מפקד מג"ב באיו"ש: "הופקו הלקחים מפיגועי הדריסה" • צפו בתיעוד האירוע

"זה בסדר גמור שחיסלתם את המחבל" אמר מפקד המרחב, תנ"צ עוזי לוי, ללוחמים והמפקדים בזירה • שר הביטחון בביקור פצועים: "אין לנו ברירה אחרת אלא לנצח את הטרור הזה" • 4 פצועי גפיים פונו לבית החולים ביילינסון ומצבם מתייצב

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו

״המראות היו קשים, מה שנותר הוא לאחל לפצועים החלמה מהירה ורפואה שלמה״ אמר סמ״ר מ׳, לוחם משמר הגבול לאחר שהוא ורש״ט ב׳ לוחם נוסף, ניטרלו הבוקר מחבל בצומת תפוח.

הבוקר סמוך לשעה 09:30, מחבל הגיח לעבר טרמפיאדה סמוך למחסום תפוח, האיץ עם רכבו ופגע במספר אזרחים שעמדו במקום, לוחמי משמר הגבול שעמדו בסמוך פתחו באש לעבר המחבל וניטרלו אותו.

מפקד מרחב מג״ב איו"ש, תנ"צ עוזי לוי, פנה אל המפקדים והלוחמים בזירת האירוע, "הפקת הלקחים לאור התגברות השימוש בפיגועי דריסה מחוייבת המציאות, פעלתם באופן מקצועי ומהיר בדיוק כפי שנדרש באירועים מורכבים מסוג זה".

קרא עוד:
[postim]

שלושת הפצועים קיבלו טיפול רפואי במקום על ידי מד״א וצוותי רפואה של צה״ל ובהמשך פונו לבתי החולים להמשך טיפול, ״מדובר באירוע קשה בו נפצעו מספר אזרחים. לאחר שנטרלנו את המחבל, אני והלוחם שאיתי הענקנו טיפול רפואי לפצועים, אני מאחל להם החלמה מהירה ורפואה שלמה״, ציין סמ״ר מ׳. המחבל (23), תושב אל בירה נוטרל ומותו נקבע במקום.

מפקד משמר הגבול, ניצב עמוס יעקב, ציין: ״שוב אנו עדים לאירוע טרור קשה בו נפצעו אזרחים חפים מפשע, תגובת הלוחמים והמענה המבצעי המהיר הביאו לסיומו עוד טרם הצליח המפגע להמשיך במסע ההרג המתוכנן". "ליבנו עם הפצועים ואנו מייחלים להחלמתם", הוסיף ניצב יעקב.

493A6521מחסלי המחבל בזירת הפיגוע הקשה

החובשים והפאראמדיקים של מד"א בסיוע כוח רפואה של צה"ל העניקו טיפול רפואי מציל חיים ופינו לבי"ח בלינסון 4 פצועים, בהם: 2 במצב בינוני עד קשה, צעירים כבני 22 עם חבלות בגפיים, 1 בינוני כבן 23 עם חבלות בגפיים ו- 1 קל, אישה כבת 26 שנפלה בזמן האירוע ונחבלה בבטן.

חובש בכיר במד"א אביאל ממליה שהגיע בין הראשונים למקום סיפר: "כשהגענו ראינו 3 צעירים בשנות ה-20 שוכבים על המדרכה כשהם בהכרה מלאה וסובלים מפגיעות בגפיים התחתונות. יחד עם כוח רפואה של צה"ל שהיה במקום הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני ופינינו אותם לבי"ח תוך טיפול רפואי, 2 מהם הוגדר במצב בינוני עד קשה בשל הפציעות הקשות בגפיים והשלישי הוגדר בינוני, הם היו במצב יציב ותקשרו איתנו כל הדרך לבי"ח. בנוסף, אישה כבת 26 שעמדה בטראמפיאדה בסמוך אליהם נפלה בזמן האירוע ונחבלה בבטן, לאחר טיפול בשטח פינינו גם אותה לבי"ח."

יעלון: "המצב מחייב לפעול בנחישות כדי לנטרל מפגעים"

שר הביטחון בוגי יעלון ביקר היום בבתי החולים הדסה עין כרם ושערי צדק, חיילים, שוטרים ואזרחים שנפצעו בפיגועים האחרונים ובפעילות מבצעית, שוחח עם בני המשפחות והתעדכן מהרופאים אודות מצבם.

במהלך הביקור אמר שר הביטחון לפצועים: "אני שמח לראות שיפור במצבכם, ומתרשם מהנחישות הרבה שלכם לחזור לפעילות מלאה. אנחנו נמצאים תחת גל טרור המחייב אותנו לנחישות וליד ברזל. המאמץ הנדרש מכוחות הביטחון הוא רב, כמו גם מהאזרחים שנקלעים לזירת פיגוע. זה מחייב לפעול בנחישות כדי לנטרל מפגעים, אך גם בשיקול דעת ובאחריות.

"אנו פועלים יום ולילה כדי לסכל פיגועים, וגם את הטרור הזה ננצח כפי שהבסנו גלי טרור קודמים. נעשה זאת על אף מורכבותו של הגל הנוכחי והעובדה שהוא ברובו אינו תשתיתי, אלא מתבצע בידי מוסתים וכאלו המוזנים משקרים. אין לנו ברירה אחרת אלא לנצח את הטרור הזה.

יעלון בביקור פצועים

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture