בתוך 6 שנים: מספר שוטרי התנועה צנח ב-40%

ב'אור ירוק' מתריעים: זו השנה השלישית ברציפות שיש עליה במספר ההרוגים • בסך הכל נרשמו השנה 565 אלף דוחות, 23% יותר משנה שעברה

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

ועדת הכלכלה של הכנסת סירבה היום לאשר תיקונים לתקנות התעבורה בעניין נקודות על עבירות תנועה, בדיון שהתקיים במסגרת ציון יום הבטיחות בדרכים בכנסת. במסגרת התיקון המציע משרד התחבורה, בין היתר, להוסיף ניקוד של 10 נקודות לנהג שיסרב לעבור בדיקת שכרות, 8 נקודות לנהג חדש שינהג בלי מלווה. עוד מוצע להעלות את הניקוד על דיבור בטלפון מ-4 ל-8 נקודות, הצעה נוספת מבקשת לבטל את 6 הנקודות שנרשמות כיום על נהיגה ברכב שרישיונו אינו בתוקף עד 3 חודשים ולהוסיף 2 נקודות חובה למי שלא ילבש אפוד זוהר, יחד עם שינויים רבים נוספים. ח"כ איילת נחמיאס ורבין, שמילאה את מקום היו"ר, אמרה כי "לא יכול להיות שחברי כנסת יקבלו החלטה על השינויים המוצעים מבלי לדעת על איזה בסיס מציע משרד התחבורה את אותם שינויים".

ח"כ נחמיאס ורבין דרשה ממשלה התחבורה ומהמשטרה להעביר מידע על פילוח העבירות, כדי להבין איזה עבירות מנוקדות גורמות לעיקר התאונות, "כדי להבין, למשל, אם הגיוני להשית ניקוד על אי לבישת אפוד זוהר". היא הוסיפה כי משרד התחבורה הקים צוות לבדיקת ההשפעה של שיטת הניקוד על הנהגים, ותהתה האם התיקונים הובאו לוועדה בטרם עת, עוד לפני שהצוות מסר את המלצותיו.

ד"ר דן לינק, החבר בקבוצת החוקרים שקיבלה מענק ממשרד התחבורה לחקור את האפקטיביות של שיטת הניקוד, אמר כי הצוות יגיש את מסקנותיו בעוד כשנה אבל הוא כבר יכול לגלות לוועדה את הסוד שהשיטה לא כל כך אפקטיבית ויש מה לעשות. "השיטה לא נוגעת לנהג התמים שלא עובר עבירות, מי שמעניין אותה הוא העבריין הסדרתי שצריך להתייחס אליו. את השיטה צריך להחמיר, את זה אנחנו מתכוונים לבדוק. המחקר החל לפני חודש ובעוד כשנה יהיו לנו תשובות", אמר.

קרא עוד:
[postim]

תת-ניצב אלברט אוחיון, ממלא מקום ראש אגף התנועה, אמר כי בשנת 2009 היו בכבישים 615 שוטרים והשנה ירד מספרם ב-40% ל-379, בעוד שמספר ההרוגים עד כה עלה ב-6% לעומת השנה שעברה. לדבריו, באכיפת המצלמות יש עלייה של 26% לעומת שנה שעברה, והשנה נרשמו 103 אלף דוחות. הוא הוסיף כי בסך הכל נרשמו השנה 565 אלף דוחות, 23% יותר משנה שעברה. תנ"צ אוחיון התייחס לתאונות האחרונות בהן נהרג מתנדב בכביש החוף והתאונה בכביש 6 בה נהרגו שתי נשים כשגלגל התנתק ממשאית. הוא סיפר כי נהג המשאית העמיס 10-12 טון מעל המותר למרות האיסור. לכן אמר תנ"צ אוחיון כי "חייבים משהו שמרתיע מעבר לקנס".

מנהל תחום המדיניות הציבורית בעמותת אור ירוק, יניב יעקב, אמר כי "אי אפשר לבוא ולהטיל אחריות רק על הנהג ולהחמיר בענישה. זו השנה השלישית ברציפות שיש עליה בהרוגים והחמרה בענישה זה לא הפתרון, בזמן שאין שוטרים ואין ניידות. כל הגורמים צריכים להתכנס ולתת פתרונות".

כאמור, ח"כ נחמיאס ורבין מתחה ביקורת על כך שהשינויים הוגשו לוועדה ללא מידע מספק, וסיכמה את הדיון בכך שבצורה זו הוועדה לא יכולה לקבל החלטה. בנוסף לבקשתה לקבל מידע על העבירות המנוקדות המהוות גורם לעיקר התאונות התייחסה ח"כ נחמיאס ורבין גם למיליארד וחצי השקלים שנמצאו בקרנית ואמרה כי הוועדה תפנה בעניין זה למשרד האוצר, בניסיון להבין מה ייעוד הכסף והאם ניתן להשתמש בו לצרכים אחרים לנוכח הירידה הדרמטית במשאבי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים.

(אילוסטרציה: אורי לנץ – פלאש 90)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture