החזאי דני רופ: סופת טורנדו בארץ זה ענין של זמן

בדיון שהתקיים בוועדה לביקורת המדינה, אמר המומחה למטאורולוגיה כי ניתוקי החשמל היו בלתי נמנעים, "גם בסערה הבאה יקרה אותו הדבר" • רופ הסביר עוד כי הסערה הנוכחית היא דרגה אחת לפני טורנדו והתחממות כדור הארץ תוביל בהכרח לסופות חזקות יותר

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

הוועדה לביקורת המדינה בכנסת דנה היום במוכנות חברת החשמל לסערה ובמחדל העצום עם ניתוקם של רבבות בתי אב מזרם החשמל – חלקם למשך כיומיים וחצי. נציגי חברת החשמל הדגישו כי מדובר בסערה חזקה במיוחד, המוגדרת 'כוח עליון' ולכן לקוחות שנפגעו אינם זכאים לפיצוי.

יו"ר הוועדה, ח"כ קארין אלהרר, אמרה "הסופה הייתה אמנם חזקה, אך בת שעה בלבד. נפגעו בה קשישים שלחצני המצוקה שלהם אינם עובדים, משפחות עם ילדים או אנשים עם מוגבלויות. חייבים למצוא פתרונות לא רק לסופה הנוכחית, אלא לכל החורף שיבוא עלינו. הדו"ח החמור של המבקר מציג בעיות קשות- שאילו תוקנו חלקן, הרי שחלק מהבעיות הנוכחיות היו נפתרות". אלהרר דרשה לקבל בתוך שבוע את ההיערכות לכריתת העצים המאיימים על קווי המתח הגבוה, תוך הסכמה בין חברת החשמל ומשרדי החקלאות והאנרגיה.

צבי ורטיקובסקי, נציג מבקר המדינה, הוסיף בדיון "חברת החשמל היא מונופול, והאזרחים תלויה בה. רוב כבלי ההולכה הם על פני הקרקע ולכן פגיעים למזג האוויר, אך לחברה אין נתונים על עלויות להטמנתם בקרקע, אין תכנית-אב לרשות החשמל לשעת חירום ואין תכנית לתחזוקה והסרת עצים כדי למנוע ניתוק כבלי חשמל. חברת החשמל אף מפנה אזרחים למוקד 100 של המשטרה, כאשר אין מענה במוקד 103 של חברת החשמל".

קרא עוד:
[postim]

עופר בלוך, מנכ"ל חברת החשמל, השיב "אני מתנצל בפני הלקוחות, ואנו עושים כל המאמץ להחזיר את החשמל בהקדם האפשרי. האירוע החל עם למעלה מ-200 אלף לקוחות מנותקים, ו-340 קווי-מתח-גבוה מנותקים – אירוע חסר-תקדים בתולדות ישראל".

.(צילומי אילוסטרציה: פלאש 90)

לדבריו, היערכות החברה לחורף החלה כבר בתחילת הקיץ, על ידי לימוד לקחי הסופות שעברו, וכללה שיפוצים, מוכנות למחסור בדלק ובגז, תרגיל-חורף, המדמה אירועים קיצוניים כרעידת אדמה, תקיפות מקוונות וסופה חזקה. הוא הדגיש כי לחברה אין סמכות להיכנס לשטח פרטי ולגזום עצים המאיימים על קווי מתח גבוה, שבנפילתם ניתקו את החשמל לישוב שלם.

בלוך הודה בדיון כי ועד העובדים אכן סירב לשתף חברות-חוץ כדי לזרז את השבת החשמל, ואף סירב להעביר עובדים מאזור לאזור, במשך מספר שעות – עד שהוכרח לכך ע"י בית הדין לעבודה. לדבריו, בשכונות החדשות תשתיות החשמל החדשות הן מוטמנות בקרקע, למרות שעלות הביצוע של ההטמנה גבוה בהרבה מתשתית על פני הקרקע.

דני רופ, חזאי מזג האוויר הזהיר כי "גם בסערה הבאה יקרה אותו הדבר. הסערה הנוכחית היא דרגה אחת לפני טורנדו, אך התחזית בערב שבת כבר העריכה ש'יהיו אירועים הרסניים'. בעוצמה כזו – גם במדינות כמו ארה"ב ובגרמניה לא יהיה חשמל. מזג האוויר יחמיר ויקצין בשנים הקרובות – בגלל התחממות כדור הארץ, ובהחלט צפויה סופת טורנדו בארץ".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture