סיורים וסריקות, סיכולים ומעצרים: מבט מבפנים על הכוחות באיו"ש

בעוד בירושלים נערכים כוחות הביטחון ליצור חיץ בין האוכלוסיה הערבית ליהודית, הרי שביו"ש, פועלים כל העת הכוחות לסיכול כוונות הזדון של המחבלים הפלסטיניים • מג"ד שחר, סא"ל שגיא ברוך: "הלוחמים יודעים שיש להם גיבוי מלא ממני"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
הפת"ח בצעד דרמטי בעקבות חיסול חוליית המחבלים בשכם • צפו בהפגנת זעם
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית

בשבוע האחרון כוחות רבים הוקפצו לגזרת יהודה ושומרון על מנת לנסות למנוע ולסכל הסלמה בגזרה. שלושה ממפקדי הגדודים בשטח, מעניקים הצצה ממקור ראשון לפעילות הלוחמים בשטח הרוחש, ומלחשים תפילה שמשימתם תסתיים בשלום וללא כל פגע.

ממשימות חילוץ לתפעול פיגועי דריסה

לוחמי גדוד "שחר" של הנפה הסדירה בפיקוד העורף שומרים כעת על חלקה הצפוני של גזרת בנימין ומתמודדים עם משימות שונות מאוד מאלו המיועדות להם על הנייר. "אנחנו אומנם מוכשרים להיות לוחמי חילוץ והצלה אבל בשגרה אנחנו תופסים קו בדיוק כמו כל החיילים הקרביים האחרים", מדגיש מפקד הגדוד, סא"ל שגיא ברוך. ואמנם, הכשרת הלוחמים לחילוץ והצלה סייעה להם לא פעם בתפעול של פיגוע דריסה. "המטרה הראשונה שלנו היא לדאוג לפינוי וטיפול בפצועים ובשביל זה צריך לדעת איך לחלץ אותם", הוא מסביר.

לדברי המג"ד, כמות העבודה ותשומת הלב הנדרשת בגזרה עלתה בשבוע האחרון. "היקף העבודה והאינטנסיביות גדלו אבל החיילים מלאים במוטיבציה להציל חיים", הוא מספר. "כל אירוע שאנחנו מצליחים לטפל בו בצורה טובה מזכיר לנו עד כמה חשובה העבודה שאנחנו עושים", הוא מפרט, "הלוחמים כל הזמן מבקשים ממני להשתתף בעוד ועוד משימות ופעילויות".

הגזרה אינה חדשה עבור לוחמי גדוד 'שחר'. כבר קרוב לחמישה חודשים שהם מבצעים בה סיורים וסריקות באופן יום-יומי. "עבודה בשטח היא חשובה מאוד וכשאתה מכיר את הגזרה יש לך יתרון שאף אחד לא יכול לקחת ממך", מסביר המג"ד. "החיילים שלי הוכיחו את עצמם בעבר ולכן אני סומך עליהם שידעו להפעיל שיקול דעת בעבודה הרגישה שלהם. הם יודעים שלהם, ולשאר המפקדים, יש גיבוי מלא ממני", הוא אומר.

גדוד שחר פיקוד העורףסיורים וסריקות באופן יום-יומי. לוחמי גדוד שחר בפעולה (צילום: דו"צ)

"להכיל, לשלוט בסיטואציה, ולסכל אירועים"

ליד העיר קלקיליה, שומרים הלוחמים של גדוד "נמר" מהאגד הארטילרי 282 של חיל התותחנים. "בשבוע האחרון לא היה אירוע חריג בגזרה, וזה רק אומר שאנחנו עושים את עבודתנו", טוען מפקד הגדוד, סא"ל נימרוד ציבולסקי. "הגישה שלנו היא להכיל, לשלוט בסיטואציה ולסכל אירועים תוך הפעלת שיקול דעת"

כבר ארבעה חודשים שהגדוד תופס קו בחטיבה המרחבית אפרים. המשימה של גדוד 'נמר' היא אחת המורכבות בגזרה – שמירה על ציר תנועה ראשי ומרכזי. "זו משימה לא פשוטה. עלינו למנוע חדירה של שוהים בלתי חוקיים לכביש וגם לסכל ניסיונות לפעילויות עוינות בציר שהוא גדול ומרכזי", מוסיף המג"ד.

תפקיד נוסף של לוחמי הגדוד בימים אלו הוא לבצע מעצרי חשודים ולעצור הפגנות אלימות. "הצעדים הננקטים זהים כלפי האוכלוסיה היהודית והפלסטינית", מדגיש סא"ל ציבלוסקי. "אנחנו מבצעים מעצרים על בסיס מידע מודיעיני, גם במהלך הפרות סדר והפגנות שיוצאות מכלל שליטה. המטרה של החתירה למגע עם המפגינים במסגרת הפעילות המבצעית היא לוודא שהאלימות לא תזלוג ליישובים סמוכים", הוא מסביר.

גדוד נמר של חיל התותחנים"שהאלימות לא תזלוג". לוחם מגדוד נמר של חיל התותחנים (צילום: דו"צ)

"השמירה על הסדר מאפשרת לגדודים האחרים לפעול בתוך חברון"

עד יום חמישי האחרון גדוד "סופה" של חטיבת השריון 188 עוד היה באמצע אימון חטיבתי ברמת הגולן. הוא הוקפץ לגזרת יהודה כדי לסייע לכוחות החטיבה בסמוך לערים חברון וקריית ארבע. "התפקיד המרכזי שלנו בגזרה כרגע הוא לתגבר את הגדודים השונים בעזרת שמירה על סדר בהפגנות ופיזורן לפי הצורך", מספר מפקד הגדוד, סא"ל אלעד שוורץ.

ואכן, במהלך שהותו של הגדוד בגזרה הוא נאלץ להתמודד עם הפגנה שללא תפעול מתאים הייתה עלולה להתפתח להפרת סדר. "הסיוע שלנו בא לידי ביטוי בשמירה על הסדר ובכך אנחנו מאפשרים לגדודים אחרים בגזרה להמשיך את פעילותם המבצעית בתוך חברון", מסביר המג"ד. "במצבים כאלו חשוב לנו לשמור על סבלנות ולזכור שמדובר בבני אדם וצריך לנהוג בתבונה וברגישות", הוא מוסיף.

לדבריו של המג"ד, הלוחמים שמחים על ההזדמנות לקחת חלק בהגנה על האזור, אפילו שזו אינה הגזרה לה הם שייכים בצורה אורגנית. "גדוד מבצעי צריך להתמודד עם שינוי מיידי במצב, וכלוחמים לא חדשה לנו הסיטואציה בה מקפיצים אותנו לגזרה אחרת", הוא מספר. "הכי חשוב לזכור שהמטרה שלנו היא להתייצב הכי מהר ולעזור במה שאפשר, לא משנה היכן ולא חשוב באיזו משימה מדובר".

."להתייצב הכי מהר". חיילי צה"ל בפעילות בחברון 
(אילוסטרציה: גארט מיילס - פלאש 90)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חבריא תתעשתו
אין מה להאמין בצה"ל אין מה להרבות בתיאורים על הצבא יש להרבות בתיאורים על התפלות שעלינו להתפלל על מי שבאמת יש לנו לסמוך ולהדגיש שצה"ל הוא כלי בידיו של הקב"ה ברצותו מצליח וברצותו כאפס ייחשב על זה לפחות אנו החרדים נתמקד ולא בשטויות הנבובות והירודות אנא ממכם תתמקדו במשיח צדקנו ולא בסמלים ומפכלים למיניהם התמקדו בקודשא בריך הוא ולא בשרי ביטחון וראש ממשלה וכל השטויות – עשו מהעיקר עיקר ומהטפל טפל שבטפלים!!!

יוסי
ישר שדברת
יפה דברת
כך צריך יהודי לחשוב ולדבר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture