מכל העולם באו ללמוד: איך מתמודדים עם 'המפגע הבודד'?

נציגים של לא פחות מ-41 מדינות ו-10 ארגונים אזוריים ובינלאומיים משתתפים בכנס הבינלאומי של משרד החוץ, תחת הכותרת 'המאבק באלימות הגוברת המובילה לטרור: האתגר בהתמודדות עם מפגע בודד' • "הניסיון המר שנצבר בישראל, הפך אותנו למדינה המובילה בעולם בתחום..."

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בתקופה זו, בה ישראל מתמודדת עם גל טרור, משרד החוץ פתח אתמול את הכנס הבינלאומי בנושא 'המאבק באלימות הגוברת המובילה לטרור: האתגר בהתמודדות עם מפגע בודד'. הניסיון הרב שנצבר בישראל בהתמודדות עם טרור בכלל, ושל מפגעים בודדים בפרט, מאפשר לישראל להוביל בתחום זה.

בכנס משתתפים נציגים מ-41 מדינות ו-10 ארגונים אזוריים ובינלאומיים כמו גם נציגי החברה האזרחית. הכנס מתקיים בשיתוף פעולה עם הענף למניעת טרור של האו"ם, הארגון לביטחון ולשיתוף פעולה באירופה, ובהתייעצות עם דירקטוריון הנהלה של מועצת הביטחון נגד טרור של  האו"ם. אירוח הכנס בישראל מדגיש את התפקיד החשוב שלה בעולם בתחום המאבק בטרור.

במהלך הכנס פקידים רמי דרג ומומחים העוסקים בנושא קריטי זה במדינות השונות, יבחנו מהיבטים שונים את התופעה של מפגעים הפועלים כיחידים או בקבוצות קטנות. כל אחד מהפנלים מתמקד בנושא מיוחד, כגון זיהוי, מניעה והתערבות, מעצר והעמדה לדין של מחבלים אשר פעלו לבד. סיכול, השימוש באינטרנט על כל צורותיו על ידי קבוצות של טרוריסטים למטרת הסתה, גיוס ואימון יחידים לטרור. המשתתפים בכנס יחליפו מידע, דעות, לקחים שנלמדו ושיטות עבודה המבוססות על ניסיונם הלאומי.

קרא עוד:
[postim]

בשנים האחרונות, במיוחד על רקע עליית דאעש, מדינות חיזקו צעדי אכיפת החוק כדי למנוע את היציאה והנסיעה של חשודים כלוחמי טרור זרים. כתוצאה מכך, מדינות יכולות להתמודד עם מספר הולך וגדל של אנשים שעלולים לבצע מעשי טרור בבית. האיום שמוצב על ידי הקצנה עצמית, מחבלים שפעלו לבד או בתאים קטנים, קבוצות טרור חדשות, והפוטנציאל של האינטרנט המנוצל על ידי מגייסים וקידום אידיאולוגיות קיצוניות אלימות ולהסתה לביצוע מעשי טרור, העלה את החשש והדאגה הבינלאומית. כנס זה נחשב כצעד חשוב לקראת בניית הבנה טובה יותר של תופעה זו, מקורותיה והגורמים המניעים אותה, ואיך שיתוף הפעולה בינלאומי הוא מפתח כדי להתמודד מולו בהצלחה.

סגנית שר החוץ, ח"כ ציפי חוטובלי, אמרה, "לצערנו, בימים אלה ישראל שוב מותקפת בטרור רצחני של מפגעים המונעים מהסתה ושנאה. הניסיון המר שנצבר בישראל בהתמודדות עם סוג זה של טרור הפך אותנו למדינה המובילה בעולם בתחום הלוחמה בטרור, ואבן שואבת למדינות העולם שבאות ללמוד מאתנו את התחום".

לדברי סגנית השר, "סמינר זה הוא דוגמה נוספת לפעילות של משרד החוץ מול מדינות העולם והגופים הבינלאומיים להסביר ולהראות את הקדמה והטכנולוגיות הישראליות גם בהתמודדות עם הטרור, ואנו שמחים על המשתתפים הרבים שהגיעו מכל העולם ללמוד על נושא זה".

(צילום ארכיון: יונתן זינדל – פלאש 90)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture