שר התחבורה ישראל כץ, הופיע הבוקר בפני חברי ועדת הכספים וסקר את פעילות משרדו בדגש על היבטי הביטחון בתחבורה הציבורית בירושלים.
גפני קרא לשר התחבורה "לפעול להגברת האבטחה בתחבורה הציבורית, שכפי שמראים הימים האחרונים, מהווה יעד מובהק לטרור". כץ השיב: "בתיאום עם ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל, חיילים קרביים יאבטחו בחודש הקרוב בירושלים עד להסדרת אבטחה אזרחית".
גפני הוסיף בעניין המצב הביטחוני ואמר: "חייבים להבטיח שנסיעה בתחבורה הציבורית תהיה בטוחה, דבר מחוב בכל מקרה ובכל זמן וביתר שאת בימים אלו".
השר כץ השיב ליו"ר הוועדה גפני לגבי המצב הביטחוני: "פנייתי לראש הממשלה ולראשי מערכת הביטחון נענתה בחיוב והתחבורה הציבורית בירושלים תאובטח בחודש הקרוב ע"י חיילים קרביים עד שנפעיל חברות אבטחה פרטיות". בהמשך לכך אמר: "העובדה שהמשטרה מפנה כוחות לטובת המצב הביטחוני בירושלים מעוררת בי דאגה, מפני האפשרות של עלייה במספר התאונות בדרכים".
קרא עוד:
[postim]
שר התחבורה ישראל כץ, הציג את תקציב משרדו לשנים 2015-2016 בוועדת הכספים. השר סימן את אחד מהישגיו המרכזיים: "בנייתם של שני נמלי ים חדשים מבלי להיכנע לתכתיבי ועדי העובדים בנמלים הוותיקים" ו"פתיחת שמי ישראל לתחרות תעופתית". יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני שיבח את פועלו של השר "את תנופת הפיתוח של התחבורה רואים בכל הארץ", אך העיר כי "קיימות עדיין הרבה בעיות, עדיין יש כבישים אדומים ויש להאיץ את סיום העבודות. התחבורה הציבורית הקיימת לא תמיד עומדת בעומסים, במיוחד במוצאי שבתות וחגים".
(צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)
היעד לסיום עבודות הרכבת לירושלים: תחילת 2018
שר התחבורה, ישראל כץ: "אנחנו בתנופת פיתוח תשתיות בכל הארץ, מחברים את כל חלקי אל מרכז הארץ, אל המטרופוליטניים הגדולים ומקומות התעסוקה ברכבות. לא פוסחים על היישובים הערביים, הצ'רקסיים והבדוויים שמקבלים הרבה יותר מאי פעם בהיבט של פיתוח תשתיות ותחבורה ציבורית. מטפלים בכבישים 'אדומים' ככביש 38 לבית שמש ו- 31 בין מחלף שוקת לערד. היעד לסיום עבודות הרכבת לירושלים תחילת 2018".
השר שם דגש על מה שנראה בעיניו כאחד ההישגים המרכזיים שלו – בניית נמלי ים חדשים בחיפה ואשדוד. "עשינו זאת ללא תשלום שוחד לוועדי העובדים בנמלים הוותיקים בהשקעה כוללת של למעלה מ- 10 מיליארד ₪. הדבר ישפיע על הורדת יוקר המחייה, הוספת אלפי מקומות עבודה וביטחון כלכלי ליבואנים ויצואנים, עקב התחרות ושיפור השירות". כץ התייחס גם לנושא הרפורמה בתעופה: "העובדה שאזרחים טסים יותר בזול אומרת שהתחרות הצליחה וגם אל-על, ישראייר וארקיע מצטרפות לתחרות".
"השקעה של יותר מ-10 מיליארד ש"ח". בהנחת אבן הפינה לנמל אשדוד החדש
סך התקציב השוטף של משרד התחבורה ב- 2015: 539.1 מיליון ₪ וסך התקציב לתחבורה-פיתוח ותשתיות: 14.67 מיליארד ₪. ב- 2016: תקציב שוטף: 529.5 מיליון ₪ והכולל לתחבורה: 16.25 מיליארד ₪.
מנכ"ל משרד התחבורה, עוזי יצחקי: "יש הרבה מאוד תשתיות לטובת פיתוח תחבורה ציבורית, רכבות קלות, נת"צים. יש עוד הרבה מה לעשות. שנים המדינה פיגרה בכך והשקיעו בדברים אחרים. עכשיו משקיעים הון. הרכבת הקלה בירושלים, עם 150 אלף נוסעים ביום, המטרונית בחיפה: 100 אלף ביום. היום יש תיאום בין הרכבות לאוטובוסים ויש נתונים מתי מגיעות הרכבות גם אם יש עיכובים. כיום יש יותר אוטובוסים במחירים נמוכים, שילוט אלקטרוני, שיטות כרטוס מתקדמות".
גפני: דורש תשובות על הכשל בשישי ובמוצ"ש
מנהל רשות ארצית לתחבורה ציבורית, מאיר חן: "נעשים מאמצים רבים לשיפור התחבורה הציבורית, כולל הנגישות של כלל המגזרים ונגישות לשירותים הנלווים. לאחרונה השקנו אפשרות להטעין את הרב-קו באינטרנט. הוספנו עשרות קווי אוטובוס אל הרכבת. נהגי אוטובוס לא זזים גם אם רכבת איחרה והנוסעים עוד לא הגיעו. אנחנו אף מפעילים בקרה וקנסות. בנוסף, נוקטים עוד פעולות רבות להגברת השימוש בתחבורה הציבורית".
יו"ר הוועדה, גפני דרש בסיום מהנהלת משרד התחבורה להתכנס לצורך מתן מענה לבעיות רבות שעלו בנושא התחבורה הציבורית ובעיקר אי עמידה בזמני לחץ, ימי שישי, מוצאי שבתות וחגים, ימי ראשון בבוקר ושיחזרו לוועדה עם תשובות.
ייתן תשובות על העומס סביב השבת. כץ בוועדה, הבוקר (צילום: מרים אלסטר - פלאש 90)