . "אפס סובלנות" כלפי כל ניסיון להפר את הסדר".

נוכח הביקורת על חוסר הטיפול ובלימתו הכושלת של גל הטרור, אומרים במשטרה כי מפקדי ושוטרי משטרת ישראל מאז ומתמיד נדרשו להתמודד עם איומי טרור והפרות סדר, מעבר להתמודדות המשטרתית הקלאסית, והניסיון מלמד שגלי טרור למיניהם טופלו על ידם בהצלחה.

תומכים בזכות ההפגנה אך גם בנשיאת נשק אזרחי

פעילות משטרת ישראל נמצאת במתכונת מוגברת של רמת פעילות ג' בכל חלקי הארץ מזה שבועות רבים ובדגש לאזורים בהם התרחשו אירועי טרור והפרות סדר.

באשר לנשיאת נשק על ידי אזרחים: משטרת ישראל רואה באזרחים שנושאים נשק ברישיון כוח שיכול לתת מענה במקרים בהם נשקפת סכנת חיים מידית לציבור. באותה נשימה מבקשים במשטרה להדגיש כי הפעלת נשק מצריכה מיומנות ואימון והשימוש בו על פי חוק ובצורה מושכלת.

המשימה הקשה גובה בשבועות האחרונים קורבנות בקרב השוטרים ונכון להיום למעלה מ-50 שוטרים נפצעו בעת שהיו השכפ"ץ אל מול אירועי הטרור השונים ברחבי המדינה.

לצד האירועים החריגים המתרחשים משטרת ישראל מטפלת במאות אירועי שגרה כחלק מתפקידה היומיומי של המשטרה אם כי צריך להבין כי הקדימות במתן מענה משטרתי הוא קודם כל לאירועים מסכני חיים ולאחר מכן לאירועים אחרים. לצד המאבק בטרור, משטרת ישראל מטפלת במשימותיה הקלאסיות לרבות מאבק בפשיעה החמורה והמאורגנת, טיפול נחוש בהפרות סדר, ועוד.

(אילוסטרציה: יונתן זינדל – פלאש 90)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture