פרוש בגבעת זאב: "אם ייהרס בית הכנסת- גם יסודות בית המשפט ייהרסו!"

ח"כ הרב ישראל אייכלר קרא לראש הממשלה: "אל תרימו ידיכם נגד היהדות ואל תגעו בבית-הכנסת בימים נוראים אלה" • סגן השר הרב פרוש אמר בנאום תקיף בעצרת נגד הריסת בית הכנסת בגבעת זאב, כי "על שופטי בג"צ לדעת שההחלטה שלהם להרוס בית כנסת תגדע גם את היסודות שבית המשפט העליון עומד עליהם"

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

אם לא יקרה נס של הרגע האחרון, מחר תונף חרב המשחית על בית הכנסת 'איילת השחר' והמבנה הקדוש ייהרס באטימות שלטונית נוראה.

בעצרת חירום שנערכה ביום חמישי נגד הריסת בית הכנסת 'איילת השחר' בגבעת זאב, נשא סגן שר החינוך הרב מאיר פרוש אשר מלווה את המאבק מראשיתו, נאום חריף ותקיף והזהיר את בית המשפט העליון אשר הורה להרוס את בית הכנסת.

קרא עוד:
[postim]

את נאומו פתח בחשיבות של נשיאת תפילה בכדי למנוע את הגזירה של בית המשפט העליון להרוס את בית הכנסת, "אנחנו התכנסנו פה כדי לשאת תפילה ולבקש מהקב"ה שמאזין לעמו שיאזין לתפילה ולבקשה של כל אלה שנמצאים כאן, ולכל אלה שבארץ ישראל ובכל העולם כולו שבית כנסת יקר להם, שמתפללים להקב"ה שיושיע אותנו מהצרה הזו, כמו שכתוב 'עת צרה היא ליעקב וממנה יוושע', אנחנו מאמינים באמונה שלימה בתפילה שלנו, בבקשה שלנו להקב"ה, תושיע אותנו מהרגע האומלל הזה, שחלילה רוצים להרוס את בית הכנסת".

אך כמו שבתפילה שאנחנו מאמינים שהיא עוזרת, אני מבקש לפנות מכאן להבדיל אלף אלפי הבדלות לשופטי בית משפט העליון ולומר להם, עצם ההחלטה שלכם שאפשר להרוס את בית הכנסת הורסת את היסודות של כל המרקם שיש כאן בארץ ישראל, ועליכם לדעת שאם המרקם העדין כאן בארץ ישראל מעורער, גם עצם קיומו של בית המשפט העליון בסכנה וגם מעמדו מתערער, כאשר הוא פוגע במרקם העדין של התושבים והאזרחים כאן בארץ ישראל".

"אני רוצה להיות זהיר, אולי מכיוון שאני רוצה שדבריי ישמעו באזניהם של שופטי בית המשפט העליון, אני לא ישתמש במילים חריפות, אבל הזכרתי רק השבוע באיזשהו הקשר אחר. כאשר הלכו למנות את פרופסור דניאל פרידמן לתפקיד שר המשפטים, אמר מי שכיהן כמשנה לנשיא בית המשפט העליון, השופט חשין: 'אם אתה תיגע בבית שלי, בית המשפט העליון, אני אגדע את ידך'. זאת אומרת, כאשר המשנה לנשיא חשין חשב לרגע שפרופסור פרידמן הולך לפגוע בדבר שהוא מאמין בו שהוא קדוש, אז אמר "אם אתה תפגע בביתי, אני אגדע את ידך".

"אני לא אומר, אם אתם תובילו להחלטה שהורסת את בית הכנסת אנחנו נגדע את ידכם. חלילה, אני לא רוצה לומר את זה. אבל אני כן אומר, ההחלטה שלכם להרוס בית כנסת תגדע את היסודות שגם בית המשפט העליון עומד עליהן. המדינה הזו היא הרכב פסיפס מעניין, שרוב רובו של העם מסורתיים. אם יפגעו ויהרסו בית כנסת, גם היסודות של בית משפט העליון ייהרסו".

את דבריו סיים הרב פרוש בקריאה לשופטים: "ומכאן ולכן אני פונה לשופטי בית המשפט העליון: חזרו בכם! לא יכול להיות מצב שבמדינת ישראל בהכשר בג"ץ יהרסו בית כנסת. היו לא תהיה!"

אייכלר לראש הממשלה: "אל תרימו יד נגד היהדות בימים נוראים אלה"

"ברחובות ירושלים וערי הארץ עולה מפלס הפחד. "מחוץ תשכל חרב ומחדרים אימה". הקשיבו לזעקות שבר של פצועים מידי סכינאים, דורסים ויורים. דמם של הנרצחים זועק אלינו מן האדמה, ה' ינקום דמם. כואב לי שבמקום לדבר על אי מוכנות העורף, כמתוכנן, אני חייב בכלל לדבר עכשיו על הריסת בית כנסת. זה נושא שפוגע לא רק בעורף אלא בשורש קיומנו בארץ הזאת. מדינת ישראל הורסת בית כנסת בגבעת זאב ואני שואל: מיהי מדינת ישראל? מי קובע במדינת ישראל? הכנסת הנבחרת, הממשלה הנבחרת, שר הביטחון, הצבא והמשטרה?

אני קורא לך, ראש הממשלה, מכאן, ולשר הביטחון: אל תרימו ידכם נגד היהדות ואל תגעו בבית-הכנסת. יש לכם את מלוא הסמכות והזכות להגיד: נבצע את החלטת בג"צ בזמן ובהזדמנות שנוכל לבצע. לא עכשיו ולא בהריסת בית כנסת.

אני מחזיק פה מודעה שהתפרסמה היום ברחוב, שצריכה לזעזע כל נפש. המודעה אומרת: נחלתנו נהפכה לזרים, בתינו לנוכרים. בג"ץ ממשיך בהרס וחורבן בתי-כנסת בירושלים. לאחר ששופטי בג"ץ כביכול הסכימו לפשרה בעניין בית-הכנסת בגבעת זאב, חשפו השבוע כי בכוונתם להרוס את בית-הכנסת. לא מספיק שבימים טרופים אלה עם ישראל נדקר בכל מקום, שופטי בג"ץ מוסיפים חטא על פשע ורוצים לנעוץ חרבם בבית-מקדש מעט. גדולי ישראל מכל החוגים שביקרו במקום אמרו שאסור לגעת בבית-הכנסת. ועכשיו כבר הביאו את ה"שופלים" למקום על מנת להרוס". המודעה הזאת מבקשת מכל הציבור ללא יוצא מן הכלל לבוא למקום ביום חמישי בבית-כנסת איילת השחר בגבעת זאב, ביום חמישי בשעה 19:00 בערב.

דיברתי עם כמה וכמה מראשי השלטון, כולל אנשי משרד הביטחון. כואב להם שבמקום לעסוק בבטחון, הם מצוים ועומדים לעשות מעשה פשע של הריסת בית כנסת במצות בג"צ. בימים שכאלה, כאשר אנשי הביטחון ושר הביטחון והצבא והמשטרה, כולם כל כך מתוחים, כל כך עסוקים בכל רחבי הארץ. בשעת מלחמה, מלחמת קיום, מלחמת עורף, מטילים עליהם עכשיו מיד להרוס בית-כנסת. מה קרה? אין סמכות לכנסת ולממשלה ולשר הביטחון ולראש הממשלה להגיד: אוקיי, יש פסיקה? יש הרבה צוי הריסה בשוק. נבצע אותה, כמו הרבה דברים, בזמננו הפנוי. כך גם החלטות ממשלה לא מבצעים מהיום למחר. הארץ בוערת ולכם בוער להרוס בית כנסת? גם מסגד הייתם הורסים היום? הייתה איזה אמירה שאם המתפללים ייצאו מבית הכנסת יסתפקו באיטום המבנה לחצי שנה. כבר עכשיו?

זה מוכיח שוב שיש פה נתק מוחלט בין עם ישראל ואמונתו, בין הכנסת והממשלה, לבין כנופיה דיקטטורית ששולטת בזרועות השלטון באלימות משפטית. היא קובעת להרוס בית כנסת וגורמת צער כזה לרוב היהודים ולעם ישראל כולו. ביום כזה איך מעיזים לדבר על "דמוקרטיה", "חופש הדת"?! מי שמדבר על ריבונות, מי שמדבר על מנהל תקין, חייב להפסיק את החורבן הזה.

איך נדבר על מוכנות העורף כאשר במקום "ידך בעורף אויביך" אין לנו כבר עורף. הם פשוט דוקרים אותנו בעורף תרתי משמע. יש מלחמה בעורף. פעם הייתה חזית והיה עורף. היום כל הארץ חזית. אבקש לציין נקודה חשובה. רוב המתנדבים המטפלים בכל האירועים הם אנשים חרדים שלא מקבלים משכורת מתקציב המדינה. למה אני אומר את זה? כתוב: "זכור את יום השבת לקדשו" – זכרהו מאחר שבא להשכיחו. יש הרבה פעמים שאנשים מדברים על תרומת הציבור החרדי לעם ישראל ואני רוצה לציין את זה כאן ועכשיו.

אתם שואלים מה הפתרון? נפתח את ספר הספרים ונמצא שם תרי"ג עצות טובות שאם נקיים אותם, הקדוש ברוך הוא ישמור עלינו בארץ הזאת. היום נפתחו ברוך השם הלימודים בישיבות, 140,000 תלמידים התחילו ללמוד. אני מקווה שזכות התורה תגן עלינו, ולא תעשה ידי אויבינו תושיה. "ושמתם את דברי אלה על לבבכם ועל נפשכם, וקשרתם אותם לאות על ידכם והיו לטוטפת בין עיניכם… וכתבתם על מזוזות ביתך ובשעריך… למען ירבו ימיכם וימי בניכם על האדמה אשר נשבע ה' לאבותיכם לתת לכם כימי השמיים על הארץ". זאת הדרך לבטחון ולשלום" אמר ח"כ הרב ישראל אייכלר.

(אילוסטרציה: פלאש 90)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ממש מפחיד מה שהוא אומר

פחד

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture