במקרה חירום: כוחות הגנה אווירית אמריקניים יגיעו עם מערכותיהם לישראל

הכוחות יפעלו לצד הכוחות הישראליים ויסייעו בהגנה מפני טילים • בשבוע שעבר התקיים תרגיל משותף במעבדת הקרב ( Israel Test Bed (ITB במהלכו תרגלו שני הצדדים לחימה משותפת • לראשונה: מערכת "שרביט קסמים" השתתפה בתרגיל

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
הפת"ח בצעד דרמטי בעקבות חיסול חוליית המחבלים בשכם • צפו בהפגנת זעם
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית

במסגרת שימור וחיזוק שיתוף הפעולה הייחודי בין כוחות ההגנה האקטיבית של ישראל וארה"ב התקיים בשבוע שעבר תרגיל משותף במעבדת הקרב (Israel Test Bed (ITB שפותחה על-ידי חברת "אלישרא", חברת בת של "אלביט מערכות", שם דימו לחימה במספר חזיתות בו-זמנית ובאו לידי ביטוי מערכות היירוט השונות של שני הצדדים.

"התרגיל מאפשר לנו לבדוק את תורת הלחימה על-פיה נפעל בעת חירום", אמר תא"ל צביקה חיימוביץ', מפקד מערך ההגנה האווירית (הגנ"א). "אנחנו מדמים את כל תרחישי הלחימה האפשריים שסביר שימצאו בלחימה הבאה. בשלוש השנים האחרונות מספר תרגילי ITB עלה, מתוך הבנה שהמציאות משתנה ועלינו להיות ערוכים לכל האיומים בשדה הקרב".

לראשונה: השתתפה "שרביט קסמים"

לצורך התרגיל הגיעו ארצה כ-100 לוחמי הגנה אקטיבית אמריקאים. "מדובר בחמישה ימים בהם אנחנו מנסים לדמות לכוחות את התרחישים שעתידים להתרחש בעת חירום במספר חזיתות בו-זמנית", סיפר רס"ן לירן כהן, ראש מדור חומה במערך ההגנ"א ומי שפיקד על התרגיל. "מעבדת הקרב משקפת לנו בסיום כל תרחיש את רמת מוכנות ההיערכות שלנו לאיומים וכך אנחנו לומדים ומפיקים לקחים לתרחיש הבא".

קרא עוד:
[postim]

מערכת "שרביט קסמים" שנמצאת כיום בתהליכי קליטה בחיל-האוויר ותביא ליכולות ייחודיות וחדשניות להתמודדות עם איומים שהולכים ומתממשים השתתפה לראשונה בתרגיל ITB. למעשה, אנשיה נלחמו לראשונה לצד מערכות הנשק הקיימות במערך: "יהלום" (פטריוט), "חץ" ומערכת בעלת יכולות יירוט של השכבה התחתונה. "זה התרגיל הראשון שבמהלכו יירטנו טילים לצד המערכות האמריקאיות התומכות", הוסיף סרן אלכס מילשטיין, מפקד המרכז לניהול יירוטים (מנ"י) של המערכת החדשנית.

שרביט קסמים"שרביט קסמים" בפעולה

במהלך התרגיל "שוגר" טיל בליסטי ומערכת שרביט קסמים נבחרה ליירט את המטרה. "הבחנו באימון ביכולות המיוחדות של המערכת וראינו את התרומה המשמעותית שלה לשדה הקרב המודרני", תיאר סרן מילשטיין. "יצאנו מהתרגיל עם תובנות חדשות על ביצועי המערכת ושיתוף הפעולה עם השותף האמריקאי".

מעבדת הקרב היחידה מסוגה בעולם

מעבדת הקרב ITB שבחולון המדמה את פעילות מערכות ההגנה האקטיבית בעת לחימה הינה היחידה מסוגה בעולם. "אין מעבדות סימולציה בעולם שמסוגלות לדמות קרב בו כל מערכות ההגנה האקטיבית פועלות במשותף, ישראלים לצד אמריקאים", ציין פיני בן אריה, מנהל פרויקט ITB בחברת "אלביט מערכות". "המעבדה מאפשרת לתמוך גם במערכות השליטה והבקרה המבצעיות. דרך הסימולציות אנחנו בוחנים את היערכותם ואחוזי הצלחתם לעמוד במשימה. המהנדסים של המעבדה בונים את התרגיל ולמעשה מכתיבים איך תראה תקיפה מכל חזית אפשרית כנגד ישראל ואפילו ממדינות רחוקות מאוד. המהנדסים בונים את זה על בסיס ידע וניסיון מתרגילים קודמים, כשבכל תרגיל אנחנו מכניסים את האיומים החדשים שנוספו בכל גזרה. המטרה היא שהלוחמים יצאו בסוף יום מהמעבדה מוכנים להתמודד עם כל איום במלחמה האמתית".

מפקד האווירייה השלישית ביקר בישראל

לוטטנט ג'נרל טימות'י ריי, מפקד האווירייה השלישית של ה-USAFE (כוחות חיל-האוויר האמריקאי באירופה) ומפקד JTF, הכוח לסיוע בהגנת שמי מדינת ישראל, ביקר בישראל והשקיף על התרגיל המשותף. "יש פה בראש ובראשונה קשר ומחויבות בין אנשים" אמר תא"ל צביקה, מפקד המערך, "מדובר במחויבות אשר מצליחה למקסם יכולות, לפתור מחלוקות ולפרוץ גבולות חדשים. אני מקווה לראות את הכוחות השותפים בתרגיל הג'ניפר קוברה בתחילת השנה הבאה".

כוחות הגנה אווירית אמריקניים בישראל. צילום איילת אדר 3

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture