גפני: "אעצור את תקציב משרד המשפטים עד לתקצוב בתי הדין"

"מונעים תקצוב לשירותי הדת ואח"כ באים בטענות על רמת השירות הירודה" קבל יו"ר ועדת הכספים, וקבע: תקציב הרבנות הראשית הוא בושה וחרפה! • ח"כ יצחק וקנין: "הדבר נעשה בכוונת מכוון. יש מי שרוצה ששירותי הדת ייראו כך" • התקציב הכולל, כ-650 מיליון ₪, מחולקים בין הרבנות הראשית, בתי הדין הרבניים, המועצות הדתיות, תמיכה בשירותי דת, בתי עלמין, שכר, תפעול, מערך הגיור, המרכז למקומות הקדושים ועוד

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

"נעצור את תקציב משרד המשפטים. נעכב בקשות תקציביות" כך הכריזו היום (ג') יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני וחברי ועדה נוספים כח"כ יצחק וקנין, בעקבות הצגת תקציב המשרד לשירותי דת לשנים 2015-6.

יו"ר הוועדה גפני דיבר בחריפות יוצאת-דופן, על היחס לו זוכים כל ענייני הדת במדינה. גפני: "מונעים תקצוב לשירותי הדת ואח"כ באים בטענות על רמת השירות הירודה. כל מה שקשור לדת מסרבים לתקצב כראוי, למרות שרוב אזרחי המדינה מעוניינים בשירותי הדת, גם אנשים לא דתיים".

ח"כ וקנין אף אמר, ש"הדבר נעשה בכוונת מכוון. יש מי שרוצה ששירותי הדת ייראו כך, שרים ופקידים וזה נמשך שנים". ח"כ גפני הודיע כאמור, שיעצור את תקציב משרד המשפטים שבתי הדין נמצאים באחריותו וח"כ וקנים אמר, כי יגיש רביזיה לעיכוב כל העברה תקציבית".

השר לשירותי דת, דוד אזולאי, דיבר בכאב על תקציב משרדו ואמר: "תקציב המשרד לא מאפשר העמדת שירותי דת מכובדים לאזרחי המדינה. בסיורים ברחביי הארץ, גיליתי שכשר הממונה אני לא יכול לעזור במאומה לשיפוץ או בניית בתי כנסת, לשיפוץ מקוואות, בתי דין ובתי עלמין. אפילו לא הוצאות פיתוח זעומות ביותר. התנאים והשכר של עובדי המועצות הדתיות מחפירים, השכר הנמוך ביותר במגזר הציבורי. המקומות הקדושים, אתרי תיירות החשובים ביותר במדינת ישראל, רובם מוזנחים ולא מתוקצבים. בתקציב העומד לרשותי אני לא יכול לתת מענה לכל הדברים הללו. אפילו ביצוע עירוב ליישובים מסוימים, שמדובר בהוצאה לא גדולה, לא תמיד ניתנים לתקצוב לא אחת". אזולאי ציין גם את מצבם העגום של בתי הדין הרבניים ואמר: "בתי הדין הרבניים סבלו במשך שנים מחוסר תקנים וממעמד נחות והגיע הזמן לשוויון בין בתי הדין הרבניים לבתי המשפט".

קרא עוד:
[postim]

ח"כ מיקי זוהר גיבה את הדברים, והסכים כי "המשרד לשירותי דת סובל שנים מקיפוח שאני לא מצליח להבין אותו. ראיתי במציאות איך עובדי המועצות הדתיות עובדים שעות רבות בשכר מביש ולא הגון. רוב אוכלוסיית ישראל צורכים שירותי דת ורוצים להתחתן, להתגרש וכד' עפ"י ההלכה היהודית אך הדברים הללו לא מתוקצבים בהתאם. אולי זה כי מפחדים מהתקשורת, אולי מפחדים מכך שיאמרו שאנחנו מדינת-דת. אבל אנחנו מדינה יהודית ודמוקרטית וככזו צריכים לתת שירותי דת נאותים לכל מי שדורש. צריך לתת את השירותים בצורה מכובדת והתקציב של המשרד לא מאפשר זאת".

ח"כ יצחק וקנין אמר בדיון: "המדינה לא נותנת כלום לבתי כנסת, הכל על הציבור שמתפלל למרות שרוב האזרחים עושים שימוש, גם אנשים לא-דתיים. ההתייחסות למועצות הדתיות היא התייחסות מזלזלת. צריך לעצור את זה ולומר יש פה תפקיד למדינה. זה שירות שהמדינה צריכה לתת ובצורה נאותה. יש בעיות בכל ההיבטים. בתי הדין הרבניים, המבנים במצב נוראי. זה לא יאה למדינה מתוקנת וכמו שאני רוצה לראות את בית המשפט כמקום מכובד לשופטים ולציבור כך גם בתי הדין. הציבור גם ככה מגיע מתוך עוגמת נפש. מישהו במכוון רוצה שהדברים ייראו כך – שרים ופקידים שיש להם גחמה".

"הבניין החדש- נעזב ע"י בית המשפט"

יו"ר הוועדה גפני, שב ודיבר בחריפות על המצב. גפני: "זה כישלון מוחלט שכולנו צריכים להתבייש בו. ביקשתי שלא יעבירו את בתי הדין הרבניים לבתי המשפט, אבל אמרו לי הגורמים הבכירים ביותר במדינה, שמצבם ישתפר לאין ערוך. בפועל, קרה בדיוק ההיפך והמצב נהיה הרבה יותר גרוע. בתי הדין הרבניים מוזנחים בעוד שבתי המשפט מקבלים את מלוא התקציב הדרוש להם. זו אפלייה הזועקת לשמים. יש בית דין בחיפה שנחל זורם תחתיו. באשקלון בנו בניין חדש לבית המשפט ואז את הבניין הישן נתנו לבית הדין. באו אנשי האוצר ואמרו לי שהכניסו את בית הדין שם לבניין חדש".

מנכ"ל בתי הדין, שמעון יעקובי: "בתי הדין הרבניים הם חלק ממערכת המשפט במדינת ישראל אז צריכים להשקיע בנו כמו כל הגופים האחרים במערכת המשפט".

גפני סיכם: "תקציב הרבנות הראשית הוא בושה וחרפה. אישרתי פה כל מיני תקציבים כמו עמותת 'דירה להשכיר' שמינו שם כל מיני ג'ובים, אך ברבנות הראשית אין תקנים והשכר נמוך. מצד שני, אם נדרוש תקציבים יגידו שאנחנו גונבים תקציבים. זה מצב בלתי נסבל שנמשך שנים למרות שציבור רחב צורך ומעוניין בשירותי הדת, כשחלקו הגדול לא דתי. לא אתן למצב הזה להימשך. אעצור תקציבים. חייבים לעצור את האפלייה הזו!".

סך כל התקציבים באחריות המשרד לשירותי דת ב- 2015: 691.1 מיליון ₪ וב- 2016: 620.8 מיליון ₪, כולל תקצוב הרבנות הראשית, בתי הדין הרבניים, המועצות הדתיות, תמיכה בשירותי דת, בתי עלמין, שכר, תפעול, מערך הגיור, המרכז למקומות הקדושים ועוד.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture