"ניאו-נאצי, טרוריסט, דאעש יהודי": מהומת אדירים בוועדת הפנים של הכנסת

חברי הכנסת של האופוזיציה פוצצו את ישיבת הוועדה שעסקה בארגון הימין הקיצוני 'להב"ה', לאחר שגילו כי ממלא מקום יו"ר הוועדה, ח"כ סמוטריץ', הזמין לדיון את יו"ר הארגון, בנצי גופשטיין • ח"כ בהלול: "איך ייתכן שכעת נותנים לגיטימציה לאיש כזה שכל חייו ותוחלתו היא שנאה יוקדת?"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

דיון בוועדת הפנים על פעילות ארגון להב"ה בירושלים נגד תושבי העיר הערבים, שיזמו ח"כ מיכל רוזין ממרצ וח"כ יואל חסון מהמחנה הציוני, פוצץ בידי חברי האופוזיציה שמחו על הזמנתו לדיון של יו"ר הארגון, בנצי גופשטיין, בידי היו"ר התורן, ח"כ בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי.

סמוטריץ' הוציא מחדר הוועדה את ח"כ מיכל רוזין לא פחות משלוש פעמים, גם הח"כים יואל חסון, עיסווי פריג' ותמר זנדברג הוצאו לאחר שלא אפשרו לגופשטיין לדבר. זעמם של נציגי האופוזיציה הוכפל כאשר גילו שבשל נוכחותו של גופשטיין, נציגי הפרקליטות לא הגיעו לדיון.

ח"כ מיכל רוזין הקריאה שורה של אירועי תקיפה אלימים בהם השתתפו אנשי להב"ה והוסיפה: "ואתה יושב פה עם החיוך שלך. ילדים יורקים על אנשים. זה חינוך ליהדות?". היא הקריאה את מכתבו של משה פרץ, בעל עסק בשדרות ממילא שתיאר תקיפה אלימה של אנשי להב"ה נגד עובדיו הערבים לפני כחודש. רוזין אמרה עוד כי גופשטיין מעוניין להקים מחנות השמדה לערבים.

."זה דאעש יהודי". ח"כ אוסאמה סעדי שוצף

ח"כ יואל חסון תקף בחריפות את היו"ר סמוטריץ': "העובדה שדווקא אתה מנהל את הדיון, היא משמעותית. אם לא היית חבר הכנסת, היית אתה נמצא באותו מקום עם גופשטיין". לאחר מכן פנה ישירות ליו"ר להב"ה: "אתה צריך להיות פסול מלהיכנס לבית הזה. אתה מייצג מה שהמשטרים החשוכים ביותר ייצגו. חזרתי מברלין. פגשנו חברי פרלמנט שעוסקים היום בהלקאה עצמית על דברים לא כאלה שונים ממה שאתה מוביל".

קרא עוד:
[postim]

חברי הכנסת הערבים לא חסכו במילים קשות, נדירות בעוצמתן בין כותלי בית המחוקקים. ח"כ עבדאללה אבו מערוף מהרשימה המשותפת כינה את גופשטיין: "גזען נאצי". עמיתו לסיעה, ח"כ אוסמה סעדי, אמר, "בושה שטרוריסט נמצא בין כותלי הכנסת ויושב לצד נציג משרד המשפטים ומול משטרת ישראל. הוא סרטן בגוף החברה הישראלית. זה דאעש יהודי".

.חולל את המהומה. יו"ר להב"ה, בנצי גופשטיין

סעדי הוסיף ופנה לסמוטריץ': "אני גיניתי פגיעה באזרחים אבל לא שמעתי אותך מגנה את להב"ה בפתיחת הדיון. לא שמעתי מילה ממך נגד. אני רוצה לדעת מי הזמין את גופשטיין".

ח"כ זוהיר בהלול מהמחנה הציוני אמר, "דגל שחור צריך להתנוסס היום מעל הכנסת, זו בושה וכלימה שוועדת הפנים מכילה את האדם הגזען הזה שהקדיש את חייו לפגוע במרקמי החיים העדינים במדינה שלנו. האיש הזה וארגונו, רודפים אחר ערבים ואחר כל מי ששונה ואחר. היהדות היא דת שנרדפה רבות בהיסטוריה, איך ייתכן שכעת נותנים לגיטימציה לאיש כזה שכל חייו ותוחלתו היא שנאה יוקדת?".

גם לאחר סגירת הישיבה נמשכו חילופי הדברים הקשים. ח"כ בצלאל סמוטריץ' תקף את ח"כי השמאל: "הצלחתם בפרובוקציה מתוכננת היטב לפוצץ דיון דמוקרטי שניסינו לערוך כאן לבקשתכם. אחר כך תדברו על דמוקרטיה ועל חופש ביטוי…", אמר באירוניה. "אין מצב בדיון דמוקרטי שתוקפים אדם במשך שעה שלמה ולא נותנים לו את זכות הדיבור. זה לא עניין של ימין שמאל. זו דמוקרטיה!".

."אחר כך תדברו על חופש הביטוי...". מ"מ היו"ר, בצלאל סמוטריץ'

ח"כ איציק שמולי מהמחנה הציוני השיב לו: "טרוריסט ערבי היית מזמין לוועדה בשם אותה דמוקרטיה מזויפת? ממש מדמיין אותך מתאבד על זכותו של ראאד סאלח לדבר כאן… מה זו ההיתממות הזו? שמעת על תעודת הכשרות שהאיש נותן לעסקים 'נקיים' מערבים, על משמרות המהפכה שרודפים מיעוטים? על ההסתה?".

סמוטריץ' לא נותר חייב: "אתה טוען שהוא טרוריסט וזו זכותך. הוא טוען הפוך וכנראה גם מערכות הביטחון והמשפט שאתה סוגד להם. אחרת הוא היה בכלא". שמולי השיב: "אתם  פחדנים. כשיש גילויים של הסתה וטירוף במחנה שלי אני מאוד ברור ומוכן לשלם מחיר פוליטי. איפה אתה מול גופשטיין ויוגב?".

ח"כ תמר זנדברג ממרצ אמרה לסמוטריץ', "אם כשאתה יושב בראשות ועדה, מוזמן קורא לחבר הכנסת "מחבל" ואתה מוציא את הח״כ ולמוזמן נותן רשות דיבור, איבדת לגיטימציה לדיון".

(צילומים: יונתן זינדל – פלאש 90)

.ח"כ עיסאווי פריג' ממרצ מושלך החוצה בהוראת היו"ר

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

זו בושה שהכנסת בכלל מחזיק אותכם בין כותליה, אנטי יהודים בפרלמנט של היהודים האם הפרלמנט בסוריה או מצרים וירדן יקבלו חבר יהודי, איך אתם בכלל נכנסים לשם אתם טרוריסטים מתועבים לכו למכה ועזבו אותנו אתם מדברים כמו נאצים קוראים להשמדת ישראל זה בדיוק המילים של היטלר
קל נקמות השם

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture