נתניהו יצא לגרמניה: "לא הייתה לי שום כוונה לפטור את היטלר מהאחריות השטנית שלו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו המריא לביקור רשמי בברלין במהלכו ייפגש עם קנלצרית גרמניה אנגלה מרקל, להזמנתה. טרם צאתו התייחס נתניהו לסערה שיצרו דבריו אודות היטלר ימ"ש: "זה אבסורד. לא הייתה לי שום כוונה לפטור את היטלר מהאחריות השטנית שלו להשמדת יהודי אירופה. היטלר הוא האחראי לפתרון הסופי להשמדת ששת המיליונים, הוא קיבל את ההחלטה. באותה מידה זה אבסורד להתעלם מהתפקיד שמילא המופתי, חאג' אמין אל חוסייני, פושע מלחמה, שבעידוד והמרצת היטלר, ריבנטרופ, הימלר ואחרים, להשמיד את יהודי אירופה. על כך יש עדויות רבות, לרבות העדות של סגנו של אייכמן במשפטי נירנברג, לא עכשיו אלא אחרי מלחמת העולם השנייה. הוא אמר: "המופתי מילא תפקיד בהחלטה להשמיד את יהודי אירופה. אסור להתעלם מחשיבות תפקידו. המופתי חזר והציע לרשויות שעמן עמד בקשרים, בראש ובראשונה להיטלר, לריבנטרוב ולהימלר, להשמיד את יהודי אירופה. הוא ראה בכך פתרון הולם לשאלה הפלסטינית".

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ראש הממשלה בנימין נתניהו המריא לביקור רשמי בברלין במהלכו ייפגש עם קנלצרית גרמניה אנגלה מרקל, להזמנתה. טרם צאתו התייחס נתניהו לסערה שיצרו דבריו אודות היטלר ימ"ש: "זה אבסורד. לא הייתה לי שום כוונה לפטור את היטלר מהאחריות השטנית שלו להשמדת יהודי אירופה. היטלר הוא האחראי לפתרון הסופי להשמדת ששת המיליונים, הוא קיבל את ההחלטה.

נתניהו ידון עם הקנצלרית הגרמנית על המצב בישראל, על הצורך להפסיק את ההסתה הפלסטינית וגם על נושאי ביטחון מרכזיים שגרמניה מסייעת לישראל בהם. "רמניה היא שותפה חשובה מאוד לישראל בביטחון הלאומי שלה", אמר ראש הממשלה.

בנוסף, יפגוש נתניהו את מזכיר המדינה קרי וידון עמו על דרכים להרגיע את המצב. ראש הממשלה אמר כי יבקש מקרי לדרוש מאבו מאזן להפסיק את ההסתה שהיא המקור לפיגועים הרבים. "כדי להפסיק את ההרג צריך להפסיק את ההסתה".

קרא עוד:
[postim]

ראש הממשלה ביקש לרכך את הסערה שהתעוררה בעקבות דבריו כי "היטלר לא רצה להשמיד את יהודי אירופה, אלא רק בעצתו של חאג' אמין אל חוסייני". ראש הממשלה אמר: "זה אבסורד. לא הייתה לי שום כוונה לפטור את היטלר מהאחריות השטנית שלו להשמדת יהודי אירופה. היטלר הוא האחראי לפתרון הסופי להשמדת ששת המיליונים, הוא קיבל את ההחלטה.

"באותה מידה זה אבסורד להתעלם מהתפקיד שמילא המופתי, חאג' אמין אל חוסייני, פושע מלחמה, שבעידוד והמרצת היטלר, ריבנטרופ, הימלר ואחרים, להשמיד את יהודי אירופה. על כך יש עדויות רבות, לרבות העדות של סגנו של אייכמן במשפטי נירנברג, לא עכשיו אלא אחרי מלחמת העולם השנייה. הוא אמר: "המופתי מילא תפקיד בהחלטה להשמיד את יהודי אירופה. אסור להתעלם מחשיבות תפקידו. המופתי חזר והציע לרשויות שעמן עמד בקשרים, בראש ובראשונה להיטלר, לריבנטרוב ולהימלר, להשמיד את יהודי אירופה. הוא ראה בכך פתרון הולם לשאלה הפלסטינית".

וסגנו של אייכמן מוסיף: "המופתי היה אחד מיוזמיה של ההשמדה השיטתית של יהודי אירופה והיה שותף ויועץ של אייכמן והיטלר לביצוע תכנית זאת".

"הניסיון הזה של חוקרים מסויימים ואנשים מסויימים לתת אפולוגטיקה לתפקיד המרכזי והחשוב שהיה לחאג' אמין אל חוסייני, הוא ברור", אמר נתניהו. "חוקרים רבים אחרים מצטטים את העדות הזאת וגם עדויות אחרות על תפקידו של חאג' אמין אל חוסייני.

"המטרה שלי הייתה לא לפטור את היטלר מהאחריות שהוא נושא בה, אלא להראות שאבי האומה הפלסטינית אז, ללא מדינה וללא מה שקוראים "הכיבוש", ללא שטחים וללא התנחלויות, כבר אז שאף בהסתה שיטתית להשמיד את היהודים. לצערי, חאג' אמין אל חוסייני הוא עדיין דמות נערצת בחברה הפלסטינית, הוא מופיע בספרי הלימוד ומורם כאבי האומה וההסתה הזאת שהתחילה אז איתו, הסתה להרג יהודים – נמשכת. לא באותה מתכונת אך במתכונת אחרת והיא שורש הבעיה. כדי להפסיק את הרצח צריך להפסיק את ההסתה.

מה שחשוב הוא להכיר בעובדות ההיסטוריות ולא להתעלם מהן, לא אז ולא היום".

(צילום: עמוס בן גרשום- לע"מ)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ב"ה
למרות דבקלפי מעולם לא תמכתי במפלגה לא שומרת תורה ומצוות חל"ע במקרה הזה ראש הממשלה צודק ואני מחזק את ידו שיהיה נר להאיר את האמת במקום של חושך ושקר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture