המשטרה מודה: אין כרגע מודיעין כדי להתמודד עם המחבל הבודד

לדברי המשטרה יש להם די כוח אדם, וראש מחלקת מבצעים טוען: "צה"ל והמשטרה נתפסו די מוכנים" • עד תחילת השבוע הבא יגויסו 16 פלוגות מילואים של שוטרי מג"ב, שיתפרסו בעיקר בירושלים ובמרכזי הערים •

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
הפת"ח בצעד דרמטי בעקבות חיסול חוליית המחבלים בשכם • צפו בהפגנת זעם
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית

תוך כדי מתקפת הדמים ברחובות, דנה היום (ג') הועדה לביקורת המדינה בכנסת בהיערכות המשטרה ומוסדות החינוך לטרור המשתולל.

יו"ר הוועדה, ח"כ קארין אלהרר הדגישה כי "מטרת הדיון היא לבדוק האם הדרג המדיני נערך נכונה לטרור הדמים שמשתולל עכשיו ברחובות ישראל. יש זמן ועת לכל דבר. אך יחד עם זאת, אסור למבקר המדינה להתעלם מהמצב הנוכחי והוא חייב לפעול בזמן אמת כדי להגיע לתוצאה שיש לה משמעות". לדבריה, "לא נראה כי המתקפה האחרונה בדרך להסתיים, ועוד משפחות מצטרפות לנפגעי פעולות האיבה, ועוד ועוד אזרחים מצטרפים לפחד". לדברי נציגי המשטרה הם אינם סובלים ממחסור בכוח-אדם, אך יו"ר הוועדה הדגישה כי יש לחזק את המשטרה על מנת שתוכל לעמוד בכל משימותיה, גם בחירום וגם בשגרה.

בתוך כך, מ"מ המפכ"ל, ניצב בנצי סאו, התייחס הבוקר לרצף הפיגועים ואמר כי "מה שמאפיין את האירועים הוא תגובה מהירה ויעילה של שוטרים ואזרחים. זה קרה בשני הפיגועים בירושלים ובשני הפיגועים ברעננה", לדבריו, "מדובר באירועים כואבים עם תוצאות קשות. התגובה המהירה של השוטרים בירושלים מנעה אירועים חמורים יותר ופגיעה נוספת בחפים מפשע. משטרת ישראל מתכוונת להציג בפני הקבינט הביטחוני תכניות אופרטיביות שיהלמו את רצף האירועים וחומרתם".

קרא עוד:
[postim]

בדיון עצמו, ניצב-משנה שמעון נחמני, ראש מחלקת המבצעים במשטרה דיווח על מתיחות רבה, והחמרה קשה באירועי פח"ע בכל רחבי הארץ, אך לדבריו "צה"ל והמשטרה נתפסו די מוכנים. תוגבר כוח האדם, ובעיקר מחוז ירושלים במשטרה שתוגברו בכאלפיים שוטרים. חשוב לציין את החמרת הענישה נגד מידי אבנים, זירוז הריסת בתי מחבלים, חידוד הוראות פתיחה באש והוצאה מחוץ לחוק של התארגנויות מסיתות. אין כרגע מודיעין כדי להתמודד עם המחבל-הבודד, וראש המשלה הנחה להקצות תקציבים נוספים למשטרה עבור מיגון, רכישת רכב וציוד, גיוס 1400 מילואי משמר הגבול ועוד. חיילי המילואים במשמר הגבול מתנדבים לשירות, והם כבר פנו להתנדב עוד בטרם הפניה אליהם.

משטרת ישראל בזירת הפיגוע בארמון הנציב 131015 2שוטרי מג"ב בזירת הפיגוע בארמון הנציב, הבוקר (צילום: חטיבת דובר המשטרה)

"עד תחילת השבוע יגויסו 16 פלוגות מילואים של שוטרים וחיילי מג"ב שיתפרסו בעיקר בירושלים ובמרכזי הערים. עד היום, לא כולל אירועי היום הזה, 10 מחבלים הרוגים, 13 מחבלים עצורים, ומן העבר השני, להבדיל, 3 אזרחים הרוגים, 25 אזרחים פצועים, ו-67 שוטרים פצועים. יש תמריצים ומענקים לשוטרים המשרתים בירושלים, כסיוע בשכר דירה, ונופשונים למשפחתו – וכן הגדלה במשכורת גם לשוטרים המתגברים את העיר ממחוזות אחרים". הוא ציין כי "אין סיבה לבטל טיולים או הגעה לכותל. ההגעה לכותל היא מבחינתנו סמל. שמנו לעצמנו את הדגש לשים כוחות בצירי הגעה לעיר העתיקה ולכותל המערבי, ואנחנו ניתן לציבור לחיות את חיוו באשר הוא – בוודאי באתרים שחשובים לנו לביקור".

אריה מור, מנהל אגף הביטחון במשרד החינוך, הדגיש אף הוא כי "הטיולים נמשכים כסדרם ואנו בתיאום מלא עם המשטרה וצה"ל, ופועלים בהתאם להנחיותיהם. המצב נבדק כל העת, וישתנה בהתאם לנסיבות. יש קושי בגיוס מאבטחים בכלל ובירושלים בפרט, וכמות הטיולים המבוטלים היא עצומה – ובאירועים המתקיימים בירושלים החמרנו את ההנחיות".

איתי חיים, מנכ"ל ארגון נוסעי התחבורה הציבורית, הוסיף כי "התחבורה הציבורית משמשת יעד למחבלים, והציבור מאבד את האמון בגלל חוסר אבטחה. אבטחת-העבר בוטלה בגלל דעיכת האינתיפאדה השנייה, זאת בנוסף לעובדה שיש חלק מהנהגים הם ערבים בעצמם, ומאוימים שלא להתייצב לעבודה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture