שלושה נפצעו בשני פיגועי ירי • סיכום חדשות השבת

פיגוע ירי בליל שב"ק בחברון • המחבל שביצע את הפיגוע בערש"ק הסגיר עצמו • הרוסים משהים את הטיסות למצרים וממנה • יצחק נבון הנשיא החמישי נפטר • כל חדשות השבת

פיגוע ירי בחברון: שני נערים נפצעו בליל שבת קודש באורח בינוני וקל מירי סמוך למערת המכפלה בחברון. צעיר בן 16 נפצע במצב בינוני ובן 18 במצב קל. השניים פונו לטיפול בבית החולים "שערי צדק" בירושלים.

האירוע התרחש סמוך לשעה 17:00 אחרי כניסת השבת. מחקירה ראשונית עולה כי מחבל שהגיע למקום פתח באש לעבר קבוצת יהודים. כתוצאה מהירי נפגע הנער בן ה-16 בפלג גופו העליון והנער הנוסף נפגע בגפיו. המתפללים הרבים ששהו במערת המכפלה במסגרת שבת "חיי שרה" נקראו להתכנס במקום סגור מחשש לפגיעה בהם.

כוחות צה"ל בשיתוף שירות הביטחון הכללי פתחו כבר אמש בחיפושים אחרי חוליית המחבלים שאחראית לפיגועי הירי באזור מערת המכפלה. אחד מכיווני החקירה הנבדקים מתייחס לאפשרות כי שלושת הפצועים נפגעו מירי צלפים שבוצע לעברם מטווח רחוק.

ירי סמוך לבית ענון: חייל צה"ל נפצע אמש בפיגוע ירי סמוך לבית ענון צפונית לחברון. החייל נפצע קשה ופונה לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים.

הערב הותר לפרסום כי בתום פעילות מודיעינית ומבצעית מהירה של שירות הביטחון הכללי וצה"ל נעצר המפגע שביצע אמש את פיגוע הירי בבית ענון שבאיזור חברון. פיגוע שבו נפצע חייל צה"ל באורח קשה. המחבל בן 16, תושב בני נעים, תוחקר בשטח ע"י שב"כ, הודה בביצוע הירי ואף הסגיר את הרובה עימו ביצע את הפיגוע. והועבר להמשך חקירת שב"כ.

שיפור במצב הפצוע בשער בנימין: שיפור חל במצבו של היהודי בן ה-40 תושב תל ציון שנדקר בערב שבת קודש בפיגוע הדקירה בשער בנימין. הוא מאושפז במצב בינוני בבית החולים שערי צדק בירושלים.

כמה שעות לאחר שדקר את היהודי באזור התעשייה של שער בנימין – המחבל הסגיר את עצמו לידי מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית ברמאללה. במחבל תושב מזרח ירושלים חבר בחללי גדודי אל-אקצא, פרסם סרטון שבו נטל אחריות לפיגוע.

photo_2015-11-07_23-55-06מנהל הישוב תל ציון נחמניאל סבן בביקור הערב אצל הפצוע שמואל רייזמן. 
(צילום: דוברות תל ציון)

פצוע מפליטת כדור: חייל צה"ל כבן 20 נפצע הבוקר באורח בינוני מפליטת כדור של חברו סמוך לבית השלום בקריית ארבע.

ילד כבן שמונה נפצע אחר הצהריים באורח בינוני לאחר שנפגע מסלע שהתדרדר עליו מאחורי בית הספר "אריאל" ביישוב טלמון, מצפון לירושלים.

הרוסים משהים הטיסות למצרים: נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין קיבל את המלצת כוחות הביטחון הרוסיים והנחה על השהיית כל הטיסות של חברות התעופה הרוסיות למצרים וממנה, זאת על רקע התרסקות המטוס הרוסי לפני שבוע במרכז חצי האי סיני והחשש כי ארגון הטרור דאעש אחראי על הפלתו באמצעות הטמנת פצצה.

שר התעופה של מצרים, חוסאם כמאל, אמר במסיבת עיתונאים כי טרם ברורה הסיבה להתרסקות המטוס מעל חצי האי סיני. הוא טען כי בשניות האחרונות של הקלטת תא הטייס שאותרה בקופסא השחורה נשמע רעש. לדבריו, הקלטות הקופסא השחורה הסתיימו כ20 דקות לאחר ההמראה.

צ'ילה: רעידת אדמה חזקה בעצמה של 6.8 דרגות הורגשה הבוקר באזור צ'ילה.

יצחק נבון, נשיאה החמישי של מדינת ישראל, הלך אמש לעולמו בגיל 94.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו