השב"כ: "ארגוני הרווחה והצדקה מתדלקים את ארגוני הטרור"

נציג השב"כ לוועדת חוקה: "במוסדות צדקה שפועלים בחברון, גם אם לא כתוב על המבנה חמאס, מי שמגיע לבניין יודע היטב לאן הוא מגיע ומי בעל הבית" • שיטת הפעולה: ארגוני מעטפת מממנים פעילויות יקרות, החל מהגן ועד פעילות צבאית ורצחנית

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בדיון שנערך היום בוועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת בנושא הצעת חוק המאבק בטרור, נציג שירות הביטחון הכללי העביר סקירה מקיפה על שיטות הפעולה של ארגוני הטרור וארגוני רווחה וצדקה שמגייסים סכומי כסף אדירים ברחבי העולם.

לדברי הנציג "ארגונים אלו מוגדרים כארגוני מעטפת תומכי טרור. לדבריו, "בתחילה, הוכרזו רק ארגוני אב כארגוני טרור ראשיים כדוגמת הפת"ח והחמאס. בשלב שני, שלב שהחל בסוף שנות ה-90 כשהבנו שארגוני המשנה פועלים כארגוני מעטפת בתנועת החמאס ובפלג הצפוני של התנועה האסלאמית. הוכרזו עשרות ארגונים שתומכים בחמאס ובתנועה האסלאמית שהעבירו כספים לשטח. השלב השלישי הוא הכרזה על רשתות שמנוהלות באינטרנט. תופעת הסלאפייה הג'האדייה אלו רשת ארגונים שפרוסים היטב בעשרות מדינות בעולם ומתקשרות ברשת".

קרא עוד:
[postim]

הנציג הוסיף ואמר "לגופי הטרור, יש מוסדות דת ורווחה שפועלים מתוך מטרה להגביר את התמיכה בהם, לשרת את התשתית הצבאית ולגדל את הדור הבא. כדוגמת ארגון בַּנִי-נַעִים מוסדות צדקה שפועלות בחברון. גם אם לא כתוב על המבנה חמאס, מי שמגיע לבניין יודע היטב לאן הוא מגיע ומי בעל הבית. גם ארגון השיבה הפלסטיני שיושב בלונדון ומנוהל עי החמאס, מבצע פעילות של דה-לגיטימציה בישראל כדוגמת BDS. בלונדון יש קרן שאף היא הוכרזה כארגון בלתי מוכרת והיא מהווה תמיכה כלכלית בחמאס".

עוד אמר הנציג, "הרעיון שארגוני המעטפת יממנו פעילויות יקרות פעילויות שמתחילות בגן ועד פעילות צבאית ורצחנית. עיקר המשאבים של ארגוני הטרור, מגיעים מארגוני מעטפת. החמאס נתמך במידה רבה מארגוני המעטפת ומגייס כספים במעטה של ארגוני צדקה ורווחה. הארגונים הללו מתדלקים את ארגוני הטרור גם המונחים שהם מדברים עליהם הם אותם מונחים, מונחי טרור".

Palestinians receive their monthly food aid from a UN (UNRWA)"חמאס מגייס כספים במעטה של צדקה". (אילוסטרציה: עבד רחים ח'טיב- פלאש 90)

הדיון בוועדה נסב סביב ההגדרה מהו ארגון מעטפת ומיהו חבר בארגון מעטפת. ההצעה מאפשרת להכריז על שני סוגים של ארגונים כעל ארגוני טרור: ארגונים שמבצעים מעשי טרור, ובכלל זה גם "הזרוע האזרחית" של הארגון, וכן ארגונים שתומכים בראשונים ומגדרים כארגוני "מעטפת".

לפי המוצע, כל ארגון טרור שהוכרז, ייחשב כארגון טרור לכל דבר ועניין, בין אם הוא ארגון "ראשי" ובין אם הוא ארגון "תומך טרור", בין אם הוא ארגון הקשור לישראל ובין אם הוא ארגון שלא קשור לישראל. ההשלכות של ההכרזה הן זהות לגבי כל סוגי הארגונים.

להכרזה יש משמעויות מעשיות ומידיות כלפי ארגון בשל המגבלות המנהליות שאפשר להטיל על הארגון המוכרז. הסדרי החילוט ותפיסה המוצעים יחולו על ארגון מוכרז: בית המשפט רשאי, לפי המוצע, לחלט כל רכוש של ארגון טרור. בנוסף, שר הביטחון רשאי לתפוס רכוש של ארגון טרור מוכרז, בתפיסה זמנית שיכולה להוביל, לצו חילוט סופי. הוא עוד רשאי להוציא צו זמני לתפיסת רכוש של ארגון שאינו מוכרז, כאשר כבר הוגשה בקשה להכריז על הארגון. בנוסף, ארגון טרור מוכרז חשוף לצווים למניעת פעילות ולהגבלת שימוש במקום.

(תמונה ראשית: עבד רחים ח'טיב – פלאש 90)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture