ביום מאבטחים צירים, ובלילה פושטים על עשרות יעדים • יומן מלחמה

44 מבוקשים המעורבים בפעילות טרור נעצרו הלילה ברחבי איו"ש, בגל המעצרים השלישי בהיקפו מתחילת גל הטרור • "לצד הפעולות הסיכוליות ומשימת ההגנה אנחנו לא רוצים להביא למצב של הסלמה", מבהיר קצין אג"ם בגבעתי • בפשיטת על בית פעילי טרור בג'נין נמצאו רובים, אקדחים, ואמצעי לחימה רבים נוספים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מי שחושב שהשקט היחסי שירד על הארץ, מלבד גזרת חברון, מסמל את סוף האינתיפאדה, טועה ובגדול. השטח ממשיך לרחוש ולבעור על אש נמוכה ועקשנית אלא שסיעתא דשמיא רצופה תומכת בידי כוחות הביטחון במאמציהם העילאיים לשמירת השקט בתחום האזרחי.

רק הלילה עצרו כוחות צה"ל בשיתוף מג"ב ושוטרי מחוז ש"י 44 מבוקשים החשודים בפעילות טרור עממי והפרות סדר אלימות באיו"ש. מדובר בקציר המבוקשים השלישי בהיקפו ובעומקו מאז ההסלמה הנוכחית לפני כחודש, העצורים הועברו לחקירת כוחות הביטחון וסביר להניח שבעקבות חקירתם ייערכו מעצרים נוספים בלילה הקרוב ובאלו שאחריו.

בצה"ל עושים הכל כדי להקפיא את גובה הלהבות באיו"ש, באמצעות פריסת כוחות רחבה בכל הגזרות. "במהלך היום הלוחמים מאבטחים את הצירים, ובמהלך הלילה אנחנו פושטים על עשרות יעדים", אומר קצין אג"מ בחטיבת גבעתי, סרן שמואל רבנוביץ'. "אין יום ואין לילה, לפעמים אתה מגיע למצבים שאתה מסתכל על חבר שלך ושואל אותו איזה יום היום". דבר נוסף שמסייע להם הוא שיתוף הפעולה עם המודיעין שעובד בצורה מאוד מדויקת ומעמיקה. "לצד הפעולות הסיכוליות ומשימת ההגנה אנחנו לא רוצים להביא למצב של הסלמה", מבהיר הקצין אג"ם. "אנחנו רוצים לעבור את הגל הזה ולחזור לתקופה שהייתה פה לפני".

צהל 2שמירה צבאית על צירי התנועה. (צילום: דו"צ)

אחת מהמשימות החשובות שמערכת הביטחון נותנים עליה דגש היא עמידה בכניסות וביציאות הראשיות של העיר שכם, אשר מהווה מוקד של פעילי טרור, במיוחד בשבועות האחרונים. רכבים שנכנסים ויוצאים עוברים בידוק על ידי לוחמי גדוד רותם. "הכניסות מהוות מוקדי חיכוך, אם הם רוצים להביע מחאה הם מגיעים בדיוק למקומות האלו שם יש להם חיכוך עם הצבא", משתף הקצין אג"ם. "הרבה פעמים זה גולש למעשים יותר אלימים, בקבוקי תבערה, ירי לצורך הפגנה, השלכת מטענים מאולתרים לעבר הכח", הוא מפרט. "אחד מהתפקידים שלנו הוא לתת להם להפגין בשטח שלהם ולוודא שהם לא פוגעים באזרחים, בתשתיות ובחיילים שלנו".

"זה עלול לפגוע במשפחה שלך, בחברים שלך, או בכל אחד אחר"

הקפדה יתירה ניתנת ומשאבים רבים מוקדשים לתחום איסוף האמל"ח מבתי פעילי הטרור ברחבי איו"ש. הידיעה כי כל כלי נשק שנתפס מסמל חיים של יהודים שניצלו מעניקה משמעות ערכית וחשיבות רבה לעבודה הבטחונית.

רק הלילה, בפעילות משותפת של שב"כ, יחידת המסתערבים של מג"ב איו"ש וצה"ל, נעצרו שני פעילי טרור מבוקשים ממחנה הפליטים ג'נין, אשר תכננו לבצע פעילות צבאית כנגד כוחות הביטחון. בעת מעצרם של המחבלים, פעיל חמאס מוכר ממחנה הפליטים, אשר ביצע ירי לעבר כוחות הביטחון ועסק בייצור והנחת מטענים ובסחר באמצעי לחימה, וחברו, פעיל הג'יהאד האסלאמי ממחנה הפליטים בג'נין, נתפסו בדירה בה הסתתרו אמצעי לחימה רבים כגון: רובים מסוג m16, מחסניות, אקדח, רימון הלם, אמצעי לראיית לילה, מושב לאקדח, 2 קופסאות תחמושת וסטים צבאיים ועוד.

אמלח 2האמל"ח שנתפס הלילה בכפר תלל

באחד מהמבצעים הגדולים לאיתור אמל"ח בכפר בשומרון, זאת הייתה מחלקת החבלה שמצאה את האמל"ח. "קיבלנו מידע מודיעיני שאולי יש אמל"ח בבית ספציפי בכפר", מספר סמ"ר אבי קטמה, שמצא את האמל"ח. "זה היה בית ענק, פתאום קלטתי מהזווית של העין בחור שזורק את כל הנשק מהחלון לעבר חוות פרות, הלכתי לשם עם הצוות שלי". לדבריו משם, הכל קרה נורא מהר, "המשכנו לחפש בבית כי הבנו שאם מצאנו נשק כנראה שיש עוד", הוא מתאר. "אתה רואה את כל הנשק הזה, מחסניות, סכינים, ועוברות לך מחשבות בראש שהוא יכל לפגוע באמצעותו במשפחה שלך, בחברים שלך, או בכל אחד אחר – ואתה יודע שכנראה מנעת ממנו לפגוע בהם".

צהל 3(אילוסטרציה: דו"צ)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture