אם אין לחם תאכלו חסכונות: גפני הציב שורת תנאים לאישור המתווה

יו"ר ועדת הכספים גפני הציב לאוצר תנאים לאישור תכנית 'חיסכון לכל ילד': החיסכון יהיה על שם הילד וכל ילד יוכל למשוך את הכספים מגיל 18 ואילך עם פטור ממס • הכסף ינוהל ע"י גופים מנהלים בשוק ההון ויצבור הצמדה וריבית, כך שעד גיל 18 צפוי לעמוד על כ- 20 אלף ₪ לכל ילד

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

לאחר שהביע את מורת רוחו מהקיצוץ בקצבאות הילדים לטובת 'קופת חסכון', מבהיר יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, לאוצר, מהם התנאים של ועדת הכספים לאישור מתווה תכנית החיסכון לילדים עד גיל 18. זאת בנוסף, להגדלת קצבאות הילדים, רטרואקטיבית מה- 1.5.15.

גפני התנה את אישור המתווה לתכנית החיסכון בכך שהכסף יירשם אישית על שמו של כל ילד, שהכסף ינוהל בחשבון מיוחד אליו יוכלו ההורים להוסיף כסף עד גובה השווה להפקדות של המדינה (מטצ'ינג), דהיינו עוד 50 ₪ לכל היותר ובסה"כ 100 ₪ בחודש, שכל ילד יוכל למשוך את הכספים מגיל 18 ואילך, ללא תנאים, ושהכסף יהיה פטור ממס על רווחי הון בעת משיכתו.

גם הגדלת הקצבאות וגם ההפקדות לחיסכון יחולו רטרואקטיבית החל מה- 1.1.15. הקצבאות המוגדלות ייכנסו לתוקף ב-1.1.16, אז ישולמו ההפרשים הרטרואקטיביים מ- 1.5.15. ההפקדות לחיסכון ייכנסו לתוקף ב- 1.1.17 ואז במקביל להפקדות השוטפות של המדינה (50 ₪ בחודש כאמור), ישולמו תשלומים חודשיים רטרואקטיביים בגין התקופה שבין 1.5.15 ועד 31.12.16 החל מ- 1.1.17 ועד 31.12.19.

אם הכל יתנהל למישרין ועפ"י הסיכומים שהושגו, הרי שבכ' בטבת תשע"ו, תושב גזילת הקצבאות, ובחשבונם של הורי ילדי ישראל יופקד מענק חד פעמי עבור הפרשי הקצבאות מיום חתימת ההסכם הקואליציוני. כך, הורים לשני ילדים יזכו ב-464 שקלים נוספים מלבד 238 השקלים שיופקדו מעתה בכל חודש, הורים לשלושה ילדים יקבלו 848 שקלים ויתוקצבו מעתה ב-526 שקלים בכל חודש, להורים לארבעה ילדים יוחזר הפרש בגובה 1232 ש"ח שיצטרפו לקצבה חודשית בת 714 שקלים.

קרא עוד:
[postim]

חרף הסתייגויות אנשי האוצר, אמר גפני כי "אין בכוונתו לוותר בעניין תכנית החיסכון, זאת מכיוון שמלכתחילה דובר על החזרת קצבאות הילדים למצב שהיה עד 2012, כלומר להגדיל את הקצבאות בשיעור משמעותי יותר". במקביל לתכנית החיסכון, הוועדה סיכמה, כי הקצבאות יוגדלו באופן הבא: בעד הילד הראשון והחמישי ואילך הקצבה תוגדל מ- 140 ₪ ל- 150 ₪ ובעד הילד השני, השלישי והרביעי הקצבה תגדל מ- 140 ₪ ל- 188 ₪. בנוסף, לטובת כל ילד יירשם חיסכון של 50 ₪ לחודש עד גיל 18 כאמור לעיל. הגדלת הקצבאות תיכנס לתוקף ב-1 בינואר 2017 כאמור והכסף הרטרואקטיבי מ- 1.5.2015 עד 31.12.16 יועבר לחיסכון בתשלומים חודשיים שווים מ- 1 בינואר 2017 עד 31 בדצמבר 2019.

רכזת תחום רווחה וביטוח לאומי באגף תקציבים באוצר, רבקה לויפר הסבירה את המנגנון לניהול החיסכון: "הכסף ינוהל ע"י גופים מנהלים בשוק ההון ויצבור הצמדה וריבית, כך שעד גיל 18 צפוי לעמוד על כ- 20 אלף ₪ לכל ילד. לאור דרישת יו"ר הוועדה גפני, ההורים והילדים יהיו פטורים מתשלום מס על רווחי הון בעת משיכות הכספים וכן מדמי ניהול על ההפקדות והצבירה של הכספים.

הוועדה קיבלה את הסתייגותו של סגן שר האוצר לשעבר, ח"כ מיקי לוי, לפיה ההורים יוכלו להפקיד מכספים לכל היותר 50 ₪ לחיסכון של הילד במקביל להפקדה של המדינה. "אם תינתן אפשרות להפקיד יותר זה ייצור חוסר שוויון גדול מדי בין מי שיש להם לבין מי שאין להם וזה לא ראוי. חייבים להקפיד על העיקרון של מטצ'ינג בעניין הזה. גובה הפקדות שווה של המדינה ושל ההורה" אמר לוי.

בסיכום חזר גפני והדגיש, כי בעניין תכנית החיסכון לכל ילד, ועדת הכספים לא תוותר. אחרת נדרוש לחזור למתווה הקצבאות כפי שהיה עד 2012. "לא רצו להגדיל באופן ניכר את הקצבאות בטענה שאין כסף, למרות שאח"כ נמצא שיש כסף למטרות אחרות. אז בעניין הזה של החיסכון שזה כסף ששייך לילדי ישראל אני לא מתכוון לוותר. הכסף יירשם על שם הילד ויעמוד לרשותו בגיל 18, ללא תנאים" אמר. עוד קבע גפני, שייקבע בחקיקה, כי לא ניתן יהיה לעשות שימושים אחרים בכסף המיועד לחיסכון מלבד לחיסכון עצמו, גם אם יתעוררו בעתיד צרכים תקציביים כאלו ואחרים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture