זירת חייו: כחלון שב למלחמה על רפורמת הסלולר "פגיעה אנושה בצרכנים"

שר האוצר משה כחלון פנה לממונה על ההגבלים העסקיים והודיע לו כי הוא מתנגד בתוקף למכירת גולן טלקום לסלקום • יו"ר ועדת הכלכלה: "זה נראה כמו שמישהו רוצה לעשות סיבוב ולגזור קופון" • אי הוודאות הביאה לצניחה של 3% במניית סלקום. פרטנר לעומתה זינקה ביותר מ-8%

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

שר האוצר, משה כחלון שיגר מכתב למ"מ הממונה על ההגבלים העסקיים, עו"ד אורי שוורץ, ובו הוא מביע את התנגדותו הנחרצת לאישור עסקת סלקום-גולן טלקום. "מחירי השיחות יאמירו לרמה של מאות שקלים לחודש" התריע האיש שמזוהה יותר מכל עם 'רפורמת הסלולר'.

הבוקר פורסם כי חברת סלקום בע"מ חתמה על הסכם לרכישת גולן טלקום בסכום מוערך של 1.6 מיליארד ₪. בעקבות ההודעה חלו תמורות משמעותיות במסחר במניות חברות התקשורת שנסחרו במחזורים גבוהים במיוחד. מניית פרטנר זינקה מהבוקר ביותר מ-8% בעקבות ההערכה על הקטנת הלחץ הצפוי בענף התקשורת עם יציאתה מהשוק של אחת המתחרות הכבדות שתפסיק להיות גורם משמעותי בתמחור הסלולר. מניית בזק עלתה אף היא בכ-2%, אך סלקום שהחלה את היום בעליה נאה של 1.7% בתוך שלוש שעות, סובלת עתה מהיפוך מגמה ומירידה של מעט יותר מ1.1% משער הפתיחה, בעקבות אי הוודאות בקשר להבטחת העיסקה.

כחלון שהשתית את יסודות הקריירה שלו על הצלחת 'רפורמת הסלולר' חושש כי הדבר יזיק לו אם במעמדו הבכיר כיום יבוטלו כל הישגיו, והוא פנה אל הרשות להגבלים עסקיים בדחיפות על מנת להודיע כי משרד האוצר מתנגד לאישור העסקה ולהתריע בפניהם כי מתן אישור לרכישה זו יהווה פגיעה חמורה בתחרות בשוק הסלולר ויביא לעליית מחירים.

קרא עוד:
[postim]

שר האוצר מציין במכתבו כי כניסתה של גולן טלקום לשוק כאשר כיהן כשר התקשורת, התאפשרה הודות למכרז בו ניתנו תנאים מרחיקי לכת לטובת עידוד כניסת מפעילים חדשים ועידוד התחרות בשוק. הודות לכניסתה של גולן טלקום ירדו הוצאות משקי הבית על הסלולר במאות ₪ בחודש כאשר הידע והטכנולוגיה מגיעים לכל שכבות האוכלוסייה במחירים נוחים ובאיכות גבוהה. בעת האחרונה ערכו הגורמים המקצועיים במשרדי סקירה נרחבת הבוחנת את ההיבטים הכלכליים של רכישת גולן טלקום ע"י מפעיל קיים. "אני סבור", כותב כחלון, "כי הדבר הנכון עבור המשק והצרכנים הינו כי גולן טלקום תישאר בשוק כמפעיל עצמאי שאינו בבעלות של מפעיל קיים. אבקש כי תקיימו פגישות מקצועיות עם אנשי משרד טרם גיבוש עמדתכם".

"בכל תרחיש אין לאשר לגולן טלקום ע"י מפעיל קיים ולגרום לקיומה של חברת סלולר עם נתח שוק של קרוב ל-40% תוך פגיעה אנושה בתחרות הקיימת בשוק" אמר שר האוצר, והזהיר כי "הפגיעה בתחרות בשוק הסלולר – תהיה בכייה לדורות". לדבריו, המיזוג של גולן וסלקום הוא טעות חמורה שתגרום למחירי השיחות להאמיר לרמה של מאות שקלים לחודש במקום עשרות שקלים שהציבור משלם כיום. "אישור המיזוג יחזיר אותנו לימים של חוסר תחרות והצרכנים יהפכו לקורבנות של המהלך".

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל התייחס גם הוא לעסקת מכירת גולן טלקום לחברת סלקום, מסגרת דיון בוועדה ברפורמה לחיבור מפעלים לגז טבעי. ח"כ כבל אמר כי הוועדה תקיים דיון בעניין ובו תיכנס לעובי הקורה. הוא הוסיף כי "גולן טלקום הגיעה כמשב רוח מרענן לשוק הסלולר, ועכשיו זה נראה כמו שמישהו רוצה לעשות סיבוב ולגזור קופון. גם סלקום צריכה לדעת שלמרות שהעסקה מתקדמת – יכול להיות שהיא לא תתקיים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture